۱
plusresetminus
وزیر نیرو گفت: شرط عدالت در توزیع آب اولین اصل برای اجرای پروژه‌ها است و این امری بدیهی است.
عدالت در توزیع آب اولین اصل برای اجرای پروژه‌هاست/نارضایتی‌ها، نتیجه سوءتدبیرها و عدم شفافیت در تصمیم‌گیری‌ها
به گزارش جهانبین نیوز؛ علی‌اکبر محرابیان وزیر نیرو صبح امروز در دیدار با حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: شرط عدالت در توزیع آب اولین اصل برای اجرای پروژه‌ها است و این امری بدیهی است.
 
وی با بیان اینکه قوانین در این زمینه روشن و شفاف است و ما اگر قانون را ملاک کار خود قرار دهیم اختلافی پیش نخواهد آمد، اما مهم‌ترین عنصر برای بهر بردن مردم از این موهبت الهی، تدبیر، حفظ وحدت و بحث‌های کارشناسی در محیط‌های خود است و بردن این مباحث در بین مردم سود و فایده‌ای درپی ندارد.
 
محرابیان با اشاره به تشکیل جلسات متعدد با نمایندگان مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: طی این جلسات مشخص شد که ما با نمایندگان در این زمینه هم‌نظر هستیم و در اصول اختلافی وجود ندارد، برنامه بازدید از پروژه‌ها و گفت‌وگو با مردم در برنامه امروز قرار گرفته است.
 
وزیر نیرو یادآور شد: با بررسی‌های صورت گرفته نارضایتی‌هایی بین گروه‌های مختلف دیده می‌شود که در اقصی نقاط کشور وجود دارد، بخشی از این نارضایتی‌ها مربوط به سوءتدبیرها، بخشی مربوط به تصمیم نگرفتن در زمان خود و عدم شفافیت در تصمیم‌گیری‌ها بوده که شاید انتظاراتی را در بین مردم ایجاد کرده است.
 
وی با اشاره به بالا رفتن میزان تقاضای آب، کاهش نزولات جوی، کاهش سرانه آب در کشور و بارگذاری‌های نامتعادل بر روی منابع آب ادامه داد: عدم تعادل در بارگذاری‌ها موجب مشکلات عدیده زیست‌محیطی، مشکلات مربوط به سفره‌های آب زیرزمینی و عدم اجابت خواسته‌های مردم شده است.
 
محرابیان تاکید کرد: مردم در برنامه‌ریزی‌ها و توسعه‌ها نیستند و باید در این امور ملاحظات بیشتری داشته باشیم، وقتی در نقطه‌ای که امکان تامین آب وجود ندارد بارگذاری صورت می‌گیرد، مسکن‌های چندصد هزاری ایجاد می‌شود، صنایع بی‌جهت گسترش می‌یابد و توقعات بی‌جا و بلندپروازانه در مردم ایجاد می‌شود نتیجه‌ای جز این نیست.
 
وزیر نیرو یادآور شد: ما باید تدبیری ملی و هم‌فکری دسته جمعی داشته باشیم و با رعایت اصول علمی و کارشناسی و فنی تدابیری کنیم که اشکالات و تصمیم‌گیری‌های غلط گذشته را برگردانیم.
 
وی گفت: از تصمیمات غلط همه متضرر هستند، امروز مجموعه مسئولین کشور و نمایندگان مجلس شورای اسلامی به این نتیجه رسیده‌اند که می‌توان در یک فضای صمیمی و یک گفت‌وگوی کارشناسی بر روی بسیاری از نکات به توافق برسیم.
 
محرابیان با تاکید بر اینکه مردم به دنبال حل مشکلات خود هستند خاطرنشان کرد: مردم به دنبال اختلاف نیستند و اینکه ما کلامی بگوییم که بوی اختلاف داشته باشد بردی ندارد، ما خود را مامور به این می‌دانیم که هم با گروه‌های مردمی و هم با مسئولین صحبت‌ کرده و برمبنای قانون، عدالت و شفافیت و اصول فنی تصمیم‌گیری کنیم و اگر حرکت بر این مبنا باشد موفق خواهیم بود.
 
وی گفت: آب محدود است و مردم از ما انتظار معجزه ندارند بلکه باید آب بین آن‌ها به عدالت توزیع شود.

انتهای پیام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۲۲ آبان ۱۴۰۰

ساعت:

۱۱:۲۶:۳۰

13 Nov 2021