۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۱۱ آبان ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۹
کد مطلب : ۴۸۹۶۷
مدیر شرکت کلارمایه چهارمحال و بختیاری خبر داد:

150 میلیارد ریال اعتبار، صرف طراحی و احداث سیستم تصفیه پساب شرکت خمیرمایه شهرکرد می شود

سید علی هاشمی مدیرشرکت کلارمایه چهارمحال و بختیاری گفت: در جهت افزایش ویناس تولیدی و کاهش بار آلودگی پساب خروجی از کارخانه، شرکت خمیرمایه شهرکرد سیستم تغلیظ پساب خود را با در نظر گرفتن بودجه ای بالغ بر ١٥٠ میلیارد ریال در دستور کار قرار داده است.
150 میلیارد ریال اعتبار، صرف طراحی و احداث سیستم تصفیه پساب شرکت خمیرمایه شهرکرد می شود
 سید علی هاشمی مدیرشرکت کلارمایه چهارمحال و بختیاری در گفتگو با جهانبین نیوز؛ ضمن اعلام این خبر گفت: یکی از مشکلات موجود در صنعت تولید خمیرمایه، بالا بودن بار آلودگی پساب خروجی از خط تولید است که چند راه و تکنیک برای حل این موضوع وجود دارد.

وی تصریح کرد: یکی از راه های کاهش این آلودگی، جداسازی پساب اصلی سیستم تخمیر و تبدیل آن به محصولات با ارزش و کاهش شدید حجم و بار آلودگی پساب باقی مانده و در نتیجه آن کاهش COD خروجی تا حد استاندارد مورد تایید محیط زیست است.

هاشمی بیان داشت:در این روش و طی این فرآیند ماده بسیار ارزشمندی بنام "ویناس" تولید می شود که به دلیل دارا بودن مواد مغذی زیاد، کاربردهای بسیاری در صنایع مختلف مانند تولید خوراک دام، بیوگاز و کود شیمیایی دارد.

وی ادامه داد: در جهت افزایش ویناس تولیدی و کاهش بار آلودگی پساب خروجی از کارخانه، شرکت خمیرمایه شهرکرد سیستم تغلیظ پساب خود را با در نظر گرفتن بودجه ای بالغ بر ١٥٠ میلیارد ریال در دستور کار قرار داده است.

هاشمی گفت: این سیستم تغلیظ چند مرحله ای با ظرفیت تصفیه ٤٠٠ متر مکعب در روز و در زمینی به مساحت ٢٠٠٠ متر مربع و همکاری با بهترین متخصصین فعال در این حوزه آغاز شده که شامل انواع پیشرفته ترین تغلیظ کننده ها، پمپ ها، و تجهیزات مکانیکی و برقی می باشد.

وی در ادامه افزود: در جهت بهره برداری از مجموعه، احداث مخازن بتنی زیر زمینی ذخیره پساب و ویناس، تکمیل ساخت تجهیزات فرآیندی، سازه و استراکچر فلزی، ساخت ساختمان، تکمیل تجهیزات آزمایشگاه و تکمیل سیستم‌های کنترل ابزاردقیق در دستور کار قرار دارد که برخی از آن ها به آستانه بهره برداری رسیده و برخی دیگر تا 80 درصد پیشرفت فیزیکی داشته اند. مصرف انرژی بسیار پایین، کاهش بار آلودگی آب کندانس خروجی، اتوماسیون بالا، مصرف مواد شوینده‌ کمتر و بالا بودن درصد ماده خشک خروجی از سیستم از مزایای این پروژه می باشد.

مدیر شرکت کلارمایه چهارمحال و بختیاری در پایان گفت: امیدواریم با اجرای این طرح و از آنجا که کلیه پارامتر های پساب خروجی طبق استاندارد محاسبه و طراحی شده، گامی اساسی در جهت حفظ محیط زیست و رفع کامل مشکلات آلایندگی پساب خروجی کارخانه نظیر بو و دیگر آلاینده ها برداشته شود.

انتهای پیام/1020ج
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

سه شنبه ۱۱ آبان ۱۴۰۰

ساعت:

۰۹:۳۵:۳۹

2 Nov 2021