۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۷
کد مطلب : ۴۸۹۴۱
با حضور مسؤولان استانی صورت گرفت

کلنگ مجتمع دام سبک 9 هزار رأسی گهرو به زمین زده شد

مجتمع دام سبک گهرو در سطحی به مساحت 12.6 هکتار و با ظرفیت 3 هزار رأس دام سبک مولد و 6 هزار رأس دام سبک، با حضور مسؤولان استانی کلنگ زنی شد.
کلنگ مجتمع دام سبک 9 هزار رأسی گهرو به زمین زده شد
به گزارش جهانبین نیوز؛ مجتمع دام سبک گهرو در سطحی به مساحت 12.6 هکتار و سطح مفید 9 هکتار با حضور مسؤولان استانی کلنگ زنی شد.

این واحد تولیدی ظرفیت 3 هزار رأس دام سبک مولد و 6 هزار رأس دام سبک را دارد.

اشتغال مستقیم در مجتمع دام سبک گهرو 150 نفر و اشتغال غیرمستقیم آن نیز 400 نفر است و برآورد اعتبار برای اجرای زیرساخت آن 4 میلیارد تومان و اعتبار تخصیصی مرحله اول آن نیز 2 میلیارد تومان پیش‌بینی شده است.

عطاءالله ابراهیمی رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری در آیین کلنگ زنی مجتمع دام سبک گهرو اظهار کرد: کشاورزی یکی از مزیت‌های این استان به شمار می‌رود که در تأمین امنیت غذایی، رشد و توسعه اقتصادی استان و کاهش وابستگی به استان‌های دیگر بسیار اثرگذار است.

وی افزود: امسال به دلیل شرایط خشکسالی، کشور مجبور است 4 میلیارد دلار برای واردات گندم و همچنین واردات دانه‌های روغنی هزینه کند، این نشان می‌دهد کشاورزان تا چه میزان در توسعه کشور و تأمین امنیت غذایی تأثیرگذار هستند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: یکی از سیاست‌های اساسی توسعه بخش کشاورزی با توجه به محدودیت‌هایی که در منابع آبی وجود دارد، توجه به مجتمع‌های کشاورزی است، این اقدام بهره‌وری آب را افزایش می‌دهد.

ابراهیمی عنوان کرد: به ازای یک مترمکعب آبی که مصرف می‌شود حدود 1.2 کیلوگرم تولیدات بخش کشاورزی حاصل می‌گردد، برای کشوری مثل ایران که در کمربند خشک جهانی قرار گرفته و متوسط بارش آن یک‌سوم جهان است، باید تلاش کنیم تا بهره‌وری آب را افزایش دهیم.

وی خاطرنشان کرد: یکی از راه‌های افزایش بهره‌وری در بخش کشاورزی پرداختن به مجتمع‌های کشاورزی است که در چند بخش دام‌پروری، گلخانه‌ها، مجتمع‌های شیلاتی و گیاهان دارویی فعالیت می‌کنند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: در این استان ظرفیت فراوانی برای ایجاد و توسعه مجتمع‌های کشاورزی وجود دارد، لذا باید تلاش کنیم ضمن حفظ اشتغالی که در این بخش وجود دارد بتوانیم بهره‌وری را در این حوزه افزایش دهیم.

ابراهیمی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص مجتمع دام سبک گهرو افزود: یک ضرورت است که دام در محیطی خارج از شهر واقع شود از همین رو احداث این مجتمع دام‌پروری در این شهر آغاز شد.

وی تأکید کرد: احداث مجتمع دام سبک در گهرو علاوه بر اینکه باعث بهبود مدیریت در بخش دامی خواهد شد از تغییر کاربری اراضی کشاورزی جلوگیری می‌کند.

انتهای پیام/1031ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۶ آبان ۱۴۰۰

ساعت:

۱۰:۴۸:۵۰

28 Oct 2021