۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۸
کد مطلب : ۴۸۹۳۸
با همکاری شورای اسلامی استان چهارمحال و بختیاری ، معاونت پیشگیری وقوع جرم دادگستری و جبهه فرهنگی اجتماعی استان :

دوره آموزشی با عنوان "داستان شهر+ ما" مختص اعضای شوراهای اسلامی دوره ششم شهرهای استان چهارمحال و بختیاری برگزار شد

رضایی سرپیری رئیس شورای اسلامی استان چهارمحال و بختیاری گفت : طی جلسات متعدد با دادگستری و جبهه فرهنگی استان و با توجه به اینکه شوراهای اسلامی با ابهاماتی دست و پنجه نرم می کنند که همین ابهامات قانونی منجر به رد مصوبات در هیات های تطبیق مصوبات و بعضاً طرح در شورای حل اختلاف و رسیدگی به شکایات می شود ، بنا بر این شد دوره های آموزشی به صورت مستمر جهت شوراهای اسلامی برگزار گردد .
دوره آموزشی با عنوان "داستان شهر+ ما" مختص اعضای شوراهای اسلامی دوره ششم شهرهای استان چهارمحال و بختیاری برگزار شد
به گزارش جهانبین نیوز ، حسینعلی رضایی سرپیری رئیس شورای اسلامی استان چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: طی جلسات متعدد با دادگستری و جبهه  فرهنگی استان و با توجه به اینکه شوراهای اسلامی با ابهاماتی دست و پنجه نرم می کنند که همین ابهامات قانونی منجر به رد مصوبات در هیات های تطبیق مصوبات و بعضاً طرح در شورای حل اختلاف و رسیدگی به شکایات می شود  ، بنا بر این شد دوره های آموزشی به صورت مستمر جهت شوراهای اسلامی برگزار گردد .

وی افزود : با هماهنگی های بعمل آمده اولین کارگاه آموزشی با عنوان داستان شهرما با حضور استاد ارجمند جناب آقای دکتر خدایی نصر پژوهشگر حوزه مسائل شهری که به بیان ایده های شهری می پردازد برگزار گردید

رضایی سرپیری در پایان از حضور اعضای محترم شوراهای اسلامی شهرها که در این کارگاه شرکت نموده تقدیر و تشکر کرد و گفت : انشاله کارگاه های آموزشی  به صورت مداوم و دوره ای برگزار  گردد تا مشکلاتی که در طول دوره چهار ساله شورا با آن مواجه هستند رفع  شود.
 

در ادامه حجت‌الاسلام عابدین کاظمی‌نیا ، دبیر ستاد مردمی جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی استان با اشاره به هدف از برگزاری این کارگاه آموزشی  گفت با عنایت به اینکه شوراهای اسلامی تنها نهاد مردمی غیر دولتی هستند در صدد برآمدیم بدانیم با توجه به اینکه  عمده مطالبات در بستر دولت تحقق می یابد آیا اگر دولت نباشد با مردم می شود کار را پیش برد در واقع داستان یک شهر با مردم و بدون مردم چگونه است ؟ و شوراهای اسلامی شهرها به عنوان منتخبین مردم چگونه مردم را به پای حل مسئله می  کشانند؟

وی افزود: با اشاره به اینکه کار فرهنگی متاسفانه خیلی دیده نمی شود لذا شوراهای اسلامی شهرها  برنامه 4 ساله کمیسیون فرهنگی خود را جداگانه  تدوین نمایند بدین منظور در کارگاه داستان شهرما ابتدا مراحل ایده یابی مطرح و سپس اعضای محترم شوراهای اسلامی چنانچه ایده ای داشته و یا کار عملی در شهر خود انجام داده اند مورد را مطرح که ضبط شده و در سایت جبهه فرهنگی استان جهت استفاده سایر شوراهای اسلامی بارگزاری می شود که  امیدواریم در همین راستا  بتوانیم در مردمی کردن بیشتر کارها پیش برویم.
 
  سید محمدموسوی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان چهارمحال و بختیاری  با اشاره به 4 عامل عدم موفقیت شهرها شامل اقتصاد ،محیط زیست ،بهداشت و سلامت و آسیب های اجتماعی و جرایم گفت ایده های ذهنی اگر بیان شود عملی میگردد  لذا باید اجازه داد فرهنگ کار کند و نباید شعار ها ناشی از عوام زدگی باشد به عنوان مثال کارخانه ای همانند فولاد در سفید دشت مستقر شد اما شاید فقط 100 نفر از مردم استان چهارمحال و بختیاری در آن بکارگیری شده .

وی افزود: فعال سازی تلفن خدمات شهری شهرداری ، جذب و انعطاف بودجه به سمت تجهیز لوازم پارک ها، اتخاذ مصوبه در خصوص عدم نگه داری دام در شهر ، ساماندهی خانه های متروکه، برگزاری اردوهای دیداری جهت اعضای شورا  به عنوان ایده هایی است که باید از سوی شوراهای اسلامی پیگیری بیشتری شود.

موسوی خاطر نشان کرد آموزش های مورد نیاز شوراهای اسلامی با عنوان نگرش نوین در امور شهری ،  امور مالی ، امور حقوقی و قضایی ، امور املاک ، ترافیک تصادفات ، اقتصاد و معیشت و محیط زیست و بهداشت  باید برنامه ریزی و اجرا شود و در پایان افزود شوراهای اسلامی ابزار دست رای دهندگان خود نشوند که این خود بزرگترین آسیب است .به خاطر یک طایفه و یا یک شخص مانع توسعه شهر نشوید چراکه زیانبارترین کسی است  که آخرتش را به دنیای دیگران بفروشد.
 
لازم به ذکر است، در کارگاه تخصصی «داستان شهر ما» مسائل مربوط به مدیریت شهری، نقش مردم در مدیریت شهری، نمونه های موفق اجتماعی شهری و مدیریت و همچنین نحوه برخورد مسئولین و شورای شهر با آسیب های اجتماعی و... مورد بررسی قرار گرفت.

هدف از این کارگاه نیز آشنایی اعضای شورای شهر با نحوه مطلوب مدیریت شهری و نقش مردم در آن جهت زمینه سازی هرچه بهتر برای مدیریت شهری دراستان عنوان گردیده ضمناً  استان چهارمحال و بختیاری دارای 43 شهر  و 219  عضو شورای شهر  می باشد.
 
 
انتهای پیام/1020ج
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۶ آبان ۱۴۰۰

ساعت:

۱۰:۱۰:۲۷

28 Oct 2021