۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۵ آبان ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۰
کد مطلب : ۴۸۹۳۲
رئیس سازمان مدیریت بحران کشور خبر داد

تصویب اعتبارات مورد نیاز پرداخت خسارت زلزله زدگان، هفته آینده در هیات دولت

معاون وزیر کشور و رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با بیان اینکه اعتبارات مورد نیاز جهت پرداخت خسارت زلزله زدگان یکشنبه هفته آینده در جلسه هیات دولت مصوب می شود، گفت: مشکلی برای پرداخت این اعتبارات وجود ندارد چراکه میزان محرومیت در مناطق زلزله‌زده در شهرستان کوهرنگ بسیار زیاد است.
تصویب اعتبارات مورد نیاز پرداخت خسارت زلزله زدگان، هفته آینده در هیات دولت
به گزارش جهانبین نیوز؛ مصطفی نجار معاون وزیر کشور و رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در سفر یک روزه خود به مناطق زلزله‌زده در شهرستان کوهرنگ، در جریان وضعیت زلزله‌زدگان این شهر قرار گرفت. 
 
وی با اشاره به اینکه زلزله در منطقه محروم کوهرنگ باعث شد تا مسئولان کشوری، لشکری و استانی، خدمت به مردم محروم این منطقه را در اولویت قرار دهند، افزود: تا پایان بازسازی مناطق زلزله‌زده در کنار مردم حادثه‌دیده هستیم. 
 
معاون وزیر کشور با بیان اینکه اعتبارات مورد نیاز جهت پرداخت خسارت زلزله زدگان یکشنبه هفته آینده در جلسه هیات دولت مصوب می شود، ادامه داد: مشکلی برای پرداخت این اعتبارات وجود ندارد چراکه میزان محرومیت در مناطق زلزله‌زده در شهرستان کوهرنگ بسیار زیاد است. 
 
نجار عنوان کرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تجربه بالایی در بازسازی مناطق زلزله‌زده در کشور دارد، بنابراین این دستگاه پیش از تخصیص اعتبار اقدامات اولیه را آغاز می کند. 
 
وی خاطرنشان کرد:  در واقع ساخت و ساز مناطق زلزله زده بر عهده مردم است و نقش بنیاد مسکن تسهیل‌گری است که در کنار مردم حادثه‌دیده قرار می‌گیرد. 
 
رئیس سازمان مدیریت بحران کشور اضافه کرد: ۸۵ میلیارد تومان برای جبران خسارت های زلزله در اختیار استانداری چهارمحال و بختیاری قرار می گیرد تا مدیران مربوطه با استفاده از این اعتبار و با نظارت استانداری این استان در جهت رفع خسارت های وارده به بخش های زیربنایی در مناطق زلزله زده اقدام کنند. 
 
نجار یادآور شد: دیگر اعتبارات بلاعوض پیش بینی شده برای مناطق زلزله زده شامل ۲۵ میلیون تومان برای احداث منزل مسکونی در مناطق شهری و روستایی، ۲٠ میلیون تومان برای تعمیر منازل آسیب‌دیده، ۱۵ میلیون تومان کمک برای خرید لوازم معیشتی در مناطق شهری و روستایی، ۱٠ میلیون تومان برای احداث واحدهای دامداری و ۲٠ میلیون تومان نیز برای اسکان موقت زلزله‌زدگان است. 
 
وی افزود: همچنین تسهیلات در نظر گرفته شده برای احداث منزل مسکونی در مناطق شهری ۱۵۰ میلیون با کارمزد پنج درصد و روستایی ۱۲۰ میلیون تومان با کارمزد چهار درصد، تسهیلات برای تعمیر منازل آسیب‌دیده تا سقف ۳۰ میلیون تومان، تسهیلات برای خرید لوازم معیشتی در مناطق شهری و روستایی ۲۰ میلیون تومان و تسهیلات برای احداث واحدهای دامداری ۲۰ میلیون تومان است. 
 
معاون وزیر کشور ادامه داد: برای کاهش هزینه‌های ساخت و ساز در مناطق زلزله‌زده مصالح توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به‌صورت عمده خریداری و حمل آن نیز بر این نهاد است. 
 
نجار از اختصاص هشت تن سیمان رایگان برای بازسازی هر واحد مسکونی و یک تن سیمان رایگان  برای واحدهای تعمیری در مناطق زلزله زده شهرستان کوهرنگ خبر داد. 
 
انتهای پیام/۱٠۳۱ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

چهارشنبه ۵ آبان ۱۴۰۰

ساعت:

۲۲:۵۶:۵۸

27 Oct 2021