۱
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۸
کد مطلب : ۴۸۹۲۳
جهانبین نیوز گزارش می‌دهد؛

وسواس، زیاده‌خواهی و اعتیاد به فضای مجازی ره‌آورد بلاگرهای اینستاگرام برای فالوورها

بلاگری این روزها تبدیل به شغلی پردرآمد شده است و بلاگرها از هر راهی بی‌توجه به مشکلاتی که برای مخاطبان ایجاد می‌شود، برای افزایش دنبال‌کننده‌ها و در نتیجه دریافت تبلیغ استفاده می‌کنند.
وسواس، زیاده‌خواهی و اعتیاد به فضای مجازی ره‌آورد بلاگرهای اینستاگرام برای فالوورها
به گزارش جهانبین نیوز؛ "بلاگر" کلمه‌ای است که در سال‌های اخیر بسیار به گوشمان می‌خورد و همه ما به‌نوعی با آن سر و کار داریم، چراکه اگر بلاگر نباشیم، هرکداممان یکی از این پیج‌های پر مخاطب را دنبال می‌کنیم.
 
بلاگری این روزها تبدیل به شغلی پردرآمد شده است و بلاگرها از هر راهی برای افزایش دنبال‌کننده‌ها و در نتیجه دریافت تبلیغ و کسب درآمد استفاده می‌کنند، نمایش زندگی خصوصی، لوکس و لاکچری، روابط عاشقانه، آموزش آرایش و رقص، سوءاستفاده از نوزادان و کودکان، ترویج فرهنگ غربی و... ازجمله این راه‌ها است.  
 
زندگی تمیز و اتوکشیده، رابطه خوب با همسر، همراهی شوهر در همه امور، تغییر روزانه دکوراسیون منزل و گاهی محل سکونت، آرایش‌های غیرمتعارف، مسافرت‌های خارج از کشور، خریدهای لاکچری بدون توجه به قیمت که تمامی ندارد و... برنامه هر روزه بلاگرها است که دنبال‌کننده‌ها را به خود وابسته کرده و مخاطبان را ناخودآگاه و بدون آنکه خود بخواهند به تقلید از خود وا داشته است.
 
بسیاری از دنبال‌کنندگان پیج‌های اینستاگرامی فعال و پرمخاطب به دیدن هر روز داستان زندگی گردانندگان این پیج‌ها اعتیاد پیدا کرده و بنا به گفته خودشان فقط و فقط به قصد دیدن استوری و پست‌های آن‌ها است که وارد اینستاگرام شده و از رسیدگی به فرزندان و همسر خود غافل می‌شوند.
 
اما از همه این موارد که بگذریم این راه کسب درآمد مشکلات بسیاری را برای مخاطبان به همراه دارد، بسیاری از بانوان با دیدن روابط همسران در این صفحه‌ها و همچنین خریدهای لاکچری و تغییرات و تنوع موجود در زندگی آن‌ها خواهان داشتن چنین زندگی شده از عدم همراهی شوهرانشان در برخی از برنامه‌ها، نداشتن پول برای خرید و تغییر لوازم منزل و ... شکایت دارند، مردان هم با گلایه از وضع ظاهری همسرانشان و اینکه چرا شبیه فلان خانم نیستند نشانه‌هایی از تاثیر سوء این سبک زندگی را نشان می‌دهند، بگذریم که جوانان را در امر ازدواج سخت‌گیر کرده و مشکلاتی از این دست را نیز به همراه دارد.
 
از این گذشته برخی از بلاگرها کرامات انسانی را زیر پا گذاشته و آقایان با پوشیدن لباس‌های زنانه، یا زنان با لباس‌های نامناسب فیلم‌هایی را به اشتراک می‌گذارند که بسیاری از ارزش‌ها را زیر سوال می‌برد، ترویج سبک زندگی غربی از دیگر مشکلاتی است که این بلاگرها ایجاد می‌کنند.
 
 کسب درآمد با زیر پا گذاشتن کرامت انسانی
 
مریم یکی از کاربران اینستاگرام در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: من بسیاری از پیج‌های پرطرفدار اینستاگرامی را دنبال می‌کنم.
 
وی افرود: پیج‌هایی را در لیست پربازدیدهایم دارم که بیش از 500 هزار فالوور دارند و در این بین پزشکی را دنبال می‌کنم که بلاگری را بر طبابت ترجیح داده و برای ادامه کار پیجش پزشکی را کنار گذاشته است، یا زن و شوهری را می‌شناسم که برای پیشبرد اهداف صفحه خود لباس‌های نامناسب بر تن کرده و یا حرکات نامناسبی انجام می‌دهند.
 
این کاربر اینستاگرام یادآور شد: تبلیغات بیشتر برنامه بلاگرها را پر می‌کند و بنابر نقل قول‌هایی که می‌شود دریافتی‌های این افراد زیاد است، شواهد موجود نیز این موضوع را تائید می‌کند، چراکه من به چشم دیدم یکی از گردانندگان این صفحه‌ها چگونه بعد از مدتی که از آغاز فعالیتش می‌گذشت خانه و کل لوازم منزلش را تغییر داد.
 
پیج‌های پرمخاطب همسرم را بهانه‌گیر کرده است
 
احسان یکی دیگر از کاربران اینستاگرامی در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: خانمم مدتی است که پیج‌های پرمخاطب را دنبال می‌کند.
 
وی افزود: مدت زمانی که همسرم در اینستاگرام به سر می‌برد زیاد است و صبح‌ها قبل از آنکه برایم صبحانه آماده کند گوشی به دست می‌شود و وقتی به این موضوع اعتراض می‌کنم با گفتن این جمله که "صبر کن ببینم پیج ... چه استوری جدیدی گذاشته" مواجه می‌شوم.
 
احسان افزود: همه صفحه‌هایی که خانمم دنبال می‌کند درخصوص خانه‌داری و از زندگی روزمره افراد است، تمیزی خانه‌های فعالان این صفحه‌ها سبب شده همسرم وسواس بگیرد و مدام درحال تمیزکاری باشد، این درحالی است که همیشه از خسته بودن من گلایه دارد و دلش می‌خواهد مثل شوهرهای بلاگرهای اینستاگرامی تا دیروقت با او بیدار باشم، با هم خرید برویم، مسافرات برویم و زمان بیشتری از روز را در کنارش باشم، درحالی که کار من جوری است که کل روز در منزل نیستم و این مشکلات بعد از پیگیری این صفحه‌ها توسط همسرم برایمان ایجاد شده است.
 
به گزارش جهانبین نیوز؛ متاسفانه در ایران فضای مجازی و به‌ویژه اینستاگرام به حال خود رها شده است و فعالان در این شبکه اجتماعی بدون توجه به قوانین، محتواهای نادرستی را در اختیار مخاطبان خود که عموما جوانان و نوجوانان هستند قرار می‌دهند و بنا بر گفته خود مخاطبانِ این پیج‌ها، مشکلات روان‌شناسی بیشتری را برای دنبال‌کننده‌ها ایجاد می‌کنند.
 
انتهای پیام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

سه شنبه ۴ آبان ۱۴۰۰

ساعت:

۱۱:۵۰:۲۳

26 Oct 2021