۰
plusresetminus
تفاهم نامه فی مابین شورای اسلامی و فرماندهی نیرو انتظامی چهارمحال و بختیاری با هدف ایجاد،گسترش،همفکری و همکاریهای فرهنگی اجتماعی منعقد شد.
انعقاد تفاهم نامه فی مابین شورای اسلامی و فرماندهی نیرو انتظامی چهارمحال و بختیاری
به گزارش جهانبین نیوز ؛ جلسه بررسی انعقاد تفاهم نامه فی مابین شورای اسلامی استان و فرماندهی انتظامی استان چهارمحال و بختیاری در محل دفتر شورای اسلامی استان با حضور معاونت اجتماعی نیروی انتظامی استان تشکیل شد در این جلسه حسینعلی رضایی سرپیری ، رئیس شورای اسلامی استان ضمن تشریح چگونگی شکل گیری شوراهای فرادست از جمله شورای اسلامی استان گفت:  بسیاری از معضلات که شوراهای پایه در حل آنها دچار مشکل شده به شورای اسلامی استان ارسال و این شورا با برگزاری جلسات استانی با حضور مدیران مربوطه و همچنین در بعضی موارد که خلا های قانونی وجود داشته باشد با تهیه طرح و ارسال به شورای عالی استانها در حل آن معضلات اقدام کنند.
 
وی هدف از انعقاد تفاهم نامه همکاری فی مابین فرماندهی انتظامی و شورای اسلامی استان چهارمحال و بختیاری را ایجاد،گسترش،همفکری و همکاریهای فرهنگی اجتماعی فیمابین عنوان و گفت: ایجاد وفاق ملی درسطوح مختلف اجتماعی جهت دستیابی به ضریب بالای امنیت اجتماعی ، ایجاد جامعه سالم با کاهش جرائم و مفاسد اجتماعی در استان ، توسعه مشارکت شوراهای اسلامی استان در فعالیت های امنیتی ، اجتماعی و فرهنگی و همچنین ایجاد بستری مناسب جهت همکاری های نیروی انتظامی استان با شوراهای اسلامی از ضروریات است.
 
 رئیس شورای اسلامی استان چهارمحال و بختیاری معرفی تعدادی از اعضای شوراهای اسلامی به عنوان یاوران پلیس به نیروی انتظامی  ، معرفی رابط شورای اسلامی استان جهت حضور در جلسات پیشگیری های اجتماعی  و حضور ناظر شوراهای حل اختلاف در روستاهای فاقد شورای حل اختلاف  را از  ضروریات مفاد این تفاهم نامه عنوان  و افزود : از پتانسیل شوراهای اسلامی  و صاحبنظران و معتمدین  می بایست بیش از پیش استفاده و تشکیل کارگروهی متشکل از افراد فوق و همچنین حضور یک نماینده از شورای اسلامی شهرستان وبخش  در کارگروه های شهرستانی ویک نماینده از شورای اسلامی استان در کارگروه های استانی نیروی انتظامی جهت پیشبرد مسائل فرهنگی و اجتماعی در دستور کار مسئولین ذی ربط قرار گیرد.
 
در ادامه سرهنگ علی اصغر مهری ، معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان  با اشاره به اینکه پیشنهاد انعقاد تفاهم نامه همکاری فوق  از سوی شورای اسلامی استان  بسیار  پسندیده است گفت: معاونت اجتماعی نیروی انتظامی پل ارتباطی بین سازمان ها و نهاد های دولتی و غیر دولتی و پلیس است ، همچنین سخنگوی پلیس است .
 
وی  تصریح کرد : در معاونت اجتماعی ما اعتقاد داریم پلیس باید پلیس اجتماع محور باشد و اگر مردم و سازمان ها با پلیس مشارکت نکنند پلیس به تنهایی در برقراری و حفظ امنیت موفق نیست چرا که ارتباط دو سویه بین پلیس و مردم از ضروریات است
 
مهری با اشاره به عملکرد  معاونت  اجتماعی نیروی انتظامی خاطر نشان کرد: در مبحث مشاوره، 18 کلانتری استان دارای مرکز مشاوره هستند که یک مورد در مرکز استان و بقیه در شهرستان ها مستقر می باشند و به صورت رایگان خدمات روانشناختی ، خانواده ، ازدواج ، تربیتی ، تحصیلی و ... را ارائه می کنند .  
 
وی خاطر نشان کرد: با انعقاد این تفاهم نامه میزان مراجعات مردمی به  کلانتری ها و حجم کار دستگاه قضایی نیز کاهش یافته همچنین افزود در حوزه آموزش و مشارکت این فرماندهی آمادگی داشته ، در اداره آموزش موارد مورد نیاز در اختیار شوراهای اسلامی قرار داده  چرا که نیروی انتظامی به عنوان یک عضو ثابت در کنار شوراهای اسلامی می باشد.
 
مهری با اشاره به کانال سایبری و اتاق های امنیت روانی نیروی انتظامی بیان داشت:  نیروی انتظامی خود به صورت مستقیم نسبت به تولید محتوا و ارسال به صدا و سیما اقدام می نماید همچنین نسبت به افکار سنجی در موضوعات مختلف نیز اقدام کرده است.
 
در پایان  تفاهم نامه پیشنهادی شورای اسلامی استان تقدیم معاونت اجتماعی نیروی انتظامی استان شد و مقرر گردید پس از بررسی  تفاهم نامه نهایی منعقد و اجرا گردد.
 

پایان پیام/1020 ج
 
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۱ آبان ۱۴۰۰

ساعت:

۰۹:۵۵:۲۷

23 Oct 2021