۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۳۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۷
کد مطلب : ۴۸۹۰۱
امام جمعه فارسان:

رفع تحريم دست دشمن است و خنثي کردن تحريم دست ما است

امام جمعه فارسان گفت: رفع تحريم دست دشمن است و خنثي کردن تحريم دست ما است؛ غير از اين است؟ ما که نمي‌توانيم خودمان رفع تحريم کنيم. دشمن بايد رفع تحريم کند؛ اما خودمان مي‌توانيم اين تحريم دشمن را خنثي کنيم.
رفع تحريم دست دشمن است و خنثي کردن تحريم دست ما است
به گزارش جهانبین نیوز ، حجت‌الاسلام محسن ملک پور در خطبه‌هاي نماز جمعه اين هفته شهر فارسان گفت: خودم و همه‌ي شما نمازگزاران محترم را به رعايت و تقويت و تشديد تقواي الهي دعوت مي‌کنم. متقين با مراقبت شديد از خود، کمال مواظبت را دارند که مرتکب لغزش و گناه نشوند. مولانا اميرالمؤمنين عليه‌السلام در حکمت ۱۶۱ از حکم نهج‌البلاغه فرمود: ترک گناهان آسان‌تر است از درخواست توبه. اين کلام شبيه همان مثل معروف است که پيشگيري مقدم بر درمان است.
 
وي افزود: رئيس‌جمهور، در روز ۲۵ مهرماه، دکتر محمد مخبر معاون اول خود و فرمانده قرارگاه اقتصادي را مأمور عملي کردن راهبرد خنثي‌سازي تحريم کرد. اين اقدام گام اوليه و البته لازمي است که بايد به‌درستي و محکمي برداشته شود.
 
وي تصريح کرد: رهبر انقلاب اسلامي در سال گذشته و در ديدار خانواده معظم شهيد سليماني فرمودند: رفع تحريم دست دشمن است و خنثي کردن تحريم دست ما است؛ غير از اين است؟ ما که نمي‌توانيم خودمان رفع تحريم کنيم. دشمن بايد رفع تحريم کند؛ اما خودمان مي‌توانيم اين تحريم دشمن را خنثي کنيم. پس اين مقدم است؛ بيشتر دنبال اين باشيم.
 
حجت‌الاسلام ملک پور اظهار داشت: امام خامنه‌اي با دو وصف «اولويت اقدام براي خنثي‌سازي تحريم» و «اکثريت تلاش براي خنثي‌سازي تحريم» اين مهم را وظيفه دولت دانستند. متأسفانه دولت قبل با نگاهي که به اولويت رفع تحريم به‌علاوه اولويت ارتباط با غرب داشت، اين مهم را- حتي در آخرين ماه‌هاي فعاليتش- جدي نگرفت؛ اما اکنون رئيس‌جمهور جديد، در دومين ماه خدمتش به اين اولويت اهتمام ورزيده است.
 
وي بيان داشت: اکنون پرسش اين است که از نگاه کارشناسان اقتصادي و با توجه به رويکردهاي درست دولت در سياست خارجي و داخلي، چه اقداماتي بايد در اولويت اقدام قرار گيرد؟ به دو مورد اشاره مي‌کنم.

وي افزود: مورد اول عدم اعتماد به دشمن - اين رويکرد يک لازمه اجتناب‌ناپذير است که بايد به‌عنوان يک راهبرد دائمي مدنظر دولتمردان دولت مردمي و انقلابي باشد. بر همين مبنا عدم اعتماد به وعده‌ها و قول‌هاي آمريکا و اروپاست. اين‌يک رويکرد اصلي است که به نوع نگاه و باور مسئولان بر مي‌گردد و در محاسبات و رفتارهاي آنان تأثير مي‌گذارد.
 
وي تصريح کرد: مورد دوم اعتماد و اتکاء به ظرفيت‌هاي داخل کشور - واقعيت اين است که ايران عزيز دارايي‌هاي انساني و امکاناتي بي‌شماري دارد که بي‌بديل است. مهم‌ترين آن وجود ده‌ها هزار جوان مؤمن و انقلابي و وطن‌خواه است که به شعار راهبردي «ما مي‌توانيم» باور قلبي دارند. بايد به اين داشته‌هاي بي‌نظير - خصوصاً در عرصه اقتصاد- توجه بيش‌ازپيش شود.

انتهای پیام/590پ
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۱ آبان ۱۴۰۰

ساعت:

۱۷:۱۰:۵۲

23 Oct 2021