۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۸ مهر ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۷
کد مطلب : ۴۸۸۸۹
مدیرکل دامپزشکی چهارمحال و بختیاری:

به دنبال ارتقا گرید گوشت مرغ مصرفی در بازار چهارمحال و بختیاری هستیم

مدیرکل دامپزشکی چهارمحال و بختیاری گفت: مرغی که در بازار سطح چهارمحال و بختیاری وجود دارد، گرید D است و در تلاشیم تا کیفیت گوشت مرغ مصرفی در استان را با استقرار خط دو در کشتارگاه‌ها به گرید A ارتقا دهیم، در همین راستان اقدامات مناسبی از سوی دستگاه‌های مربوطه انجام شده و امید است به‌زودی این خط راه‌اندازی شود.
به دنبال ارتقا گرید گوشت مرغ مصرفی در بازار چهارمحال و بختیاری هستیم
محمد اسدی مدیرکل دامپزشکی چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: ارتقا کیفیت گوشت مرغ مراحل مختلفی دارد که از سطح مرغداری‌ها و با نمونه‌برداری‌هایی که انجام می‌شود، شروع شده، سپس رصد بیماری‌ها انجام می‌گیرد و در پایان نیز نمونه‌برداری پایان دوره است که مرغ عاری از هر آنتی‌بیوتیک باشد.

وی افزود: در کشتارگاه‌ها چندین مورد بازرسی روی مرغی که برای کشتار آمده انجام می‌شود که شامل بازرسی قبل از کشتار و بازرسی خط کشتار است تا مرغی که به هر دلیلی مشکل دارد از زنجیره کشتار و بعد از آن توزیع حذف شود.

مدیرکل دامپزشکی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: در مرحله بسته‌بندی نیز مجدداً نظارت‌هایی وجود دارد و درنهایت با صدور گواهی حمل که توسط مسؤول فنی دامپزشکی در کشتارگاه صورت می‌گیرد به مراکز عرضه مرغ منتقل می‌شود.

اسدی عنوان کرد: مرغی که در بازار سطح چهارمحال و بختیاری وجود دارد، گرید B است و در تلاشیم تا کیفیت گوشت مرغ مصرفی در استان را با استقرار خط دو در کشتارگاه‌ها به گرید A ارتقا دهیم، در همین راستان اقدامات مناسبی از سوی دستگاه‌های مربوطه انجام شده و امید است به‌زودی این خط راه‌اندازی شود.

انتهای پیام/1031ج

 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۲۹ مهر ۱۴۰۰

ساعت:

۰۸:۵۰:۰۹

21 Oct 2021