۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۲۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۶
کد مطلب : ۴۸۸۸۷
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات چهارمحال و بختیاری مطرح کرد

اتصال 767 مدرسه روستایی و عشایری به شبکه ملی اطلاعات

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات چهارمحال و بختیاری گفت: 767 مورد از مدارس روستایی و عشایری به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند که به مدت دو سال نیز از اینترنت رایگان بهره‌مند خواهند شد.
اتصال 767 مدرسه روستایی و عشایری به شبکه ملی اطلاعات
مرتضی بلالی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات، از 803 روستا 575 مورد آن بالای 20 نفر خانواده دارند.

وی افزود: در خصوص صدور مجوز فعالیت خدمات ارتباطی و فناوری اطلاعاتی در روستاها، 44 پروانه رسمی از سازمان تنظیم مقررات کشور برای دفاتر ICT روستایی صادر شد که در روستاها به ارائه خدمت خواهند پرداخت.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات چهارمحال و بختیاری ادامه داد: به‌منظور ارائه خدمات پولی و بانکی 34 دستگاه ATM با اعتباری بالغ‌بر 36 میلیارد ریال از اعتبارات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در روستاهای این استان نصب و راه‌اندازی شد که این دستگاه‌ها به مدت پنج سال پشتیبانی خواهند شد.

بلالی عنوان کرد: به‌واسطه ایجاد زیرساخت و توسعه ارتباطات روستایی چه ثابت و چه همراه، در 100 روستای چهارمحال و بختیاری ارتقا 28 سایت BTS به نسل 3 و 4 اینترنت همراه انجام شد.

وی خاطرنشان کرد: همچنین 36 سایت BTS برای 144 روستا ایجاد شده است تا توسعه ارتباطات روستایی تسهیل شود.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: به‌منظور حمایت از کسب و کارهای نوپا و نوین در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات در روستاها، 96 طرح در سامانه کارا ثبت شده که 116 میلیارد ریال تسهیلات به این طرح‌ها اختصاص داده شده است.

بلالی بیان کرد: روستاهای دارای تلفن خانگی در چهارمحال و بختیاری 672 روستا است و 777 روستا نیز دارای ارتباط هستند.

وی تأکید کرد: تعداد کل واحدهای پستی روستایی در چهارمحال و بختیاری حدود 32 واحد است و 110 باجه بانکی روستایی نیز در روستاهای این استان فعالیت رسمی دارند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات چهارمحال و بختیاری یادآور شد: تعداد روستاهای این استان که دارای اینترنت پرسرعت پهن باند ثابت هستند 320 روستا است و 402 روستا در این استان نیز از قابلیت اینترنت پرسرعت پهن باند سیار بهره‌مند هستند.

بلالی تصریح کرد: برای روستاهایی که فاقد راه و برق هستند، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات حدود 34 دستگاه تلفن ماهواره‌ای پیش‌بینی کرده است که در روستاهای چهارمحال و بختیاری نصب و راه‌اندازی کرده است و مشغول کار هستند.

وی با اشاره به اینکه 767 مورد از مدارس روستایی و عشایری به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند که به مدت دو سال نیز از اینترنت رایگان بهره‌مند خواهند شد، افزود: رومینگ بین اپراتورهای ایرانسل، همراه اول، های وب و رایتل نیز به‌صورت رایگان در روستاهای این استان برقرار شده است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات چهارمحال و بختیاری ادامه داد: تاکنون 116 میلیارد تومان از اعتبارات وزارتخانه در حوزه روستایی و عشایری در این استان هزینه شده است.

انتهای پیام/1031ج
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

سه شنبه ۲۷ مهر ۱۴۰۰

ساعت:

۱۰:۴۷:۴۴

19 Oct 2021