۱
plusresetminus
سه ماه از آغاز دولت سیزدهم میگذرد و این دولت با اهداف مهمی چون بهبود اوضاع اقتصادی و مبارزه با فساد در راس امور اجرایی قرار گرفته است
آیا دولت سید ابراهیم رئیسی میتواند اوضاع سیاسی اقتصادی کشور را به آرامش برگرداند؟/دولت سیزدهم تاکنون چه دستاورد هایی داشته؟
به گزارش جهانبین نیوز؛  سه ماه از آغاز دولت سیزدهم میگذرد و این دولت با اهداف مهمی چون بهبود اوضاع اقتصادی و مبارزه با فساد در راس امور اجرایی قرار گرفته است.

  ورود دولت سیزدهم به حوزه اقتصاد که حقیقتا یکی از اساسی ترین مشکلات جامعه کنونی هست چالش های بسیاری را در راه دولت قرار داده است عواملی چون داشتن برنامه ای جامع مبتنی بر مطالعات کارشناسانه با در نظر گرفتن محدودیت های دولت و استفاده حداکثری از توان خود میتواند سهم بسزایی در پیشبرد امورات بخصوص در حل مشکلات اقتصادی داشته باشد.

  اولین قدم دولت،  واکسیناسیون سراسری

شیوع ویروس کرونا بعد از تاثیرگذاری بر حوزه ی سلامت بیشترین تاثیر را در حوزه ی اقتصادی گذاشته است
 ویروس کرونا بر اقتصاد دنیا تاثیر گذاشته که ایران از این مشکل بزرگ بی نصیب نمانده است ،حل این معضل میتواند گامی در حل مشکلات اقتصادی کشور باشد.

 با آغاز به کار دولت سیزدهم اولین قدم دولت برای رسیدن به اهداف خود در زمینه های مختلف بخصوص اقتصاد سرعت بخشیدن در واکسیناسیون سراسری بود در حالی که پیش از آن در اواخر دولت قبل حتی تا اوایل دولت سیزدهم در بسیاری از مراکز واکسیناسیون کمبود واکسن بود اما دولت توانست در کم ترین زمان ممکن به واکسیناسیون سرعت بخشیده و گامی در حل مشکل سلامت و اقتصاد بردارد.
 
 دومین قدم دولت در حل بحران اقتصادی کشور



پیوستن ایران به سازمان شانگهای یکی دیگر از موفقیت های مهم دولت سیزدهم تاکنون است.

موفقیتی سیاسی و اقتصادی در واقع پیوستن ایران به شانگهای یعنی ارسال سریعتر و ارزانتر کالاهای شرق و جنوب شرق آسیا به اروپا و منطقه ای دریای سیاه آن هم بدون دردسر تحریم های مختلف و محدودیت های اقتصادی این امر مهم که بار ها در دولت های پیشین مطرح اما ناموفق بود سرانجام در شهریور ماه ۱۴۰۰ با موافقت اعضا، ایران به عضویت دائم سازمان شانگهای درآمد.

 پیوستن به این سازمان در حقیقت مسیر را برای مبادلات تجاری کشور با دیگر اعضا را هموار میسازد و باعث توسعه صادرات به کشورهای عضو سازمان خواهد شد و این امری مهم در بهبود اوضاع اقتصادی کشور و همچنین کمرنگ شدن تحریم ها خواهد شد.

 در پایان سید ابراهیم رئیسی تلاش کرده تا با انتصاب افراد خردمند و دارای تخصص کافی و داشتن یک برنامه دقیق به حل مشکلات کشور بپردازد ،امید است دولت سیزدهم بتواند گره ای از مشکلات کشور بازنماید و اوضاع اقتصادی و سیاسی کشور را سامان بخشد.

یادداشت از یاسین مختاری؛ جوان گام دوم انقلاب

انتهای پیام/1020ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

سه شنبه ۲۷ مهر ۱۴۰۰

ساعت:

۱۰:۳۴:۲۸

19 Oct 2021