۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۲۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۱
کد مطلب : ۴۸۸۸۱
همزمان با روز تربیت‌بدنی و سلامت؛

طرح ارتقای سواد حرکتی دانش‌آموزان مقطع ابتدایی افتتاح شد

فخرالدین اسدی گفت: همزمان با 26 مهر روز تربیت بدنی و ورزش طرح ارتقای سواد حرکتی دانش‌آموزان مقطع ابتدایی به صورت نمادین و به دست فرزند معلم شهید خداکرم رجب‌پور در دبستان دخترانه شاهد ناحیه 2 شهرکرد افتتاح شد.
طرح ارتقای سواد حرکتی دانش‌آموزان مقطع ابتدایی افتتاح شد
به گزارش جهانبین نیوز ، همزمان با 26 مهر روز تربیت بدنی و ورزش طرح ارتقای سواد حرکتی دانش‌آموزان مقطع ابتدایی به صورت نمادین و به دست فرزند معلم شهید خداکرم رجب‌پور در دبستان دخترانه شاهد ناحیه 2 شهرکرد افتتاح شد.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت آموزش‌و‌پرورش استان در این آیین گفت: طرح ارتقای سواد حرکتی دانش‌آموزان مقطع ابتدایی عنوان طرحی است که بر اساس آن مدارس موظف هستند به بهترین شیوه ممکن روش‌ها و شیوه‌های ارتقا و بهبود سواد حرکتی را در آموزشگاه اجرایی و نهادینه سازند.

فخرالدین اسدی افزود: در این طرح که از امروز و همزمان با هفته تربیت‌بدنی آغاز می‌گردد، مدارس استان با اجرای برنامه‌های متعدد ورزشی نشاط و سلامت جسمانی را برای دانش آموزان به ارمغان می‌آورند.

اسدی ادامه داد: در این طرح مهارت‌های ورزشی و سواد حرکتی به ارتقا تمرکز تقویت عضلانی و افزایش نشاط و همچنین آموزش‌های اصلاحی در قالب رشته‌های متنوع ورزشی به دانش‌آموزان ارائه می‌شود.

وی با بیان اینکه این طرح در دو بخش حرکتی و تعادلی اجرا می‌شود افزود: برای آگاهی از نحوه اجرای این طرح در مدارس یک دوره ضمن‌خدمت توسط کارشناسان و سرگروه‌های آموزشی برای دبیران تربیت‌بدنی و آموزگاران استان برگزار گردید که شرکت کنندگان با شیوه‌های اجرای طرح ارتقاء سواد حرکتی دانش‌آموزان در مدارس آشنا شدند.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت آموزش‌و‌پرورش استان تاکید کرد: این طرح برای ۳۰ درصد از مدارس ابتدایی چهارمحال‌وبختیاری مصوب شده است که البته با توجه به امکانات موجود در مدارس ابتدایی استان این طرح در ۱۰۰ درصد مدارس این مقطع قابلیت اجرایی دارد.

وی ادامه داد: طرح ارتقای سواد حرکتی دانش‌آموزان  در سه مرحله که شامل آزمون اولیه،ثانویه و یک مرحله مداخله است اجرا خواهد شد و اختتامیه این طرح همراه با روز بزرگداشت مقام معلم برگزار میگردد.

انتهای پیام/1020ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۲۶ مهر ۱۴۰۰

ساعت:

۱۲:۰۵:۳۵

18 Oct 2021