۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۲۵ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۶
کد مطلب : ۴۸۸۷۳
فرمانده سپاه حضرت قمربنی هاشم (ع) چهار محال و بختیاری؛

زلزله محرومیت شهرستان کوهرنگ را نمایان کرد/ساخت هرچه سریعتر منازل آسیب دیده با ارائه تسهیلات بانکی

علی محد اکبری گفت: زلزله اخیری که در کوهرنگ اتفاق افتاد، فرصتی شد تا علاوه بر اینکه خسارات ناشی از زلزله بوجود آمده مورد بررسی قرارگیرد، محرومیت مردم این منطقه نیز از قبل نمایان تر شود.
زلزله محرومیت شهرستان کوهرنگ را نمایان کرد/ساخت هرچه سریعتر منازل آسیب دیده با ارائه تسهیلات بانکی
به گزارش جهانبین نیوز؛ علی محمد اکبری فرمانده سپاه حضرت قمر بنی هاشم (ع) استان چهارمحال و بختیاری در سومین جلسه قرارگاه جهادی استان که با حضور جمعی از مسئولین استانی از جمله سازمان بسیج سازندگی، بنیاد مسکن و شهرسازی، ستاد مدیریت بحران، کمیته امداد، اداره کل آموزش و پرورش، منابع طبیعی و ... در سالن جلسات استانداری برگزار شد در راستای کمک به مردم زلزله زده شهرستان کوهرنگ ، با توجه به بازدیدهای میدانی ریاست بسیج کشور از این منطقه صورت گرفته بود، بیان کرد: این زلزله فرصتی شد تا علاوه بر اینکه خسارات ناشی از زلزله بوجود آمده مورد بررسی قرارگیرد، محرومیت مردم منطقه کوهرنگ و بازفت نیز از قبل نمایان تر شود.

وی افزود: یکسری اقدامات و ارزیابی های درست با حضور ریاست محترم سازمان بسیج کشور، سردار غلامرضا سلیمانی صورت پذیرفت، سپاه استان ما در گذشته در حوادث دیگر همچون زلزله کرمانشاه و سیل خوزستان در قالب گروه های جهادی وارد میدان شده بود و سربلند بیرون آمده است، امروز نیز همچون گذشته می خواهیم با کمک سایر ارگان های دولتی در استان نسبت به رفع مشکلات پیش آمده در مناطق محروم شهرستان کوهرنگ بپردازیم.

فرمانده سپاه حضرت قمر بنی هاشم (ع) استان چهارمحال و بختیاری تشکیل قرارگاه های شهرستانی را مهم دانست و اضافه کرد: قرارگاه های استانی باید شاکله ای باشند برای شهرستان ها تا همین قرارگاه ها در شهرستان ها به ریاست فرمانداران تشکیل شود.

وی  ابراز کرد: نظارت، هدایت و کنترل باید در این قرارگاه ها صورت گیرد و بدلیل نبود وقت کافی و رسیدن فصل سرما در حالی که شهرستان کوهرنگ از سردترین نقاط کشور نیز محسوب می شود هرچه سریعتر اقدامات لازم برای کمک به مردم انجام گیرد.

اکبری همچنین گفت: در رابطه با این زلزله در شهرستان کوهرنگ تفاهم نامه سه جانبه بین بنیاد مسکن، بسیج سازندگی سپاه و مالکین انعقاد گردیده است.

وی تصریح کرد: در هیات دولت قول داده شده تا مبلغی بر اساس میزان مسکن های تخریب شده که حدود 80 تا 85 واحد می باشد اختصاص گیرد و در جهت بازسازی هرچه سریعتر اقداماتی صورت پذیرد.

سردار اکبری همچنین عنوان کرد: بدلیل رسیدن فصل سرما و نبود فرصت کافی جهت احیای منازل مسکونی تخریب شده، تدابیری سنجیده شد تا توسط بانک های دولتی تسهیلاتی به مردم این منطقه جهت اجاره نشینی تا زمان ساخت مسکن مناسب تعلق گیرد.

وی افزود: مالکین باید تسهیلاتی که جهت بازسازی در اختیارشان قرار می گیرد را در اختیار گروه های جهادی قرار دهند تا روند بازسازی و کمک رسانی سرعت پیدا کند.

فرمانده سپاه استان چهارمحال و بختیاری نیز از استاندار خواست تا روند ارائه تسهیلات توسط بانک ها سریعتر انجام گیرد و گفت: در راستای ارائه تسهیلات به ساده ترین راه به بانک ها باید ابلاغیه ای زده شود تا بتوان زودتر خانواده های آسیب دیده را ساماندهی کرد.

وی همچنین در این جلسه اظهار کرد: مدارس این منطقه اغلب یا خراب شده یا ایمن نمی باشند که باید بصورت جهادی نیز در این راستا تدابیری سنجیده شود و در صورت امکان از کانکس استفاده شود تا دانش آموزان شهرستان کوهرنگ در سال تحصیلی پیش رو آسیب درسی نبینند.

اکبری در آخر افزود: قرارگاه های شهرستانی باید اتاق وضعیت داشته باشند و مرحله به مرحله  تمامی کار های صورت گرفته را مورد بررسی قرار دهند،باید از ظرفیت های موجود در استان نهایت استفاده را کرد و آنها را به میدان آورد تا بخشی از مشکلات مردم را حل کرد.


انتهای پیام/1030 ج

 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۲۵ مهر ۱۴۰۰

ساعت:

۱۳:۴۷:۱۴

17 Oct 2021