۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۲۵ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۷
کد مطلب : ۴۸۸۷۱
مدیرکل مدیریت بحران چهارمحال و بختیاری مطرح کرد

اسکان اضطراری 160 خانوار خسارت‌دیده از زمین‌لرزه کوهرنگ/ بازسازی مناطق زلزله‌زده کوهرنگ از هفته آینده آغاز می‌شود

مدیرکل مدیریت بحران چهارمحال و بختیاری گفت: در زلزله کوهرنگ تا این لحظه ۱۶۰ خانواری که امکان سکونت در واحد مسکونی خود را به دلیل خسارت وارد شده ندارند، اسکان اضطراری داده شده‌اند.
اسکان اضطراری 160 خانوار خسارت‌دیده از زمین‌لرزه کوهرنگ/ بازسازی مناطق زلزله‌زده کوهرنگ از هفته آینده آغاز می‌شود
خسرو کیانی مدیرکل مدیریت بحران چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: در زلزله کوهرنگ تا این لحظه ۱۶۰ خانواری که امکان سکونت در واحد مسکونی خود را به دلیل خسارت وارد شده ندارند، اسکان اضطراری داده شده‌اند.

وی تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود تعداد خانوارهایی که نیاز به اسکان اضطراری دارند تا ۲۰۰ خانوار هم برسد.

مدیرکل مدیریت بحران چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه روستاهای دره هندو، کچو، دره شیخ‌عالی، چلگرد و اخیراً صمصامی بیشترین اسکان اضطراری را داشتند ادامه داد: همچنان دو تیم امداد واکنش سریع در منطقه حضور دارند و موارد در حال رصد است.
 
کیانی از ادامه امدادرسانی در مناطق زلزله‌زده خبر داد و عنوان داشت: اولویت اول ما با توجه به شرایط اقلیمی، فصلی و بارندگی تعیین تکلیف اسکان‌های اضطراری است، خوشبختانه تا آخر این هفته ستاد بازسازی مناطق زلزله‌زده در شهر بازفت تشکیل می‌شود که در بحث بازسازی و استفاده از مصالح بومی با توجه به صعب‌العبور بودن منطقه و حفظ بافت روستایی و معماری منطقه پیگیر خواهند بود.
 
وی اضافه کرد: پیش‌بینی می‌شود تا پایان هفته دستورالعمل بازسازی تهیه شود و هفته آینده بحث بازسازی وارد مرحله اجرایی می‌شود.
 
مدیرکل مدیریت بحران چهارمحال و بختیاری با اشاره به برآورد خسارت در این منطقه ادامه داد: هفته گذشته جمع‌بندی‌ها در این زمینه انجام و به تهران جهت تأمین اعتبار ارسال شد و پیش‌بینی می‌شود امروز یا چهارشنبه در جلسه هیات دولت مطرح و مصوبه به برنامه و بودجه جهت تأمین اعتبار ابلاغ شود.
 
کیانی یادآور شد: خانوارهایی که اسکان اضطراری شدند پک مشخصی از جمعیت هلال‌احمر علاوه بر چادر شامل وسایل گرمایشی و وسایل امدادی  دریافت می‌کنند، اما غیرازاین یک پک امدادی تحویل خانوارهای آسیب‌دیده می‌شود که شامل وسایل گرمایشی، خوراکی و پوشاکی است.
 
وی افزود: از زمان وقوع زلزله جلسه هماهنگی بین نیروهای امداد تشکیل شده صورت گرفته و علاوه بر آن نیروهای نظامی و انتظامی خصوصاً سپاه، گروه‌های مردم‌نهاد، نیروهای بهزیستی و کمیته امداد در کنار نیروهای امدادی فعال هستند و از همه ظرفیت‌ها برای کمک در منطقه استفاده می‌کنیم.
 
مدیرکل مدیریت بحران چهارمحال و بختیاری حداقل زمان موردنیاز برای بازسازی خانه‌های آسیب‌دیده را ۶ ماه عنوان و گفت: تا آن زمان اسکان اضطراری تبدیل به اسکان موقت می‌شود.
 
انتهای پیام/۱۰۲۶ج
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۲۵ مهر ۱۴۰۰

ساعت:

۱۲:۱۷:۳۹

17 Oct 2021