۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۲۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۱
کد مطلب : ۴۸۸۵۵
استاندار چهارمحال و بختیاری:

وزارت نیرو، پیوست فرهنگی و اجتماعی رودخانه ها را تدوین کند

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: اگر وزارت نیرو مجاب شود برای همه رودخانه ها، سدها و تالاب های کشور پیوست فرهنگی و اجتماعی تدوین کند، بسیاری از مشکلات فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی استان ها به ویژه چهارمحال و بختیاری رفع می شود.
وزارت نیرو، پیوست فرهنگی و اجتماعی رودخانه ها را تدوین کند
به گزارش جهانبین نیوز؛ اقبال عباسی استاندار چهارمحال و بختیاری در جلسه جمع بندی سفر کمیسیون فرهنگی مجلس به این استان، اظهار کرد: امیدها به سفر کمیسیون فرهنگی به این استان از هر زمان دیگری بیشتری است، انتظار داریم امیدها به نا امیدی تبدیل نشود.
 
وی افزود: عدالت در توزیع بودجه وجود ندارد، بی توجهی مجلس و دولت به توزیع بودجه باید اصلاح شود، وقتی این عدالت وجود ندارد پروژه ها سال ها در شهرهای دورافتاده ناتمام می ماند. 
 
استاندار چهارمحال و بختیاری ادامه داد: استانی که نرخ بیکاری آن از همه جای کشور بیشتر است و در زمره جوان ترین استان های کشور به شمار می رود،  آب ندارد،  در پنج شهرستان از ۱٠ شهرستان این استان به دلیل نبود آب،  امکان سرمایه گذاری وجود ندارد. 
 
عباسی عنوان کرد: هر چقدر فریاد می زنیم در چهارمحال و بختیاری آب حتی برای شرب نداریم چه اینکه بخواهیم در شهرک های صنعتی سرمایه گذاری یا ایجاد شغل کنیم،  کسی باور ندارد. 
 
وی خاطرنشان کرد: در استانی که سرچشمه دو رود بزرگ است، در ۴٠ سال گذشته وزارت نیرو حتی یه متر از سواحل این رودخانه ها را ساماندهی نکرده است، این مشکل در اولین بارندگی خسارت های بیشماری به کشاورزان و مردم وارد می کند، مهم تر از همه عامل درگیری و تنش بین چند استان هستند. 
 
استاندار چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: فرهنگ هم مشابه همین است، سالانه تعدادی قایق در رودخانه زاینده رود در یک زمان مشخصی از سال برای امرار معاش خود قایقرانی می کنند،  این مسئله هر جلسه در شورای فرهنگ عمومی استان مطرح و دستگاه های مختلف بر سر آن تنش و درگیری دارند. 
 
عباسی بیان کرد: اگر وزارت نیرو مجاب شود برای همه رودخانه ها، سدها و تالاب های کشور پیوست فرهنگی و اجتماعی تدوین کند، بسیاری از مشکلات فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی استان ها به ویژه چهارمحال و بختیاری رفع می شود. 
 
وی تاکید کرد: زمین برای خانه مطبوعات چهارمحال وبختیاری اختصاص داده شده است، اما نمی توان اعتباری برای آن تخصیص داد، چون خانه مطبوعات غیردولتی است و به لحاظ قانونی، اعتبار دولتی به آن تعلق نمی گیرد، این مشکل در بحث کانون ها، ستاد امر به معروف و نهی از منکر، مصلی ها و... نیز صادق است. 
 
استاندار چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: موازی کاری در حوزه فرهنگ و پراکنده کاری و پراکنده گویی در این حوزه بسیار زیاد است. 
 
انتهای پیام/۱٠۳۱ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۲۳ مهر ۱۴۰۰

ساعت:

۲۱:۱۳:۱۵

15 Oct 2021