۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۴
کد مطلب : ۴۸۸۳۶
کارشناس مسائل سیاسی مطرح کرد

وظیفه نمایندگان مجلس چیست؟/ نظارت بر اجرای قانون، یا دخل و تصرف در انتصابات

کارشناس مسائل سیاسی گفت: وقتی یک نماینده مجلس به‌راحتی در انتخاب استاندار یک استان دخالت می‌کند، قطعاً می‌توانند در انتخاب فرماندار، بخشدار و حتی دیگر مدیران استانی نیز دخیل باشد، این موضوع باعث به وجود آمدن یک لابی می‌شود که تبعات مناسبی ندارد.
وظیفه نمایندگان مجلس چیست؟/ نظارت بر اجرای قانون، یا دخل و تصرف در انتصابات
سعید محمدی کارشناس مسائل سیاسی در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: نمایندگان مجلس به‌ویژه در دوره‌های قبلی در انتخاب استاندار دخالت زیادی داشتند.

وی افزود: وقتی یک نماینده مجلس به‌راحتی در انتخاب استاندار یک استان دخالت می‌کند، قطعاً می‌توانند در انتخاب فرماندار، بخشدار و حتی دیگر مدیران استانی نیز دخیل باشد، این موضوع باعث به وجود آمدن یک لابی می‌شود که تبعات مناسبی ندارد.

کارشناس مسائل سیاسی ادامه داد: این رویه دولت سیزدهم که خود استانداران را انتخاب می‌کند و در بسیاری از موارد حتی از نظرات نمایندگان دولت استفاده نمی‌کند، رویه بسیار خوبی است.

محمدی عنوان کرد: انتخاب استاندار باید بر اساس ظرفیت، پتانسیل‌ها و کاستی‌های هر استان باشد، تا بتواند مشکلات استان را تا حدی مدیریت کند، اینکه استان نماینده مجلس دارد و باید این نمایندگان در انتخاب استاندار دخالت کنند، یک سنت و عادت نادرست است.

وی خاطرنشان کرد: دیده شده برخی از نمایندگان مجلس درجایی که قانون برای آن‌ها تعریف نشده است دخالت می‌کند و این یعنی کار غیرقانونی انجام می‌دهند.

کارشناس مسائل سیاسی اضافه کرد: وظیفه نمایندگان مجلس نظارت و بررسی عملکرد استاندار یا مدیران در خصوص حوزه انتخابیه آن‌ها است، اینکه آیا مدیر مربوطه به وظایف و قول‌های خود در خصوص آن حوزه انتخابیه عمل کرده است یا خیر، اما اینکه بخواهد مستقیماً در انتخاب استاندار یا مدیران دخالت کند، عملاً ارتباطی در این بین ایجاد می‌شود که سالم نیست و باعث زد و بند سیاسی شود.

محمدی بیان کرد: اگر دولت نمایندگان را از حیطه انتخاب استانداران و مسؤولان استانی حذف کند، موفق‌تر خواهد بود.

انتهای پیام/1031ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

چهارشنبه ۲۱ مهر ۱۴۰۰

ساعت:

۱۱:۳۵:۰۹

13 Oct 2021