۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۲۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۰
کد مطلب : ۴۸۸۲۰
برای دومین سال متوالی صورت گرفت

حضور حوزه علوم کشاورزی دانشگاه شهرکرد در میان دانشگاه‌های برتر جهان

حوزه علوم کشاورزی دانشگاه شهرکرد برای دومین سال متوالی در میان دانشگاه‌های برتر جهان قرار گرفت.
حضور حوزه علوم کشاورزی دانشگاه شهرکرد در میان دانشگاه‌های برتر جهان
به گزارش جهانبین نیوز؛ نتایج رتبه‌بندی موضوعی دانشگاه‌های جهان ۲۰20_ISC منتشر شد و بر این اساس دانشگاه شهرکرد در حوزه علوم کشاورزی (کشاورزی، جنگل‌داری و شیلات، علوم دام و لبنیات، علوم دامپزشکی و سایر علوم کشاورزی) برای دومین سال متوالی در بازه رتبه ۶۰۰-۵۰۱ دانشگاه‌‎های برتر جهان قرار گرفت.

گروه رتبه‌بندی موسسه استنادی علوم و پایش علم و فناوری (ISC) پس از قریب به یک دهه انجام موفق رتبه‌بندی ملی دانشگاه و پژوهشگاه‌های کشور و نیز رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهان و دانشگاه‌های جهان اسلام، با توجه به تجارب ارزنده در این زمینه و شناخته شدن به‌عنوان تنها مرجع رتبه‌بندی در کشور، در سال 1399 برای اولین بار رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهان را براساس حوزه‌های موضوعی به انجام رسانده است. اولین نسخه این رتبه‌بندی، با نام ISC World University Rankings by Subject برای دانشگاه‌های جهان در سال ۲۰۱۹ منتشر شده است و امسال برای دومین سال پیاپی این رتبه‌بندی را با تغییراتی جزئی در روش‌شناسی انجام داده است، در ادامه روش شناسی و نتایج این رتبه‌بندی آورده می‌شود.

در رتبه‌بندی جهانی ISC براساس موضوع، از طرح تقسیم‌بندی سلسله مراتبی OECD استفاده شده است، در این طرح، کلیه حوزه‌های موضوعی در 6 رده اصلی و ۴۲ زیر رده قرار می‌گیرند (که در نهایت ۳ زیر رده کنار گذاشته می‌شوند)، شش رده اصلی در این طرح عبارت از علوم طبیعی، مهندسی و فناوری، علوم پزشکی و بهداشت، علوم کشاورزی، علوم اجتماعی و علوم انسانی است.

در رتبه‌بندی موضوعی ISC، دانشگاه‌های هدف به‌منظور رتبه‌بندی در هر حوزه موضوعی، دانشگاه‌هایی می‌باشند که به لحاظ تعداد انتشارات در آن حوزه جزء ۷۰۰ دانشگاه اول جهان باشند و در بازه زمانی سه ساله، حداقل ۱۵۰ مدرک در آن حوزه موضوعی منتشر کرده و در پایگاه InCite ثبت شده باشند.

رتبه‌بندی موضوعی ISC، براساس سه معیار کلی پژوهش، فعالیت بین‌المللی و نوآوری انجام می‌گیرد که معیار پژوهش به دلیل اهمیتی که دارد، بیشترین وزن را به خود اختصاص داده است.

در رتبه‌‌بندی موضوعی ۲۰۲۰- ISC از ایران ۳۹ دانشگاه حضور دارند که در حوزه‌های مختلف موضوعی حائز رتبه شده‌اند.

گفتنی است در رتبه‌بندی موضوعی ۲۰۱۹-ISC  نیز دانشگاه شهرکرد  در همین بازه رتبه‌ای قرار داشت و از ایران ۳۵ دانشگاه حضور داشتند.
 
انتهای پیام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

سه شنبه ۲۰ مهر ۱۴۰۰

ساعت:

۱۰:۴۲:۱۰

12 Oct 2021