۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۱۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۷
کد مطلب : ۴۸۷۹۹
مدیر کل سازمان انتقال خون استان چهار محال و بختیاری؛

تاثیر کرونا بر کاهش اهدا خون در چهارمحال و بختیاری/ اهدا خون تهدید کننده سلامت نیست

حسین هاشمی گفت:در بیشتر گروه های خونی ما و بالاخص گروه خونی o مثبت و o منفی با کاهش شدید روبرو شدیم و ذخایر خونی ما به مرز 4 و کمتر از 4 رسیده است که این زنگ خطر و هشداری برای سازمان انتقال خون است.
تاثیر کرونا بر کاهش اهدا خون در چهارمحال و بختیاری/ اهدا خون تهدید کننده سلامت نیست
حسین هاشمی مدیر کل سازمان انتقال خون استان چهار محال و بختیاری در گفتگو با خبرنگار جهانبین نیوز؛ گفت: با توجه به وظیفه و فلسفه وجودی سازمان انتقال خون تامین خون سالم و کافی و در اختیار قرار دادن آن به بیماران نیازمند خون می باشد و تنها سرمایه سازمان انتقال خون اهدا کنندگان داوطلب خون می باشد.

وی افزود: متاسفانه چند روزی هست که بدلیل شرایط کرونا و بحث واکسیناسیون با کاهش شدید مراجعه کننده و اهدای خون مواجه هستیم.

 هاشمی بیان داشت : در بیشتر گروه های خونی ما و بالاخص گروه خونی o مثبت و o منفی با کاهش شدید روبرو شدیم و ذخایر خونی ما به مرز 4 و کمتر از 4 رسیده است که این زنگ خطر و هشداری برای سازمان انتقال خون استان می باشد.

وی عنوان کرد: ما به همین دلیل در قالب پویش نذر خون و اهدای زندگی پذیرای دوستان از سپاه استان بودیم ، همچنین از عموم مردم غیور استان خواهشمندیم تا در این پویش همکاری لازم را بعمل آورند.

رئیس سازمان انتقال خون استان با اشاره به اینکه بیشترین گروه خونی مورد مصرف در استان از گروه خونی o می باشد بیان کرد: روزانه به طور متوسط 40 الی 50 واحد خون از مردم عزیز شهرکرد دریافت می شود اما میزان نیاز بیمارستان ها چیزی حدود 80 واحد خون در روز می باشد.

انتهای پیام/1030 ج
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۱۸ مهر ۱۴۰۰

ساعت:

۱۵:۴۲:۲۴

10 Oct 2021