۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۱۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۲
کد مطلب : ۴۸۷۹۶
فوق تخصص آسم، آلرژی و ایمن‌شناسی بالینی:

استفاده از داروهای گیاهی می‌تواند تشدیدکننده آلرژی باشد/ ماسک سدی در مقابل آلرژن‌ها

فوق تخصص آسم، آلرژی و ایمن‌شناسی بالینی استفاده از داروهای گیاهی برای درمان آلرژی را نادرست عنوان کرد و گفت: این داروها چون از گیاهان تولید شده‌اند خود می‌توانند تشدیدکننده آلرژی باشند.
استفاده از داروهای گیاهی می‌تواند تشدیدکننده آلرژی باشد/ ماسک سدی در مقابل آلرژن‌ها
محمدعلی زمانی فوق تخصص آسم، آلرژی و ایمن‌شناسی بالینی در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: آلرژی‌ها عمدتا در فصل‌های مختلف ناشی از گرده‌افشانی هستند، اما این گرده‌افشانی‌ها متفاوت است و در فصل بهار گرده‌افشانی درختان، اوایل تا اواسط تابستان گرده‌افشانی چمن‌ها و اواخر تابستان و اوایل پاییز گرده‌افشانی علف‌های هرز اتفاق می‌افتد.
 
وی بیان داشت: این گرده‌افشانی‌ها به دنبال تغییر فصل و تغییر دما اتفاق می‌افتد و این گرده‌ها در فضا پراکنده شده و در معرض استشمام افراد مختلف که آلرژیک هستند، قرار گرفته و نهایتا سبب بروز حساسیت می‌شود.
 
زمانی ادامه داد: افرادی که آلرژی دارند اگر قبل از فصلی که در آن آلرژی دارند داروهای خود را آغاز کنند، از بروز علائم پیشگیری می‌شود.
 
این متخصص با بیان اینکه در آلرژی‌های پاییزی، بهار و تابستان علائم تقریبا مشابه و به‌صورت عطسه، آبریزش بینی، خارش چشم و گلو خود را نشان می‌دهد، افزود: اما استفاده از ماسک تا حد زیادی می‌تواند از بروز آلرژی پیشگیری کند چون اندازه آلرژن‌ها به‌گونه‌ای است که نمی‌تواند از ماسک عبور کند.
 
وی بیان داشت: استفاده از کورتن‌ها و هیستامین‌ها یکی دیگر از روش‌های پیشگیری از بروز آلرژی است اما راه حل دیگری که در این زمینه کاربرد دارد آلرژن تراپی است که با تزریق‌های مکرر و با دوز پایین و در درازمدت انجام می‌شود و به‌عنوان روشی ماندگارتر مورد استفاده قرار می‌گیرد.
 
زمانی استفاده از داروهای گیاهی برای درمان آلرژی را نادرست عنوان و تاکید کرد: این داروها چون از گیاهان تولید شده‌اند خود می‌توانند تشدیدکننده آلرژی باشند، درحالی که اگر از این داروها بیش از اندازه استفاده شود عوارض کبدی خاص خود را دارد.
 
این متخصص ادامه داد: این درحالی است که استفاده از داروهای شیمیایی هم می‌تواند در درازمدت عوارضی را برای فرد مصرف‌کننده به‌همراه داشته باشد، اما استفاده از داروهای موضعی مانند اسپری دماغ عوارض کمتری دارد چون با دوز پایین استفاده می‌شود.
 
انتهای پیام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۱۸ مهر ۱۴۰۰

ساعت:

۱۱:۱۳:۰۲

10 Oct 2021