۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۱۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۵
کد مطلب : ۴۸۷۹۳
فرماندار شهرستان کوهرنگ خبر داد

انجام ارزیابی‌های اولیه خسارت زلزله در شهرستان کوهرنگ/اسکان اضطراری 50 خانواده در پی زلزله در این شهرستان

فرماندار شهرستان کوهرنگ گفت: ارزیابی‌های اولیه کاملاً انجام شده و طی این ارزیابی‌ها مشخص شد، حدود 50 خانوار نیازمند اسکان اضطراری بودند و این اقدام انجام شد.
انجام ارزیابی‌های اولیه خسارت زلزله در شهرستان کوهرنگ/اسکان اضطراری 50 خانواده در پی زلزله در این شهرستان
مرتضی زمان‌پور فرماندار شهرستان کوهرنگ در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: زلزله اخیر در نزدیکی شهر چلگرد به وقوع پیوست اما ولی مناطق دیگری، مثل دهستان موگویی، سرآقاسید، دشت لاله، میهه، دشت زری، بیرگان، شهر چلگرد و روستاهای اطراف و... همگی لرزش با شدت زیاد را احساس کردند که باعث ایجاد رعب و وحشت در بین آنان شد.

وی افزود: یکی از مصوبات جلساتی که بعد از وقوع زلزله برگزار شد، برآورد خسارت‌های زلزله است، لذا با همکاری دهیاران، شوراها، گروه‌های جهادی و دستگاه‌هایی مثل هلال‌احمر، بنیاد مسکن، راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و... احصا این خسارت‌ها احصا می‌شود.

فرماندار شهرستان کوهرنگ ادامه داد: ارزیابی‌های اولیه کاملاً انجام شده و طی این ارزیابی‌ها مشخص شد، حدود 50 خانوار نیازمند اسکان اضطراری بودند و این اقدام انجام شد.

زمان‌پور عنوان کرد: بعد از اسکان اضطراری نوبت به اسکان موقت است، با توجه به اینکه هوای مناطق زلزله‌زده در حال سرد شدن است باید اسکان موقت زلزله‌زدگان سریعاً انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: بیشتر خانوارهایی که نیاز به اسکان اضطراری پیدا کردند در مناطقی ساکن بودند که کانون اصلی زلزله بود.

فرماندار شهرستان کوهرنگ اضافه کرد: برخی روستاهای زلزله‌زده در شهرستان کوهرنگ در مناطق دوردست هستند و برای ارزیابی خسارات وارده به آن‌ها باید مسافت بسیار طولانی طی شود.

زمان‌پور بیان کرد: در بین حدود 300 خانوار نیز که وضعیت مناسبی نداشتند، اقلام زیستی و غذایی توزیع شد، همچنین آب برخی روستاها به دلیل زلزله قطع شده بود که به‌صورت اضطراری و موقت وصل شد.

وی تأکید کرد: زلزله به حدود 50 مدرسه خسارت وارد کرد که با ورود آموزش و پرورش و سازمان نوسازی مدارس چهارمحال و بختیاری قرار شد مشکل آن‌ها سریعاً حل شود.

فرماندار شهرستان کوهرنگ یادآور شد: در پی زلزله‌های روزهای گذشته به حدود 3 هزار و 612 ساختمان در همه مناطق شهرستان کوهرنگ خسارت وارد شده است.

انتهای پیام/1031ج
 
 
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۱۸ مهر ۱۴۰۰

ساعت:

۱۱:۴۴:۳۶

10 Oct 2021