۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۶
کد مطلب : ۴۸۷۷۳
بازخوانی سفر رهبر معظم انقلاب اسلامی به استان چهارمحال و بختیاری؛

خاطراتی که هیچگاه فراموش نمی شود/روزی که رهبر معظم انقلاب به دیار آب و آفتاب سفر کرد

29 سال پیش رهبر معظم انقلاب اسلامی به استان چهارمحال و بختیاری سفر کرد که این سفر پرخیر و برکت هنوز هم در ذهن مردم این استان باقی مانده و می ماند.
خاطراتی که هیچگاه فراموش نمی شود/روزی که رهبر معظم انقلاب به دیار آب و آفتاب سفر کرد
به گزارش جهانبین نیوز؛ 29 سال از سفر تاریخی مقام معظم رهبری به چهارمحال و بختیاری می‌گذرد و خاطرات این سفر برای بسیاری از مردم این دیار هنوز گرم و شیرین است.

پانزدهم مهر ماه سال ۷۱ مرکز استان چهارمحال و بختیاری میزبان مُطَلع خورشید انقلاب اسلامی شد. سیمای شهر از شور و نشاط مردم جلوه‌ای تازه به خود گرفت و بی قراری و انتظار نوید به یکدیگر و سوال از کم و کیف هر چه بیشتر سفر، جوش و خروش مردم، همه و همه یادآور روزهای آغازین پیروزی انقلاب اسلامی بود.

روحیه به وجود آمده مردم، چهره شهر را آنچنان دگرگون کرده که کارهای معمول و متداول روزمره رنگ باخته بود. همه می‌رفتند تا هر گام و هر کلام خود را هم‌سوی سفر کنند.

نخستین ساعات پانزدهم مهرماه سال ۱۳۷۱ شهر زودتر از هر روز بیدار شده و جنب و جوشی بی‌سابقه در آن به‌وجود آمد، چراکه تاریخ قلم به‌دست، آماده نگاشتن یکی از زیباترین روزهای خود در این روز پاییز بود.

قبل از هر کس مردم به خیابان‌ها ریختند تا بی‌واسطه از محبوب خود استقبال کنند، زن و مرد، پیر و جوان، خرد و کلان از همه نقاط شهر و روستا به حرکت آمدند و گویی در مسابقه راهپیمایی قصد سبقت از هم داشتند تا هرچه زودتر خود را به خط پایان مسیر که آغاز همه چیز از آنجا است برسانند.

دقیقاً ساعت ۱۰ صبح اتومبیل حامل رهبر معظم انقلاب در دروازه شهر پدیدار می‌شود و از جارو جنجال اسکورت‌های معمول خبری نبود، هر چه بود شور و شعف و هلهله شادی مردمی که دیگر پلک نمی‌زدند و به عزیز خود چشم دوختند و از ته دل فریاد می‌زنند ((دسته گل محمدی به شهر ما خوش آمدی، صلی علی محمد رهبر ما خوش آمد، ما همه سرباز توایم خامنه ای ، گوش به فرمان توایم خامنه ای))
 
شاخه‌های گل به سمت خودرو حامل رهبر معظم انقلاب افشانده می‌شد. دود اسپند همراه با صدای شعار و هلهله شادی به آسمان رفت، ده‌ها گوسفند یکی پس از دیگری ذبح شد.

مقام معظم رهبری در حالی که با چهره‌ای گشاده در کنار راننده نشستند برای مردم دست تکان می‌دادند و قلوب مردم را از آرامشی توأم با شادی و نشاط لبریز آکنده کردند.



سخنرانی رهبر انقلاب در اجتماع باشکوه مردم شهرکرد

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی پیش از ظهر امروز پس از ورود به شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری با حضور در اجتماع با شکوه مردم این شهر که دراستادیوم انقلاب ترتیب یافته بود از نقش برجسته مردم با ایمان و سلحشور این منطقه در صحنه های مختلف دفاع از اسلام و انقلاب تمجید کردند.

مقام معظم رهبری دربیاناتشان حضور مؤثر جوانان رزمنده استان چهارمحال و بختیاری در جبهه های جنگ تحمیلی را موجب افتخار و سرافرازی مردم این استان دانستند و فرمودند: استان چهارمحال و بختیاری از استعدادهای طبیعی و فرهنگی ارزشمندی برخوردار است و به رغم محرومیت های این استان معادن متنوع زیرزمینی، آب فراوان و امکانات دامداری و مراتع با ارزش همراه با استعدادهای فرهنگی جوانان در میادین علم و دانش، ادب و هنر از ویژگیهای مهم استان چهار محال و بختیاری هستند و عُمانِ سامانی و دهقانِ سامانی به عنوان دو شاعر صاحب نام این منطقه نمونه ای از وجود استعدادهای جوشان فرهنگی و ادبی در میان مردم این استان محسوب میشوند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای روحیه پرشور، محبت آمیز و با نشاط مردم استان چهارمحال و بختیاری را تحسین برانگیز خواندند و فرمودند: رژیم ستم شاهی از طریق خوانین و عناصر سرسپرده خود محرومیت های زیادی را بر مردم این منطقه تحمیل کرد اما پس از پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون تلاش زیادی برای رفع محرومیت ها در این استان صورت گرفته است و افزایش بودجه سال جاری استان چهارمحال و بختیاری به میزان پنج برابر سال گذشته نشانه روشنی از تلاش مسئولان و اجرای طرحهای متعدد در این منطقه بدست میدهد.

رهبر انقلاب اسلامی مردم این استان به ویژه جوانان را به کمک و همکاری با مسئولان در جهت رفع محرومیت ها توصیه کردند و افزودند: امروز در دنیای سرمایه داری و کشورهای زیر سلطه استکبار جهانی تمامی تلاش ها در جهت رشد سرمایه دارها و پولدارهاست و کمک به طبقات محروم مسئله فراموش شده ای است اما حرکت کلی ادیان الهی به ویژه اسلام در مسیر زدودن محرومیت و استضعاف از جوامع بشری به ویژه جوامع اسلامی دارد زیرا برخورداری از مواهب الهی لازمه تحقق کمال انسانی در محیطی مناسب و مساعد است.

مقام معظم رهبری در بخش دیگری از سخنانشان استقرار عدل در جامعه را یک شعار عملی اسلام و جذاب برای توده های محروم و مظلوم دانستند و فرمودند: حکومت هائی که بی دینی، الحاد، بی خدائی و تفکرات مارکسیستی را بر مردم خود تحمیل کردند در نیمه راه از پای در آمدند اما اسلام و انقلاب اسلامی حرکتی پویا و دائمی است و به رغم دشمنی روز افزون و توطئه های مختلف استکبار، ایمان اسلامی و روحیه اسلامی در دنیا روز به روز در حال گسترش است و این مسئله همان چیزی است که قدرت های جهانی از آن واهمه دارند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به وضعیت اسفبار مسلمانان در بوسنی و هرزگوین اشاره کردند و با انتقاد شدید از بی تفاوتی دولتهای اروپائی در برابر جنایات صربها فرمودند: دولت های غربی اگر خود مایل به جلوگیری از کشتار مسلمانان نیستند باید راه را برای جوانان مسلمان و نیروهای رزمنده ما باز کنند تا صربها را سر جای خود بنشانند.

رهبر انقلاب اسلامی بی اعتنائی قدرتهای استکباری نسبت به کشتار مسلمانان بوسنی و هرزگوین را نمونه روشنی از ادعای دروغین آنان در دفاع از حقوق بشر توصیف کردند و فرمودند: اسلام در مقابل غارتگری ها و طمع ورزیهای قدرتهای استکباری یک مانع بزرگ محسوب می شود و دشمنی آنان با اسلام ناشی از همین مسئله است. امروز دلهای مستکبرین بویژه آمریکا با ملت و دولت ایران مملو از عداوت و کینه است. اما در سایه اقتدار ملی، ایمان و تعبداسلامی، وحدت کلمه و همراهی، همدلی و مجاهدت مردم و مسئولین ایران اسلامی روزبه روز قوی تر و نیرومندتر می شود.

مقام معظم رهبری در پایان سخنانشان مردم استان چهارمحال و بختیاری را به پای بندی هر چه بیشتر در مسائل دینی و تحکیم ایمان و عمل اسلامی فرا خواندند و پیروزی قطعی اسلام بر دشمنان کینه توز خود را نوید دادند.

بر پایه همین گزارش پیش از بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی حجةالاسلام والمسلمین ناصری نماینده ولی فقیه و امام جمعه شهرکرد طی سخنان کوتاهی مقدم رهبر انقلاب اسلامی را گرامی داشت و قابلیت های طبیعی و انسانی موجود برای رشد و پیشرفت استان چهارمحال و بختیاری را برشمرد.


 
اعزام هیأت‌های نمایندگی رهبر انقلاب به مناطق مختلف چهارمحال‌و‌بختیاری

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی در دومین روز از سفرشان به شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری چهار هیأت جداگانه را بمنظور بررسی مسائل و مشکلات مردم به مناطق مختلف این استان اعزام کردند.

آیت‌الله امینی، آیت‌الله انواری و حجج اسلام و المسلمین رسولی محلاتی و غیوری که سرپرستی هیأتهای اعزامی مقام معظم رهبری به شهرهای سامان، بن، بروجن، فرخشهر، لردگان، اردل و فارسان را بر عهده داشتند مورد استقبال پرشور و باشکوه مردم و عشایر سلحشور این مناطق قرار گرفتند.

در مراسم استقبال مردمی از نمایندگان اعزامی رهبر انقلاب اسلامی به شهرها و روستاهای استان چهارمحال و بختیاری، اقشار مختلف مردم با قربانی کردن چندین رأس گاو و گوسفند، پخش شیرینی، اهداء شاخه‌های گل و سردادن شعارهائی نظیر « دست خدا بر سرماست خامنه‌ای رهبر ماست» و «صل علی محمد سفیر رهبر آمد»، مراتب سپاس و امتنان خویش را از عنایت و توجه خاص حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به مناطق محروم این استان ابراز داشتند.

هیأتهای اعزامی پس از ورود به شهرهای یادشده در میان مردم حضور یافتند و طی سخنانی ضمن ابلاغ سلام و درود رهبر انقلاب اسلامی به آنان از نزدیک به بررسی مسائل و مشکلات مردم این مناطق پرداختند. این هیأتها همچنین با حضور بر مزار شهدای انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی از مقام شامخ آنان تجلیل کردند و با شرکت در جلسه شورای اداری هر یک از شهرهای مورد نظر، کمبودها و نیازهای اساسی، در جهت محرومیت‌زدائی این مناطق را مورد بررسی و توجه قرار دادند.

سرپرستان این هیأتها عصر امروز پس از دیدار و گفتگو با مردم و بازدید از برخی از روستاها و مناطق محروم این شهرها، به«شهر کرد» بازگشتند و گزارش سفر خود را به مقام معظم رهبری ارائه دادند.



دیدار مسئولان اداری استان چهارمحال و بختیاری با رهبر انقلاب

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی امشب در دیدار مسئولان اداری استان چهارمحال و بختیاری با ایشان، طی سخنانی برخورداری از صفا و صمیمیت مردم را در خدمات صادقانه و عملکرد درست مسئولین ممکن دانستند و بر لزوم رفتار توأم با صبر و بردباری در پاسخگویی به مراجعات مردم تأکید کردند.

مقام معظم رهبری عملکرد شایسته‌ی مسئولین را در تقویت اسلام و نظام جمهوری اسلامی بسیار مهم و اثربخش توصیف کردند و فرمودند: پایبندی به تکلیف و تعهد شرعی لازمه‌ی عمل صحیح است زیرا کسی که خدا را ناظر و شاهد بداند کنترل مضاعفی را در کار خود اعمال خواهد کرد. تعبد و توجه به نظارت دائمی پروردگار و تلاش برای جلب رضایت خداوند ملاک خدمت به مردم و محرومین است و مسئولین نظام باید وظایف خود را با دقت و توجه به اهمیت آن انجام دهند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای مسئولین را به تحکیم روابط صمیمانه با مردم و اجتناب از ظاهرسازی توصیه کردند و فرمودند: مردم صداقت مسئولان را در عملکرد آنان احساس میکنند و برخورداری از صفا و صمیمیت مردم در خدمت صادقانه و بدور از ظاهرسازی ممکن خواهد بود. مسئولان نظام برخاسته از متن مردم هستند و فعالیتها و تلاشها نیز باید همسو با خواست مردم باشد.

رهبر انقلاب اسلامی ضرورت صبر و بردباری در برابر مراجعات مردم را به مسئولان بویژه دستگاههای قضائی در تأمین حقوق مظلومین گوشزد کردند و در بخش دیگری از سخنانشان ضمن تأکید بر لزوم جانبداری و حمایت از نیروهای حزب‌الهی فرمودند: نیروهای اصیل انقلاب کسانی هستند که کشور را حفظ میکنند، به دهان آمریکای جهانخوار می‌کوبند و ظالم را سر جای خود می‌نشانند.بسیج، پیروزی اسلام را در جنگ تحمیلی به ارمغان آورد و این نیروهای بسیجی و حزب‌الهی هستند که هر گاه تعرضی را از جانب دشمنان احساس کنند خواب راحت در چشم خود نخواهند داشت لذا باید به این نیروها بهای شایسته‌ای داده شود و عناصری که در نقطه مقابل آنان قرار دارند منزوی گردند.

مقام معظم رهبری همچنین اهمیت بهره‌گیری از تمامی استعدادهای کشور را خاطرنشان ساختند و در پایان سخنانشان با اشاره به محرومیت‌های تحمیل شده بر استان چهارمحال و بختیاری در دوران رژیم ستمشاهی فرمودند: کار برای مردم محروم و زجرکشیده و در عین حال صادق، با صفا، و برخوردار از هوشمندی طبیعی و ذاتی این استان لذت‌بخش است و تلاش برای خدمت به این مردم رضایت و خشنودی خداوند متعال را در پی خواهد داشت.

بر پایه همین گزارش پیش از بیانات حضرت آیت‌الله خامنهای، آقای سیدعلی نکوئی استاندار چهارمحال و بختیاری طی سخنان کوتاهی حضور رهبر انقلاب اسلامی در این استان محروم را گرامی داشت و خدمات بزرگ انقلاب اسلامی به مناطق محروم کشور را اعجاب‌انگیز توصیف کرد.

وی همچنین به بیان استعدادها و امکانات طبیعی موجود در این استان پرداخت و نقش مردم استان چهارمحال و بختیاری، در صحنه‌های مختلف انقلاب و جنگ تحمیلی را برجسته و افتخارآفرین دانست

دیدار خانواده شهدا و جانبازان و آزادگان شهرکرد با رهبر انقلاب

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی عصر امروز در دیدار خانواده‌های معظم شهدا و مفقودین، جانبازان و آزادگان استان چهارمحال و بختیاری با ایشان طی سخنانی به بیان پیروزی‌های بزرگ ملت مسلمان ایران در طول 14 سال گذشته به ویژه صدور ندای حق اسلام و انقلاب در سراسر جهان پرداختند و آن را حاصل ایمان عاشقان و مجاهدت مستمر مردم به اسلام و امام دانستند.

مقام معظم رهبری در بیاناتشان به مقاومت قدرتمندانه ملت و دولت ایران در برابر سخت‌ترین توطئه‌های استکبار جهانی اشاره کردند و فرمودند: انقلاب اسلامی ملت ایران به رغم تمامی فشارها و دسایس گوناگون دشمنان اسلام با کمال قدرت ایستادگی و مجاهدت کرد و از مواضع خود گامی به عقب ننهاد و نه تنها سخن حق خود را پس نگرفت. بلکه آن را به سراسر جهان صادر کرد بگونه‌ای که امروز در پنج قاره عالم در پیروی از امام عظیم‌الشأن و با نام و یاد ملت مسلمان ایران شعار می‌دهند و با الهام از انقلاب اسلامی مسیر حرکت و راه خود را روشن میسازند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای ایمان اسلامی مردم را ضامن تداوم انقلاب دانستند و با تمجید از مجاهدتهای بزرگ خانواده‌های معظم شهدا، مقاومت آزادگان در اسارتگاهها و فداکاری جانبازان فرمودند: ایثارگران، خانواده‌های شهدا، جانبازان و آزادگان باید همواره خود را در خط مقدم مقابله با کید دشمنان اسلام بدانند و با حفظ هوشیاری از اسلام، انقلاب و نظام جمهوری اسلامی که ثمره خون شهدا و مجاهدت ملت ایران است مراقبت کنند و با حضور و مجاهدت مستمر خود در صحنه،قدرتهای طماع جهانی را مأیوس و ناامید سازند.

رهبر انقلاب اسلامی ضرورت رعایت تقوا و پرهیزگاری، حراست از بنیانهای انقلاب، عمل به موازین اسلامی و مجاهدت در راه خدا را مورد تأکید قرار دادند و در پایان سخنانشان با اشاره به تلاش مداوم امام در عمل به تکلیف الهی خود فرمودند: زمان عمل به تکلیف هیچگاه پایان نمی‌یابد و آحاد ملت مسلمان ایران به ویژه خانواده‌های معظم شهدا، جانبازان و آزادگان که از ذخیره‌های ارزشمند خدمت و مجاهدت در راه خدا برخوردارند و نباید از ادامه تلاش خود غافل بمانند و مطمئن باشند که با حفظ چنین روحیه‌ای آمریکا و تمام دنیای استکبار در برابر صلابت ملت و دولت ایران خوار و ناتوان خواهند بود.

بر پایه همین گزارش پیش از سخنان مقام معظم رهبری دو تن از فرزندان شاهد به نمایندگی از سوی خانواده‌های معظم شهدا، جانبازان و آزادگان دسته‌گلی را به محضر رهبر انقلاب اسلامی تقدیم کردند.



مصاحبه رهبر انقلاب در پایان بازدید از روستای عشایرنشین لبدبازفت

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی پیش از ظهر امروز به هنگام بازدید از روستای عشایرنشین لبدبازفت در استان چهارمحال و بختیاری طی مصاحبه ای از استعدادهای ارزشمند فرهنگی، فضائل اخلاقی و ویژگیهائی چون جوانمردی، شجاعت، صراحت لهجه، صفای روح و میهمان نوازی مردم این استان را ستودند و خدمات انقلاب اسلامی به این منطقه محروم کشور را قابل توجه و تحسین برانگیز توصیف کردند.

مقام معظم رهبری، هدف از سفرشان به استان چهارمحال و بختیاری را ملاقات با مردم و آگاهی ازوضعیت استان ذکر کردند و فرمودند: بر اساس آمار موثق، خدماتی که پس از پیروزی انقلاب در این استان صورت گرفته بیش از ده برابر کارهائی است که در طول سالهای مدید قبل از آن انجام شده است اما این منطقه در عین حال نیازمند فعالیتها و تلاشهای بیشتری است.

حضرت آیت‌الله خامنه ای ضرورت احداث جاده و تأمین امکانات بهداشتی در مناطق عشایرنشین این استان را یادآور شدند و با اشاره به طرحها و برنامه های دولت در زمینه محرومیت زدائی از این استان فرمودند: به موجب طرحهائی که هزینه اجرائی آنها را معاون اجرائی رئیس جمهور، وزارت جهاد سازندگی و دفتر مناطق محروم عهده دار شده اند بزودی کار برق رسانی، تأمین آب آشامیدنی، ایجاد واحد آموزشی، احداث راه و چندین پروژه دیگر عمرانی با هزینه ای معادل یک میلیارد تومان به اجرا درخواهد آمد و اینجانب از این مسئله قلبا خوشحال هستم.

رهبر انقلاب اسلامی پیگیری نحوه پیشرفت طرحهائی که دولت اجرای آنها را در مناطق محروم متعهد شده است خاطرنشان ساختند و در پایان سخنانشان ابراز امیدواری کردند که جمهوری اسلامی بتواند با جبران محرومیت های تحمیل شده بر استان چهارمحال و بختیاری، سطح زندگی مردم این منطقه را بهبود بخشند.
 

به گزارش جهانبین نیوز؛ از سال 71 تا کنون مردم استان چهارمحال و بختیاری 15 مهرماه را به خاطر ورود پرخیر و برکت  مقام معظم رهبری گرامی میدارند.
 
انتهای پیام/1020ج
 
 
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۰

ساعت:

۰۹:۱۵:۰۲

7 Oct 2021