۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۰
کد مطلب : ۴۸۷۶۶

صعود غريبانه تيم ساحلي چليچه به مرحله نهايي ليگ يک کشور

تيم فوتبال ساحلي چليچه امسال پس از دو سال وقفه کرونايي در ليگ دسته اول حضور يافت و پس از دو دور بازي‌هاي نفس‌گير با تيم‌هاي پرقدرت شمال و جنوب کشور توانست به مرحله نهايي مسابقات راه پيدا کند.
صعود غريبانه تيم ساحلي چليچه به مرحله نهايي ليگ يک کشور
به گزارش جهانبین نیوز ، شايد شما هم شنيده باشيد تيم فوتبال ساحلي چليچه که چندين سال است در ليگ کشور فعاليت  مي‌کند امسال پس از دو سال وقفه کرونايي در ليگ دسته اول حضور يافت و پس از دو دور بازي‌هاي نفس‌گير با تيم‌هاي پرقدرت شمال و جنوب کشور  توانست به مرحله نهايي مسابقات راه پيدا کند و يک گام بيشتر، تا رسيدن دوباره به ليگ برتر ،پيش روي ندارد
 
اما در مورد شرايط اين تيم که جزء معدود ورزش هاي تيمي استان ،در سطح کشور است و بيش از ۱۵ سال قدمت دارد چند موضوع جاي تامل دارد.
 
-نقش اداره شهرستان و اداره کل ورزش و خصوصا معاونت ورزش قهرماني در تعامل با اين تيم چيست؟آيا اصلا از مسابقات اين ليگ خبر دارند؟
 
-هيات فوتبال استان چه مسئوليتي در قبال اين تيم دارد! که حتي حاضر نيست در انجام مکاتبات ساده و اخذ ميزباني که ميتوانست شرايط صعود تيم را تسهيل کند همکاري کند و از آن بدتر مانع‌تراشي هم بکند.
 
-صداوسيماي استان در قبال جوانان استان واستعدادهاي ورزشي اين استان هيچ احساس وظيفه‌اي نبايد داشته باشد؟! که حتي از پوشش خبري مسابقات کشوري که نماينده استان در آن توفيق پيدا کرده است ،امساک! مي‌کند.
 
باور کنيد و اجازه بدهيد اميد به پيشرفت در اين جوانان زنده بماند.اين ها رقيب شما نيستند،اين ها فرزندان شما هستند که بدون مزد و مواجب از وقت و زندگي و کارشان هزينه مي‌کنند تا براي اين استان افتخار کسب کنند.تا شما هيات فوتبال داشته باشيد ،کميته ساحلي داشته باشيد،معاونت ورزش قهرماني داشته باشيد.


 
نگران نباشيد جوانانتان را باور کنيد و حمايتشان کنيد و از عوايد موفقيت شان بهره‌مند شويد.اگر حاضر نيستيد برايشان هزينه کنيد حداقل سانسورشان نکنيد.اين ها فرزندان استانتان هستند.برويد و تحقيق کنيد ببينيد استان هاي ديگر براي تيم هاي رقيب فرزندان اين استان چه مي‌کنند.
 
استان هايي که ده ها تيم در ليگ هاي ديگر در رشته هاي مختلف تيمي دارند.شما هم کمک کنيد و اجازه دهيد اين حداقل‌ها براي جوانان اين استان بماند.اين ها لياقت دارند بهترين باشند اگر شما هم کمک کنيد.


 
مديرعامل و سرمربي تيم فوتبال ساحلي شهداي چليچه در گفتگو با خبرنگار پايگاه خبري تحليلي پيرغار گفت: تيم فوتبال ساحلي شهداي چليچه در سال 1385 تأسيس شد و فعاليت خود را در رشته فوتبال ساحلي آغاز نمود و با کمک جوانان مستعد و بااستعداد شهر چليچه (در سال 1385 روستاي چليچه ) استارت حضور در فصل مسابقاتي 87 – 86 ليگ برتر فوتبال ساحلي کشور رقم خورد تا شهداي چليچه مفتح فوتبال ساحلي در بام ايران چهارمحال و بختياري باشد.
 
حضور در فصل اول ليگ برتر فوتبال ساحلي کشور صرفاً کسب تجربه و محک زدن تيم در سطح ملي در کنار رقباي ساحلي بلد و قدرتمند ساحل‌نشين کشور بود.
 
اما شهداي چليچه در فصل 88-87 ليگ برتر عملکرد متفاوتي از خود نشان داد و توانست در بين رقباي بسيار قدرتمند ، خود را در بالاي جدول مسابقاتي نگه دارد و در پايان فصل به رتبه چهارم ليگ برتر رساند اين موفقيت بزرگي براي يک تيم روستايي در سطح ملي به شمار مي‌رفت
 
اين موفقيت پيامدهاي مثبتي را نيز به همراه داشت که ازجمله آن‌ها درخشش سرمربي تيم افراسياب صادقي به‌عنوان يکي از مربيان موفق کشور که با استفاده از پتانسيل‌هاي بومي توانسته بود به اين مهم دست پيدا کند به AFC جهت حضور در دوره تربيت مدرس بين‌المللي فوتبال ساحلي معرفي شد که پس از آزمون و بررسي مدارک ورزشي و علمي ايشان توانستند در بين 30 گزينه معرفي‌شده از ايران جز 2 نفر کلاس مالزي قرار گيرند و اولين مدرس مربيگري فوتبال ساحلي ايران باشند
 
اما فصل 90-89 با سال‌هاي قبل بسيار متفاوت شده بود سرمايه‌گذاري استان‌ها و شرکت‌هاي پردرآمد ليگ را بسيار متفاوت کرده بود اما شهداي چليچه کماکان با پرداخت هزينه‌هاي شخصي و کمک خيرين محلي در ليگ حضور داشت.
 


 
غيرت و تعصب جوانان چليچه اي بدون هيچ چشم‌داشت
 
فصل 90-89 نيز همين‌طور فشار مالي و سفرهاي متعدد به دورترين نقاط با کمترين امکانات تيم را به‌زحمت و سختي انداخته بود اما غيرت و تعصب جوانان چليچه اي بدون هيچ چشم‌داشت و پاداشي تيم را در ادامه مسير همراهي مي‌کرد.
 
اما فصل 91-90 ليگ برتر شايد بدترين سال فوتبال ساحلي چليچه بود هزينه‌هاي سنگين ، بي‌مهري و بي‌توجهي مسئولين به‌جايي انجاميد که ديگر غيرت و تلاش بازيکنان و عوامل تيم که فقط به عشق نام شهدا و شهرشان بود افاقه نکرد و تيم پس از 5 سال روزهاي سخت و دشوار با ليگ برتر وداع کرد و به دسته يک سقوط کرد.
 
جوانان بي‌ادعا و پرتلاش چليچه انگيزه خود را از دست نداده و با تلاش مضاعف در ليگ دسته اول حضور پيدا کردند که با بدشانسي و فقط با يک شکست در بدترين زمان ممکن يعني بازي نيمه‌نهايي به مقام سوم دست پيداکرده و از صعود به ليگ برتر بازماندند.
 
بچه‌هاي چليچه فصل 93-92 ليگ دسته اول را نيز باقدرت شروع کرد ولي بازهم نتيجه سال قبل اتفاق افتاد و شهداي چليچه براي دومين سال پياپي به مقام سوم ليگ يکدست پيدا کرد
 
اما کادر فني تيم به فکر پوست‌اندازي تيم افتاد تا بتواند در درازمدت شاکله تيم را قدرتمند و هماهنگ کند در اين زمان کادر فني تيم با کشف استعدادهاي جوان در سطح شهر چهارچوب تيم را به‌طورکلي تغيير داد ، اين تغيير پيامدهاي منفي را نيز به همراه داشت تا جايي که تيم در فصل 94-93 و 95-94 باکم تجربگي بازيکنان نتايج مطلوبي به دست نيامد اما هدف تيم را از بين نبرد.

انتهاي پيام/590پ
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

چهارشنبه ۱۴ مهر ۱۴۰۰

ساعت:

۱۸:۴۱:۱۹

6 Oct 2021