۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۶
کد مطلب : ۴۸۷۲۲
حجت الاسلام رحماني امام جمعه لردگان:

ريش سفيدان با توصيه هاي خود استفاده از اسلحه در مراسمات مختلف را منع کنند

امام جمعه لردگان گفت: در شهرستان لردگان در برخي مراسم ها از اسلحه استفاده مي شود و گاهي افرادي جان خود را از دست مي دهند که براي مردمي ايثارگر و انقلابي لردگان نبايد باشد، اين چنين رسم هاي غلط با وساطت بزرگان بايد جمع شود و براي هميشه خاتمه پيدا کند.
ريش سفيدان با توصيه هاي خود استفاده از اسلحه در مراسمات مختلف را منع کنند
به گزارش خبرنگار جهانبین نیوز، حجت الاسلام يدالله رحماني امام جمعه لردگان؛ در خطبه هاي نماز جمعه اين هفته گفت: مهمترين توصيه در خطبه نمازجمعه دعوت و توصيه به تقواي الهي است که ابتدا خود امام جمعه بايد اين ويژگي هاي مهم را داشته باشد. لذا، امام جمعه اول بايد خودش را به تقوا دعوت کند و سپس نماز گزاران را به اين امر مهم دعوت کتد.

وي افزود: ياران امام زمان (عج) تلاش مي کنند کارهاي خود را پنهاني انجام دهند و اهل ريا نيستند.

خطيب جمعه لردگان بيان داشت: سه نوع امنيت بايد در جامعه وجود داشته باشد تا سبب ظهور امام شود: اول، امنيت روحاني مردم: روح مردم بايد در آرامش باشد، مردم بايد اسلامي را در جامعه احساس کنند که به هيچ کسي ظلمي نمي شود و توسط فقها و روحانيون بايد تحقق يابد. دوم، حاکمان نيکوکار و سوم،  امنيت جسمي مردم: انسان هاي سالم و تندرست که براي ياري امام آماده هستند.

امام جمعه لردگان در خطبه دوم به رحلت پيامبر (ص) به عنوان مصيبت بزرگي براي جامعه انساني بوده است اشاره داشت و افزود: در هفته پيش رو رحلت رسول خدا(ص)  را داريم که بدترين روز براي بشريت است و  يکي از دلايل نحص بودن ماه صفر رحلت رسول خدا(ص) است .

وي افزود: با رحلت پيامبر اکرم (ص) يک ستون امنيت عالم بشريت فرو ريخت، اما ستون ديگر توبه است.

رحماني، همچنين در رابطه با روز کشتار کودکان و جوانان فلسطيني گفت: رژيم کودک کش صهيونيستي يک جنايتکار بزرگ است و با اين رفتار نابودي آن نزديک است.

امام جمعه لردگان تصريح کرد: در جهان سياست امروز شاهد از هم پاشيدن روباه پير انگليس هستيم، کشوري کثيف و جنايتکار که توانايي تامين بنزين مردم خود را ندارد، امروز به لطف و اراده خدا در حال افول و نابودي است.

وی با تذکر به مسئولين دولت گفت: برنامه ها و طرح هاي خوبي از طرف دولت در حال شکل گرفتن است، اما بايد آثار تحولي و خدمت رساني در استان ها و شهرستان ها و همه مناطق ملموس تر باشد.

رحمانی در پايان در مورد برخي اتفاقات در شهرستان لردگان خاطرنشان کرد: در برخي مراسم ها در این شهرستان از تفنگ استفاده مي شود و گاهي افرادي جان خود را از دست مي دهند که براي مردمي ايثارگر و انقلابي لردگان نبايد باشد، اين چنين رسم هاي غلط با وساطت بزرگان بايد جمع شود و براي هميشه خاتمه پيدا کند.

انتهاي پيام/630 ل
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۹ مهر ۱۴۰۰

ساعت:

۱۵:۳۷:۵۱

1 Oct 2021