۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۳
کد مطلب : ۴۸۷۲۱
امام جمعه فارسان؛

ايران اسلامي استاد ماهر صبر و خويشتن‌داري خصوصاً در ارتباط با همسايگان است

امام‌جمعه فارسان گفت: ایران انقلابی به‌خوبی دریافته است که حوادث اخیر افغانستان و تحولات روزهای گذشته در مرزهای ایران با دولت باکو، یک تله سیاسی وامنیتی برای درگیر کردن ایران در آتش فتنه‌های دشمنان است، ایران استاد ماهر صبر و خویشتن‌داری خصوصاً در ارتباط با همسایگان است.
ايران اسلامي استاد ماهر صبر و خويشتن‌داري خصوصاً در ارتباط با همسايگان است
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از  پایگاه خبری تحلیلی پیرغار، حجت‌الاسلام محسن ملک پور در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر فارسان بااشاره به  رحلت پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد (ص) شهادت حضرت امام حسن مجتبی (ع) و شهادت حضرت امام رضا (ع) و تسلیت این ایام، اظهار کرد:  دو آفت دین‌داری و سیاست را تهدید می‌کند.
 
وی تصریح کرد: دو آفت دین‌داری یکی این است که دین‌داریِ یک جامعه یا یک شخص، همراه بشود با انحراف، با بی‌مبالاتی، با تحجر و جمود، با فراموش کردن نقش عقل، با التقاط و آفت دیگر دین‌داری هم این است که دین محدود بشود به زندگی شخصی و عرصه وسیع زندگی جمعی انسان‌ها و جامعه را فراموش کند، درباره آن سکوت کند و از آن کناره بگیرد.
 
امام جمعه فارسان بیان داشت: دو خطر هم سیاست را تهدید می‌کند، یکی این است که سیاست از اخلاق فاصله بگیرد، هواهای نفسانی اشخاص، سیاست را قبضه کند، منافع طبقات زورگو و زرسالاران جوامع، سیاست را به‌دست بگیرد و به این سمت و آن سمت بکشاند، یک آفت دیگرِ سیاست این است که انسان‌های کوته‌بین، انسان‌های کودک منش، انسان‌های ضعیف، سیاست را در دست بگیرند و زمام سیاست از دست‌های پُرقدرت خارج بشود، دست انسان‌های بی‌کفایت بیفتد.
 
ملک پور به اظهارات نسنجیده و اقدامات نپخته دولت باکو اشاره داشت و بیان داشت: اتفاقات در مرزهای شمال ایران بوی توطئه‌ای آمریکایی- اسرائیلی می‌دهد که در آن اردوغان به‌نوعی و علی‌اف به نوع دیگری به‌«بازی» گرفته‌شده‌اند؛ اما این برای ایران و روسیه یک بازی نیست تا بتوانند آن را نادیده بگیرند.
 
وی اظهار داشت: ایران انقلابی به‌خوبی دریافته است که حوادث اخیر افغانستان و تحولات روزهای گذشته در مرزهای ایران با دولت باکو، یک تله سیاسی، امنیتی برای درگیر کردن ایران در آتش فتنه‌های دشمنان است، ایران استاد ماهر صبر و خویشتن‌داری خصوصاً در ارتباط با همسایگان است.
 
امام جمعه فارسان افزود: اصل اساسی برای ایران حُسن هم‌جواری و تقویت روابط متنوع و مبادلات فی‌مابین و پیمان مشترک برای حفظ منافع مشترک همراه با رعایت اصل استقلال و حفظ مرزهای رسمی هر کشور است. هرگونه توطئه برای تغییر در این مرزها قابل‌تحمل نخواهد بود، قطعاً ایران انقلابی اجازه نخواهد داد رژیم نحس صهیونیستی از این موقعیت سوءاستفاده کند. دست ایران برای تنبیه صهیونیست‌ها در سراسر منطقه غرب آسیا باز است.

ملک پور گفت: برگزاری رزمایش اخیر در شمال غرب کشور و گوشمالی سخت تروریست‌ها در شمال عراق که هر دو طبق قوانین بین‌المللی و برای تقویت امنیت و بازدارندگی فعال است، کماکان ادامه خواهد یافت. اقدامی که نشان از آمادگی ایران دارد. اظهارات ناپخته الهام علی‌اف در این باره، حکایت از دستپاچگی و خطاهای مکرر راهبردی او دارد.
 
وی به 13 مهر روز نیروی انتظامی هم اشاره داشت و اظهار داشت: اهمیت این شغل از این جهت است که هم باید مردم‌دار و هم قانون‌مدار باشند. یکی از ویژگی‌های ناجا اقتدار این دستگاه است. ناجا در ایران حافظ ارزش‌ها است ولی در کشورهای غربی پلیسی تربیت می‌شود که به جان انسان می‌افتد و به اسم امنیت جان مردم را می‌گیرد.

انتهای پیام/590پ
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۹ مهر ۱۴۰۰

ساعت:

۱۵:۲۵:۱۴

1 Oct 2021