۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۹
کد مطلب : ۴۸۷۱۰
به مناسبت روز آتش نشانان:

آتش نشانان و حماسه آفرینی در نبرد با آتش

در زندگي ما انسانهايي وجود دارند که با فدا کردن جان و آسايش خود، امنيت را به زندگي همنوعانشان مي بخشند تا امنيت کامل به زندگي آن ها هديه دهند...
آتش نشانان و حماسه آفرینی در نبرد با آتش
به گزارش خبرنگار جهانبین نیوز؛ در زندگي ما انسانهايي وجود دارند که با فدا کردن جان و آسايش خود، امنيت را به زندگي همنوعانشان مي بخشند تا امنيت کامل به زندگي آن ها هديه دهند. اين انسان هاي فداکار آتش نشاناني هستند که براي بارها حماسه آفريني کرده و از خود گذشتگي هاي بسيار تاريخي از خود به جاي گذاشته اند.

چه خوب است که به بهانه هفتم مهرماه که به عنوان روز آتش نشاني و ايمني نامگذاري شده است از انسان هاي فداکار زندگيمان تقدير و تشکر کنيم .

در روز 7 مهر 1359 وقتي که دشمن بعثي به پالايشگاه آبادان حمله هوايي کرد، آتشنشانان منطقه و شهر هاي‌ اطراف براي مهار آتش به پالايشگاه رفتند که در حين عمليات خاموش کردن آتش، مجدداً هواپيماهاي دشمن اقدام به بمباران پالايشگاه مي‌کنند که منجر به شهادت بسياري از آتشنشانان مي‌شود.


اين روز با هدف ترويج ايمني و جلوگيري از حوادث در سطح کشور هم چنين يادآوري حماسه آفريني ها و از خود گذشتگي هاي‌ آتشنشانان وطن اسلامي در عرصه دفاع مقدس نامگذاري شده است.

به همين منظور حسين پور  رييس سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني شهرداري لردگان در گفتگو با خبرنگار سلام لردگان به اقدامات اين سازمان در يک ساله اخير اشاره اي داشت : از مهر ماه سال گذشته تا مهر ماه امسال نزديک به 300 مورد عمليات توسط نيروهاي اين سازمان در شهرستان لردگان انجام شده که 100 مورد آن امداد و نجات و 200 مورد آن اطفاي حريق بوده است.

حسين پور اظهار داشت: عمليات خاموش کردن آتش سوزي واحدهاي مسکوني در اين مدت 43 مورد ، واحدهاي تجاري 20مورد، پوشش گياهي و جنگلي 106عمليات  ، خاموش کردن حريق وسايل نقليه 36 فقره ، امداد حادثه سقوط از ارتفاع و در چاه 4 عمليات ، نجات حبس در اتاق 15 مورد، مهار آتش سوزي ترانس برق 4 مورد، مهار آتش سزي کپسول گاز 6 مورد  و ساير عمليات امداد و نجات 60 مورد توسط آتش نشانان اين سازمان انجام شده است .

انتهاي پيام/630 ل
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

چهارشنبه ۷ مهر ۱۴۰۰

ساعت:

۱۲:۳۶:۰۱

29 Sep 2021