۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۵
کد مطلب : ۴۸۶۷۱
فرمانده ناحیه عشایری چهارمحال و بختیاری خبر داد

اجرای طرح بهره وری دام سبک عشایر در چهارمحال و بختیاری

فرمانده ناحیه عشایری چهارمحال و بختیاری گفت: به منظور بهبود بهره وری دام سبک عشایر کشور این طرح در چهارمحال و بختیاری در حال اجرا است.
اجرای طرح بهره وری دام سبک عشایر در چهارمحال و بختیاری
به گزارش جهانبین نیوز؛ علی اصغر ایزدی فرمانده ناحیه عشایری چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه مرکز علم و فنآوری امنیت غذایی و کشاورزی دانشگاه جامع امام حسین (ع) به منظور بهبود بهره وری دام سبک عشایر کشور اقدام به راه اندازی یک مرکز بهبود نژاد و تولید رویان دام سبک کرده است، اظهار کرد: این مرکز برای دستیابی به این هدف و همچنین نیاز به ارزیابی و بهینه کردن روش‌های تولید آزمایشگاهی رویان دام سبک، با همکاری پژوهشکده فن آوری جنین دام دانشگاه شهرکرد یک پروژه در دست اقدام و اجرا دارد.

وی افزود: در این پروژه تاکنون پس از انجام مراحل مختلف تولید آزمایشگاهی رویان، چند مرحله انتقال رویان به میش های پذیرنده انجام شده است، نتایج حاصله تاکنون، نشان دهنده نرخ تولید رویان با کیفیت و نرخ آبستنی موفق بالاتر از میزان معمول است.

فرمانده ناحیه عشایری چهارمحال و بختیاری خاطر نشان کرد: پروژه مذکور با همراهی و همکاری  قرارگاه مرکزی جهاد سازندگی و محرومیت زدایی سپاه، مرکزعلم و فنآوری امنیت غذایی و کشاورزی دانشگاه جامع امام حسین (ع)، بنیاد تعاون بسیج و پژوهشکده فنآوری جنین دام دانشگاه شهرکرد در حال اجرا است.

گفتنی است؛ دامداران پیشروی چهارمحال و بختیاری ضمن بازدید از اجرای پروژه و آشنایی با مزایای تولید و انتقال رویان دام سبک، استقبال زیادی از انجام انتقال رویان تولید شده به روش آزمایشگاهی به این شیوه نموده اند به نحوی که مرحله آتی پروژه بر روی دام های تعیین شده این دامداران اجرا می شود.

در ادامه این پروژه و طی بازدید حضوی و مذاکرات، که مورخ  14/06/1400،  صورت گرفته توسط سپاه ناحیه عشایری استان چهارمحال و بختیاری و دامداران پیشرو عشایر این استان مقرر شد به منظور انجام  80 انتقال رویان به میش های منتخب  (40  رأس)، میش های مورد نیاز در اختیار پروژه قرار گیرد.

انتهای پیام/۱۰۳۱ج 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۱ مهر ۱۴۰۰

ساعت:

۱۱:۵۵:۵۲

23 Sep 2021