۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۱ مهر ۱۴۰۰ - ۰۷:۴۵
کد مطلب : ۴۸۶۵۹
امام جمعه فارسان:

راه مقابله با بدخواهان توليدات فرهنگي در هفته دفاع مقدس است

حجت الاسلام محسن ملک پور گفت: تنها راه مقابله با طراحي‏ هاي فرهنگي بدخواهان، توليد فرهنگي و استفاده از ثروت غني و سرچشمه قوي دوران دفاع مقدس در همه عرصه ‏ها است.
راه مقابله با بدخواهان توليدات فرهنگي در هفته دفاع مقدس است
به گزارش جهانبین نیوز ، حجت الاسلام محسن ملک پور امام جمعه فارسان اظهار کرد: 19 ماه بعد از پيروزي انقلاب جنگ تحميلي عراق عليه ايران با بمباران فرودگاه مهرآباد و اهواز و تبريز در ۳۱ شهريور ۱۳۵۹ با تصميم و طرح قبلى و با هدف برانداختن نظام نوپاى اسلامى آغاز شد.
 
 
وي افزود: اين جنگ ۸ سال طول کشيد که ميخواستند يک هفته اي تمامش کنند،  طولاني ترين جنگ قرن بيستم است، طبق آمار بنياد حفظ آثار و نشر ارزش‌هاي دفاع مقدس، ۵ ميليون ايراني در آن شرکت داشتند، که ۴۸ هزار ارتشي، ۸۵ هزار بسيجي، بيش از ۳۳ هزار دانش‌آموز، بيش از ۳۵۰۰ دانشجو، ۳۳۱۷ روحاني، ۸۸ مسيحي، ۱۸ کليمي و ۹ زرتشتي به شهادت رسيدند. ۲ هزار نفر غير ايراني از عراقي ها و اتباع مختلف هم در کنار رزمندگان ايران به دفاع از خاک جمهوري اسلامي پرداختند. ۶۷۲ هزار نفر مجروح و ۴۲ هزار نفر به اسارت نيروهاي عراقي درآمدند.
 
وي بيان داشت: آنچه مهم است که هر سال در هفته بزرگ داشت دفاع مقدس به آن پرداخته شود درس ها و آثاري است که آن دوران براي ملت ما داشت و دارد، آثاري که به تعبير رهبر معظم انقلاب مثل گنج است و ما بايد استخراج کنيم و فرآوري کنيم و به دل و جان افراد برسانيم و الا دشمنان با تحريف و انحراف و ايجاد شبهه اين آب زلال و گواراي حيات بخش را از اثر مي اندازند و بي خاصيت مي کنند، به فرموده رهبر انقلاب تنها راه مقابله  با طراحي‏ هاي فرهنگي بدخواهان، توليد فرهنگي و استفاده از ثروت غني و سرچشمه قوي دوران دفاع مقدس در همه عرصه‏ ها است.
 
ملک پور اظهار داشت: من از اين پيام حضرت امام هم خيلي خوشم ‌مي آيد که تقريباً سه ماه و نيم قبل از ارتحالشان به روحانيون فرمودند و ان را خيلي زيبا و گويا مي دانم ، هر روز ما در جنگ برکتي داشته ‏ايم که در همه صحنه ‏ها از آن بهره جسته‏ ايم، ما انقلابمان را در جنگ به جهان صادر نموديم، ما مظلوميت خويش و ستم متجاوزان را در جنگ ثابت نموده ‏ايم.
 
وی تصریح کرد: به فرموده امام راحل ما در جنگ پرده از چهره تزوير جهانخواران کنار زديم،دوستان و دشمنانمان را شناخته‏ ايم، به اين نتيجه رسيديم که بايد روي پاي خودمان بايستيم، ابهت دو ابرقدرت شرق و غرب را شکستيم، ريشه‏ هاي انقلاب پربار اسلامي‏ مان را محکم کرديم، حس برادري و وطن‏ دوستي را در نهاد يکايک مردمان بارور کرديم،به مردم جهان و خصوصاً مردم منطقه نشان داديم که عليه تمامي قدرتها و ابرقدرتها ساليان سال مي‏توان مبارزه کرد.
 
امام جمعه فارسان گفت:از تجارب فرهنگي که در اين دوران بدست آمد مهارت سبک زندگي تجملي و اشرافيگري و ترويج ساده زيستي و قناعت بود که مي توانست عامل سازندگي کشور باشد اما متاسفانه بعد از دفاع مقدس مديران زياده خواه، رفاه طلب مسير را منحرف کردند تا جائي که رسيديم به نجومي بگير و بهره بردار از سفره انقلاب و … مسيري که ميتوانست کشور را به قله برساند عده اي جلويش را گرفتند.
 
ملک پور افزود: امام بيان زيبائي دارند و آن این است که آنان که رفاه ‏طلبي با مبارزه را قابل جمع مي‏دانند، آب در هاون مي‏کوبند و با الفباي مبارزه بيگانه ‏اند، مگر ميشود انسان ‌اهل رفاه و خوشگذراني باشد بعد بخواهد از مظلومين و پابرهنه ها دفاع کند يا کار جهادي کند و بيايد وسط ميدان، مگر مي شود در طول روز دو ساعت کار کرد و بعد گفت من وظيفه ام را انجام دادم، بعد براي مردمي که ۲۴ ساعته هم شما مشغول باشي باز وقت کم مي آوري بر آنها رياست کني. نتيجه اش شد همين جرياناتي که شما در اين سالها ديديد و با آن مواجه بوديد.
 
وي تصريح کرد: به هر تقدير  اينکه مي بينيد و ميبينيم نيروي زميني سپاه پاسداران مقر تروريست ها را در خارج از مرزها منهدم مي کند و نميگذارد اين امنيت در داخل کشور خدشه دار شود و اقوام ايراني مورد تعرض قرار بگيرند و به اين توان و قدرت بازدارندگي رسيده است از دستاوردهاي دفاع مقدس است.
 
ملک پور گفت: هدف گروهک ها با دستوري که از شيطان گرفته  اند با روش نفاق، ايجاد اختلاف بين ايران و عراق و اقليم کردستان است،که البته اين نقشه  ي آنها بر آب شد،که جا دارد اينجا از عزيزانمان تشکر کنيم و خداقوت عرض کنيم.

انتهاي پيام /590پ
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۱ مهر ۱۴۰۰

ساعت:

۱۲:۴۴:۰۰

23 Sep 2021