۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۳۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۸
کد مطلب : ۴۸۶۵۶
هم‌زمان با آغاز هفته دفاع مقدس صورت گرفت

نمایش اقتدار نظامی و تعاون انسانی در رژه نیروهای مسلح در چهارمحال و بختیاری

رژه نیروهای مسلح به همراه کمک‌های مؤمنانه صبح امروز هم‌زمان با 31 شهریورماه سالروز حمله رژیم بعث عراق به ایران و آغاز جنگ تحمیلی در شهرکرد اجرا شد.
نمایش اقتدار نظامی و تعاون انسانی در رژه نیروهای مسلح در چهارمحال و بختیاری
به گزارش جهانبین نیوز؛ صبح امروز رژه نیروهای مسلح به مناسبت 31 شهریورماه سالروز حمله رژیم بعث عراق به ایران و آغاز جنگ تحمیلی، برگزار شد.

در این آیین یگان‌های زرهی از سپاه پاسداران، نیروی انتظامی و بسیج و همچنین کامیون‌های حامل کمک‌های مؤمنانه و طرح مواسات، نیروهای امدادی هلال‌احمر و اورژانس از محل جایگاه پیش‌بینی شده رژه رفتند.

در رژه موتوری 31 شهریورماه امسال مسؤولان استانی، نظامی، انتظامی و قضایی چهارمحال و بختیاری حضور داشتند.
 


 
هفته دفاع مقدس یادآور روزهای ایثار و فداکاری

اقبال عباسی استاندار چهارمحال و بختیاری در آیین رژه موتوری اظهار کرد: کما فی سابق در هفته دفاع مقدس مراسماتی برای یادآوری روزهای ایثار و فداکاری شهدا برگزار می‌شود.

وی افزود: امسال هم گرامیداشت هفته دفاع مقدس با برگزاری رژه موتوری آغاز شد، برگزاری این سبک از رژه به‌صورت موتوری به سبب شرایط حاکم بر جامعه و شیوع بیماری کرونا است.
 
 
با توجه به شرایط کرونا رژه به‌صورت موتوری برگزار شد

در ادامه منوچهر امان الهی فرمانده انتظامی چهارمحال و بختیاری ضمن گرامیداشت ایام هفته دفاع مقدس، از آن به‌عنوان برگ زرینی در تاریخ کشور ایران نام برد.

وی افزود: با توجه به شرایط کرونا رژه به‌صورت موتوری برگزار شد که یگان‌های مختلف شامل رده‌های اجرایی، انتظامی، پلیس راهور، یگان ویژه و... از نیروی انتظامی در این آیین حضور دارند.

امان الهی ادامه داد: این حضور برای یادآوری همه دلاورمردی‌های دوران دفاع مقدس و نقش‌آفرینی رزمندگان ایرانی در آن ایام حماسه و شکوه است.
 

تلفیقی از تجهیزات خودرویی و همچنین کمک‌های مؤمنانه در رژه امسال

در ادامه سردار علی‌محمد اکبری فرمانده سپاه حضرت قمر بنی‌هاشم (ع) نیز اظهار کرد: سال‌های گذشته اقتدار نیروهای مسلح در روز 31 شهریورماه با رژه نیروها و یگان‌های مسلح و زرهی به نمایش گذاشته می‌شد.

وی افزود: طی دو سال گذشته به دلیل شیوع بیماری کرونا در برگزاری هر چه باشکوه‌تر مراسم رژه محدودیت ایجاد شد.

فرمانده سپاه حضرت قمر بنی‌هاشم (ع) ادامه داد: از همین رو سعی شد تلفیقی از تجهیزات خودرویی و همچنین کمک‌های مؤمنانه در رژه امسال در چهارمحال و بختیاری به نمایش گذاشته شود.

اکبری عنوان کرد: تجهیزات نظامی خودرویی و موتوری از سپاه حضرت قمر بنی‌هاشم (ع)، نیروی انتظامی، کمک‌های مردمی و... از مقابل جایگاه رژه رفتند.

وی خاطرنشان کرد: کمک‌های مؤمنانه جمع‌آوری شده در چهارمحال و بختیاری طی دو سال گذشته در این استان 280 میلیارد تومان بود.

فرمانده سپاه حضرت قمر بنی‌هاشم (ع) اضافه کرد: در هفته دفاع مقدس هم ایثار و جان‌فشانی رزمندگان و خاطرات دوران هشت سال جنگ تحمیلی گرامی داشته می‌شود.

اکبری بیان کرد: یکی دیگر از برنامه‌های پیش‌بینی شده برای 31 شهریورماه و آغاز هفته دفاع مقدس تجلیل از خانواده‌های ایثارگران در شهرستان شهرکرد است.
 

کمک‌های مؤمنانه قدری از آلام جامعه را تسکین داد و می‌دهد

احمدرضا بهرامی رئیس‌کل دادگستری چهارمحال و بختیاری نیز در ادامه اظهار داشت: کمک‌های مؤمنانه که به دستور رهبر معظم انقلاب اسلامی انجام شد قدری از آلام جامعه را تسکین داد و می‌دهد.

وی افزود: بااین‌وجود مشکلات اصلی جامعه با تلاش مسؤولین و برنامه‌ریزی دقیق در سه قوه باید حل شود.

رئیس‌کل دادگستری چهارمحال و بختیاری ادامه داد: مواسات و کمک‌های مؤمنانه تنها درمان‌های مقطعی است و رفع مشکلات و معضلات اقتصادی و معیشتی حال حاضر کشور نیازمند تلاش دولتمردان جدید است.

 

 
ارزش‌های فراوان دفاع مقدس باید با تلاش و جدیت زنده نگه داشته شود

در انتها نیز حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام‌جمعه شهرکرد، اظهار کرد: تلاش و جدیت باید صورت گیرد تا ارزش‌های فراوانی که در دفاع مقدس آفریده شد زنده بماند.

وی افزود: دوران دفاع مقدس یکپارچه ارزش و زیبایی بود، در این دوران صفات انسانی که خداوند از انسان انتظار دارد محقق شد بنابراین باید این روزها و ایام زنده نگه داشته شوند.

 نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری ادامه داد: امروز یک پرده‌ای از آن عرصه‌های دفاع مقدس یعنی تلاش برای دفاع، توسعه تجهیزات دفاعی و... در مراسم رژه به نمایش گذاشته شد تا آمادگی یگان‌های زرهی به منصه ظهور برسد.

نکونام عنوان کرد: شرایط کرونایی اقتضا می‌کند محدودیت‌های داشته باشیم، با توجه به نیاز جامعه به کمک‌های مؤمنانه و محسنانه، رزمایش به‌نوعی آمادگی برای کمک و تعاون واقعی به مردم تبدیل می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در دفاع مقدس نیز بین مردم تعاون وجود داشت و همه به یک جهت و با یک هدف در تلاش بودند برای اینکه دشمن را زمین‌گیر کنند، امروز نیز همه در تلاش هستند تا هم دشمنان بیرونی و هم ویروس کرونا را زمین‌گیر کنند.

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: طبعاً یکی از راه‌های مقابله با بیماری کرونا این است که افرادی که به اشکال متفاوت آسیب دیدند را تحت پوشش گرفته و به اشکال متفاوت به آن‌ها کمک شود.

نکونام بیان کرد: امروز کمک‌های مؤمنانه از سوی دستگاه‌های مختلف به نمایش گذاشته شد، درواقع مسائل دفاعی با کمک‌ها و تعاون انسانی ترکیب شد.

انتهای پیام/1031ج
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

چهارشنبه ۳۱ شهريور ۱۴۰۰

ساعت:

۱۲:۲۲:۰۳

22 Sep 2021