۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۳۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۳
کد مطلب : ۴۸۶۵۲
مدیر کل سازمان تبلغات اسلامی چهارمحال و بختیاری

رسانه ها با محوریت مردم؛ جریان سازی فرهنگی را برعهده بگیرند

حجت الاسلام والمسلمین مهدی طاهری گفت: اگر رسانه‌ها به موضوع نقد و انتقاد دقت کنند می‌توانند موانع را به درستی رفع کنند و با محوریت مردم، جریان سازی فرهنگی را بر عهده بگیرند.
رسانه ها با محوریت مردم؛ جریان سازی فرهنگی را برعهده بگیرند
به گزارش جهانبین نیوز؛ حجت الاسلام والمسلمین مهدی طاهری مدیر کل سازمان تبلغات اسلامی چهارمحال و بختیاری در نشست هم اندیشی رسانه و بازسازی فرهنگی اظهار کرد: باید دید  حرکت فرهنگی چیست و چیدمان آن چگونه است؟

وی با اذعان بر اینکه فرهنگ سیال را قبول ندارم تصریح کرد: هرچیزی را نمی توان فرهنگ خواند ، امکان تغییر فرهنگ وجود دارد، زمانی می‌توان ملتی را به عملی وادار کرد که تمایلات اجتماعی آن ملت را درک کرد و شوق عمل را در آنان برانگیخت که این موضوع از دید صاحبان اندیشه می‌تواند به تغییر ساختار سیاسی و فرهنگی نیز منجر شود.

طاهری با بیان اینکه نسبت رسانه با نخبه پروری را باید بررسی کرد گفت: باید دید نخبگان استان ما تا حد تمایل دارند در این استان بمانند، انگیزه آن ها چیست و لازم است آن را بررسی کرد.

وی با اذعان بر اینکه مقدمات بر میل آدم ها تسخیر فکر آن هاست گفت: اگر میل مردم را تغییر دهید قدرت این را دارید که ساختار را تغییر دهید، آنچه بر میل مقدم است و به عنوان بزنگاه شناخته می‌شود، ذهن افراد جامعه بوده ، ذهنی که در اصطلاح افکار عمومی نیز تلقی می‌شود.

طاهری با تاکید بر اینکه در جهت دههی افکار عمومی باید دید تولیدات هم راستا با گام دوم انقلاب تا چه میزان بوده است گفت: باید دید نقش رسانه ها در راستای گام دوم انقلاب چیست؟ و تا چه اندازه روی این مسئله کار شده است.

وی با بیان اینکه هنر یک ابزار است نه خوب و نه بد خاطر نشان کرد: افراد باید قدرت تحلیل داشته باشند و خودشان آسیب شناسی کنند ، هرکاری نیاز به مسائل اساسی دارد.

طاهری به سخنان مقام معظم رهبری در خصوص ضعف در حوزه تبلیغات و تولید آثار رسانه ای اشاره کرد و گفت: علت ضعف تبلیغات و رسانه را می‌توان در رسوخ افکار غرب‌گرایانه و التقاط جریان‌های معاند در به کارگیری ابزارهای رسانه‌ای در کشور جست‌وجو کرد.

وی خاطر نشان کرد: هرکاری نیاز به تحلیل مسائل اساسی دارد، رفتن انسجام خانوادگی و نبود متولی اقدام فرهنگی و اجتماعی در حوزه زنان به عنوان بخشی از مسائل مهم و قابل بررسی در استان را می توان  از سوی رسانه‌ها بیان کرد.

طاهری در پایان عنوان کرد: در آسیب‌شناسی فرهنگی و محتویات ارائه شده ابتدا باید به بررسی تولیدات رسانه‌ای پرداخته شود، متاسفانه رسانه‌های استان، آرمان‌ها را در دست نمی‌گیرند و در یک جریان حرکت نمی‌کنند.

انتهای پیام/1020ج
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

چهارشنبه ۳۱ شهريور ۱۴۰۰

ساعت:

۱۰:۰۵:۰۶

22 Sep 2021