۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۳۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۱
کد مطلب : ۴۸۶۵۰
امام جمعه فارسان:

اقتدار ایران حاصل از خودگذشتگی رزمندگان اسلام است

امام جمعه فارسان گفت: دفاع مقدس یادآور حماسه،رشادت، ایثار و از خود گذشتگی غیور مردانی است که اقتدار و استقلال امروز ایران مرهون صلابت، استقامت و پایداری رزمندگان است.
اقتدار ایران حاصل از خودگذشتگی رزمندگان اسلام است
حجت‌الاسلام محسن ملک پور امام جمعه فارسان در گفتگو با خبرنگار جهانبین نیوز ؛ پيرامون آغاز هفته دفاع مقدس گفت: 31 شهريور آغاز جنگ تحميلي رژيم بعث عراق عليه ايران در سال ۵۹ است،
وضعيت آن موقع کشور را توجه داريد، انقلاب پيروز شده و ارتش هنوز خودش را باز يافت نکرده است، گروه‌هاي معاند دارند شيطنت مي‌کنند، فرقه‌ها و منافقين حرف‌هايي مي‌زنند، عراق وظيفه‌ شد برايش که يک جنگ نيابتي از طرف دشمنان انقلاب اسلامي که از انقلاب سيلي خوردند راه بيندازد اما پشت سر او قريب بيش از ۳۰ کشور متحد بودند و به عراق کمک مي‌کردند.

وي تصريح کرد: جنگ آغاز شد و فکر مي‌کردند که يک‌هفته‌اي تمام شود، نقشه‌هايي را هم کشيده بودند، هر شهری را چیزی نوشته بودند و اسامی جاها را هم برای خودشان عوض کرده بودند.

ملک پور اظهار داشت: اما آمدند و با يک سد محکمي از انسان‌هاي ازخودگذشته مواجه شدند، کساني که مي‌خواستند يک‌هفته‌اي ايران را بگيرند سي روز در خرمشهر زمين‌گير شدند ۳۰ روز با عِده و عُده‌اي که آن‌ها دارند، باوجود مسائلي که آن روزها بود رئيس‌جمهور توي خط نبود، دستور داده بود که کارهايي انجام شود، بدون هيچ وسيله دفاعي اين بچه‌ها ۳۰ روز تحمل کردند و اين نکته بزرگي است.

امام‌جمعه فارسان گفت: اين روحيه‌اي است که امروز بايد به آن پرداخته شود. در دوران دفاع مقدس کارهايي انجام شد که اين‌ها زمينه اکنون ماست؛ اما همين دوران دفاع مقدس که ما در تحريم و محاصره بوديم کساني در اينجا رشد کردند که اکنون موشک‌هاي دور برد نقطه زن مي‌سازند.

وي با اشاره به اینکه روحيه جهادی هم‌اکنون در همه امور کشور نیاز است گفت: روحیه جهادی و انقلابی در همه زمینه های اقتصادي، اجتماعي، سياسي، فرهنگي نیاز است تا بتوان کشور اداره کرد.

ملک پور با بیان اینکه دستاوردهاي جنگ چه داخلی و چه خارجي بايد بازگو شود اذعان داشت: هفته دفاع مقدس زمينه خوبي است براي همه مردم بخصوص جوان‌ها که اين دستاوردها گفته شود.

وی با تاکید بر اینکه ايثارها و ازخودگذشتگي‌ها، روحيه شهادت‌طلبي اين‌ها بايد بيان شود گفت:  به تعبير رهبري جنگ گنج است، ما بايد آن را استخراج‌کنيم، در عرصه‌هاي مختلف کارهاي هنري و… در مسائل مختلف بايد اين کارها را کرد.

انتهاي پيام/590پ
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

چهارشنبه ۳۱ شهريور ۱۴۰۰

ساعت:

۱۲:۴۱:۳۲

22 Sep 2021