۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۲۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۴
کد مطلب : ۴۸۶۱۸
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری خبر داد

کاهش 20 درصدی شکایت در حوزه کار در 6 ماهه ابتدای امسال

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری گفت: با توجه به آمار حوادث ثبت شده در این اداره کل که توسط بازرسان کار بررسی و به مراجع قضایی ارسال شد، در شش‌ماهه اول سال جاری کاهش 20 درصدی شکایات واصله را شاهد هستیم.
کاهش 20 درصدی شکایت در حوزه کار در 6 ماهه ابتدای امسال
سید حفیظ الله فاضلی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ از فعالیت مضاعف و جدی بازرسان کار خبر داد و اظهار کرد: در مدت‌زمان شیوع ویروس منحوس کرونا بازرسان کار در سطح استان فعال بودند و با توجه به آمار حوادث ثبت شده در این اداره کل که توسط بازرسان کار بررسی و به مراجع قضایی ارسال شد، در شش‌ماهه اول سال جاری کاهش 20 درصدی شکایات واصله را شاهد هستیم.

 وی افزود: بازرسان کار مجریان قانون کار هستند که حفظ و صیانت از نیروی کار را دنبال می‌کنند لذا با توجه به وضعیت کرونایی موجود و تعطیلاتی که اعمال شده است بازرسان ، کار خود را تعطیل نکرده‌اند و در کنار سایر مشاغل حساس به انجام وظیفه می‌پردازند.

 مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: بررسی و تجزیه تحلیل حوادث ناشی از کار، تلاش برای پیشگیری و کاهش وقوع آن‌ها، رفع اشکالات آیین‌نامه‌های در حال اجرا، پیشنهاد تصویب آیین‌نامه‌های موردنیاز و آموزش مسائل حفاظت فنی و بهداشت کار از دیگر وظایف بازرسین کار است.

فاضلی تصریح کرد : در کارگاه‌های بالای ۲۵ نفر، کمیته‌های حفاظت فنی و بهداشت کار وجود دارند که در قانون و آئین‌نامه مصوب شورای عالی حفاظت فنی به آن تأکید و این موضوع تصویب شده است که طبیعتاً به‌عنوان یکی از بازوهای اجرایی ناظر درون کارگاه‌ها، مسئولیت بازرسی را بر عهده دارند.

وی اضافه کرد: بررسی صورت‌جلسات و شرکت در جلسات این کمیته‌ها توسط بازرسان کار در راستای کاهش خطرات و شناسایی عوامل پرخطر در کارگاه‌ها به‌صورت مستمر در این برهه زمانی صورت پذیرفته است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری با تأکید بر ضرورت تحقق برنامه‌ها و اهداف پیش بینی شده در حوزه  بازرسی کار افزود: بازرسان کار وظایف خطیر و حساسی را بر عهده دارند و انسجام ، همکاری و هم‌صدایی در این حوزه موجب پیشبرد اهداف یاد شده خواهد بود.

انتهای پیام/1031ج
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۲۸ شهريور ۱۴۰۰

ساعت:

۱۰:۵۸:۵۴

19 Sep 2021