۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۲۲ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۵
کد مطلب : ۴۸۵۷۵
رئیس جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری:

مرکز نوآوری و شتابدهی جهاد دانشگاهی; مرجعی برای حمایت از کارآفرینان

سیروس رضایی گفت: مرکز نوآوری و شتابدهی جهاد دانشگاهی با هدف فرهنگ کارآفرینی و حمایت از کسب و کارها به منظور حمایت از کارآفرینی مبتنی بر نوآوری کار خود را شروع کرد.
مرکز نوآوری و شتابدهی جهاد دانشگاهی; مرجعی برای حمایت از کارآفرینان
به گزارش جهانبین نیوز؛ سیروس رضایی رئیس جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری پیش از ظهر امروز در رویداد دمودی و نمایشگاه دستاوردهای مرکز نوآوری و شتابدهی جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: مرکز نوآوری و شتابدهی یک کار مشترک جهاد کشاورزی و ورزش و جوانان است که از سال گذشته آغاز به کار کرد و اواخر سال ۹۹ این مرکز تجهیز شد.

وی تصریح کرد: مرکز نوآوری و شتابدهی جهاد دانشگاهی با هدف فرهنگ کارآفرینی و حمایت از کسب و کارها به منظور حمایت از کارآفرینی مبتنی بر نوآوری کار خود را شروع کرد.

رضایی با اشاره به اینکه خدمات و امکانات اولیه بصورت رایگان در اختیارکار آفرینان قرار میگیرد اذعان داشت: کارآفرینان می توانند از  ظرفیت های جهاد دانشگاهی استفاده کنند.

وی با تاکید بر اینکه ارائه طرح‌های مختلف توسط تیم‌های خلاق و نوآور در این مرکز، سرمایه‌گذاران برای سرمایه‌گذاری تشویق و حمایت‌های لازم از ایده‌ها انجام شود گفت: خروجی این امر می‌تواند به توسعه چهارمحال و بختیاری منجر شود

 ورزش و جوانان اتاق فکری برای ایده ها و نوآوری های جوانان است

حمید کریمی مدیرکل ورزش و جوانان چهارمحال و بختیاری گفت: اشتغال جوانان یکی از مهم ترین اهداف سازمان ورزش و جوانان است که با ایجاد مرکز نوآوری و شتابدهی مشکل اشتغال جوانان تا حدودی رفع می شود.

وی با اشاره به اینکه ورزش و جوانان به عنوان یک دستگاه مجری می تواند به جهاد دانشگاهی کمک کند تصریح کرد:ر یکی از رسالت های اصلی طرح استارتاپ ها ترویج فرهنگ کارآفرینی است که از بین 32 طرح با داوری های انجام شده 10 طرح آن پذیرفته شده است.

کریمی با اذعان بر اینکه  افرادی که طرح آن‌ها پذیرفته شده بدانند که اتفاق خاصی رخ نداده و آن دسته که طرح‌شان پذیرفته نشده نباید تصور کنند به پایان راه رسیده‌اند گفت: این مرکز اتاق فکری برای استفاده از نوآوری‌ها و ظرفیت‌های موجود است.

اشتغال در چهارمحال و بختیاری یکی از معضلات به شمار می رود

 مرتضی بلالی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات چهارمحال و بختیاری نیز در این جلسه گفت: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات از کسب و کارهای نوپا در حوزه ICT حمایت خود را انجام می‌دهد، افرادی که دارای ایده فناورانه هستند می‌توانند با مراجعه به سایت https://irannoafarin.ir ثبت‌نام کنند.

وی با اشاره به اینکه هر شرکت در ابتدای راه نیاز به تبلیغات و ... دارد که این بستر از طریق بسته حمایتی رایگان برای شرکت یا استارتاپ فراهم است بیان داشت: از محل اعتبارات این وزارتخانه، تسهیلاتی از محل تبصره ۱۸ تحت عنوان وجوه اداره شده اختصاص یافته که این مبلغ ۱۲۰ میلیون‌تومان است، از طرفی شرکت‌های فاقد لیست بیمه نیز می‌توانند از این تسهیلات به مبلغ ۳۰۰ میلیون تومان بهره‌مند شوند.

بلالی خاطر نشان کرد: یکی از معضلات موجود در چهارمحال و بختیاری بحث اشتغال است که با ارائه ایده‌های فناورانه در زمینه ارتباطات در مرکز نوآوری و شتابدهی جهاد دانشگاهی، می‌توان گام مهمی برای ایجاد اشتغال در استان برداشت.
 
با ایجاد مرکز نوآوری و شتابدهی جهاد دانشگاهی اکوسیستم کاملی برای ایده و نوآوری در استان فراهم شد

اسماعیل پیرعلی رئیس پارک علم و فناوری چهارمحال و بختیاری در ادامه این جلسه گفت: متاسفانه بستری از ایده و نوآوری و خلاقیت در استان فراهم نبود که اکنون در سطح کشوری با ایجاد مرکز نوآوری و شتابدهی جهاد دانشگاهی فراهم شده است، در حقیقت می‌توان گفت با ایجاد این مرکز اکوسیستمی کامل در استان شکل گرفته است.
 
وی با اشاره به اینکه فارغ‌التحصیلی که به دنبال کار تیمی باشد می‌تواند با استفاده از نوآوری و ایده‌محوری از فضای ایجاد شده استفاده کند  گفت:  لازم است فرهنگ‌سازی صحیحی در این زمینه صورت گیرد، زیرا موفقیت تیم‌های حاضر در این مرکز در ترسیم آینده شغلی دیگران موثر است، همچنین باید مشوق‌هایی برای سرمایه‌گذاران فراهم کرد تا حمایت‌های لازم از این ایده‌ها انجام شود.

مهم ترین شاخص توانمند سازی مددجویان اشتغال است

در پایان جاسم محمدی مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: اشتغال مددجویان تحت پوشش برای کمیته امداد امر بسیار مهمی است که در این راستا کمیته امداد تلاش های زیادی را انجام داده است.

وی تصریح کرد: در تمام اسنادبالادستی مهم‌ترین شاخص توانمندسازی خانوارهای مددجویان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره)، اشتغال است.

محمدی با بیان اینکه می‌توان با حرکت در مسیر فناورانه و دانش بنیان، از طریق طرح‌های فناورانه و ایده‌هایی که در این مرکز ارائه می‌شود، به کمیته امداد امام خمینی(ره) نیز کمک شود گفت:   این نهاد از ظرفیت‌ افراد ایده‌محور استفاده خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه ایده پردازان و کارآفرینان هر ایده و نظری داشته باشند به کمیته امداد کمک می کند گفت: کارآفرینان می توانند در بحث کاریابی به عنوان کارفرما وارد مذاکره با کمیته امداد شوند و مورد حمایت ما قرار گیرند.

لازم به ذکر است در این جلسه تفاهم‌نامه‌ای میان جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری و پارک علم و غناوری منعقد شد، همچنین از سه تیم برتر نیز تجلیل شد.
 
انتهای پیام/1020ج
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۲۲ شهريور ۱۴۰۰

ساعت:

۱۵:۲۴:۰۹

13 Sep 2021