۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۲۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۸
کد مطلب : ۴۸۵۴۷
فوق تخصص قلب اطفال:

نارسایی قلبی در کودکان اکتسابی است/ سوراخ‌های بین بطنی شایع‌ترین عارضه نوزادان

فوق تخصص قلب اطفال گفت: نارسایی قلبی در کودکان بیشتر به‌صورت اکتسابی است، یعنی بعدازاینکه کودک به دنیا آمد به دلیل زمینه مشکلات قلبی که دارد در دو یا سه ماه اول تولد منجر به نارسایی قلبی می‌شود.
نارسایی قلبی در کودکان اکتسابی است/ سوراخ‌های بین بطنی شایع‌ترین عارضه نوزادان
نبی‌الله اسد پور فوق تخصص قلب اطفال در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: نارسایی قلبی در کودکان بیشتر به‌صورت اکتسابی است، یعنی بعدازاینکه کودک به دنیا آمد به دلیل زمینه مشکلات قلبی که دارد در دو یا سه ماه اول تولد منجر به نارسایی قلبی می‌شود.

وی افزود: البته مواردی هم وجود دارد که کودک از همان ابتدای تولد به دلیل بیماری‌های مادرزادی شدیدی مثل تنگی شدید دریچه آئورت، تنگی شدید دریچه شریان ریوی و... که دارد دچار نارسایی‌های قلبی می‌شود.

فوق تخصص قلب اطفال ادامه داد: نوع شایع‌تر نارسایی قلبی به دلیل سوراخ‌های بین بطنی، وجود رگ اضافه و سوراخ در هر قسمتی از قلب، ایجاد می‌شود، نارسایی‌ها از حدود یک‌سالگی تا سه‌سالگی بعد از تولد ایجاد می‌شود.

اسد پور عنوان کرد: نارسایی قلبی در کودکان علائمی دارد که ازجمله آن می‌توان به کم‌خونی کودک اشاره کرد که باعث می‌شود فشار ریه پایین بیاید و نارسایی ایجاد شود.

وی با اشاره به اینکه در دوران بارداری عمده مشکلات قلبی به‌ویژه معضلات پیچیده به‌خوبی تحمل می‌شود و قلب دچار نارسایی نمی‌شود، گفت: ارتباطاتی که در دوره جنینی در قلب یک جنین وجود دارد می‌تواند نارسایی‌هایی را جبران کند و بعد از تولد خود را نشان دهد.

فوق تخصص قلب اطفال افزود: یکی از عمده‌ترین مسائلی که در دوران جنینی باعث نارسایی قلبی در کودکان می‌شود بیماری است که در آن موقعیت یکی از دریچه‌های قلب جابه‌جا می‌شود که باید مدیریت شود.

اسد پور ادامه داد: ممکن است بتوان برای تنگی‌های دریچه‌ای در دوران جنینی کاری کرد ولی اقدام درمانی بسیاری سختی است که در چند مرکز درمانی محدود در کشور صرفاً انجام می‌شود.

وی عنوان کرد: اختلال شکل قلب یعنی حالت معمول قلب به شکل دیگری تغییر کند.

انتهای پیام/1031ج
 
 
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۲۰ شهريور ۱۴۰۰

ساعت:

۱۱:۴۹:۳۳

11 Sep 2021