۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۲۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۴
کد مطلب : ۴۸۵۴۳
معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه شهرکرد؛

شهادت حضرت رقیه(س) تلنگری برای بیداری مردم

باقر مختاری گفت: همانطور که امام حسین (ع) با شهادت خودش تلنگری به مردم می زند ، اسارت و اتفاقاتی که برای حضرت رقیه (س) نیز می افتد دقیقا تلاشی است برای بیدار کردن مردم.
شهادت حضرت رقیه(س) تلنگری برای بیداری مردم
حجت‌الاسلام والمسلمین باقر مختاری معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه شهرکرد در گفتگو با خبرنگار جهانبین نیوز؛ ضمن تسلیت فرارسیدن ایام شهادت بی بی دوعالم ، حضرت رقیه سلام الله علیها عنوان کرد: حضرت اباعبدالله الحسین (ع) در حرکت تاریخی بسیار بزرگ و اثر بخشی که انجام دادن ، ماموریت جامع برای اطرافیان و خانواده خودشان طراحی کردند اما این سوال مطرح است که به چه دلیل امام حسین (ع) خانواده خودش را در این قیام با خود همراه کردند ؟!

وی بیان کرد: یکی از دلایل این اقدام طراحی حرکت امام حسین (ع) و کامل کردن نقشه قیام است،حضرت رقیه (س) دقیقا همان نقشی را بازی می کند که یاران ایشان در روز عاشورا ایفا کردند اما وظیفه یاران جنگیدن بود و وظیفه دختر سه ساله امام در کنار سایر اسرایی که در مسیر شام به اسارت می روند رساندن هدف و پیام امام حسین (ع) به عالمیان است.

معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه شهرکرد عنوان کرد : همانطور که امام حسین (ع) با شهادت خودش تلنگری به مردم می زند ، اسارت و اتفاقاتی که برای حضرت رقیه (س) نیز می افتد دقیقا تلاشی است برای بیدار کردن مردم،این دختر کوچوک که از شهادتش در شهر شام خبر می دهند و به هر حال مصیبت های متعددی را می کشد و نمی تواند از یک جایی به بعد تحمل کند و بیشترین غم و مصیبت ایشان از دست دادن پدر و مواجهه با صحنه هایی که بزرگتر ها طاقت دیدن آن را ندارند.

مختاری تصریح کرد:ما اگر بخواهیم جایگاه و نقش حضرت رقیه (س) را ببینیم به دو صورت می توانیم نگاه کنیم ، یکی بر اساس نگاه تاریخی و یکی هم در مورد نگاه تمدنی و قلبی که وجود نازنین حضرت رقیه (س) و حتی قبر ایشان بعد از خود ایشان چقدر تاثیر بخش بر جامعه بوده است.

وی افزود:در تاریخ می توان جریان مدافعان حرم و جبهه مقاومتی که در سوریه شکل گرفت را نیز می توان به حضرت رقیه (س) ارتباط داد،این بچه سه ساله و این اهل بیت (ع) جایگاه بسیار بالایی دارند.

مختاری در پایان از علامه تهرانی نقل کرد: وجود مقدس حضرت رقیه (س) و خاندان رسول الله (ص) همچون طلاس و وجود دیگر اولیا همچون مسی است که در آتش مجاهدات نفسانی گداخته می شود و با کیمیای محبت اهل بیت(ع) و توسل به ایشان طلا گردیده است، علامه تهرانی همچنین در باب برتری حضرت رقیه (س) بر ابن عربی یکی از علامه های بزرگ آن زمان می گوید ، هزار محبین ابن عربی باید در خانه حضرت رقیه (س) به گدایی بنشیند تا بتوانند مقام والای ایشان را پیدا کنند.

انتهای پیام/1030 ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۲۰ شهريور ۱۴۰۰

ساعت:

۱۱:۵۶:۳۷

11 Sep 2021