۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۲۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۲
کد مطلب : ۴۸۵۴۱
فوق تخصص آسم و آلرژی مطرح کرد؛

کرونا، شروع و تشدیدکننده بیماری‌های تنفسی و آلرژی

فوق تخصص آسم و آلرژی گفت: طولانی شدن سرفه‌ها در کرونا می‌تواند عاملی برای ایجاد آلرژی در افرادی باشد که هیچ سابقه ابتلا در گذشته نداشته‌اند و بیماری کرونا یکی از عوامل تشدید یا شروع‌کننده بیماری‌های تنفسی یا آلرژی است.
کرونا، شروع و تشدیدکننده بیماری‌های تنفسی و آلرژی
محمدعلی زمانی فوق تخصص آسم و آلرژی در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ با اشاره به اینکه در بسیاری از موارد بروز علائم آلرژی سبب می‌شود که مردم به اشتباه افتاده و تصور کنند به کرونا مبتلا شده‌اند، اظهار کرد: اما خود بیماری کرونا علائمی مانند حساسیت‌ها را نشان می‌دهد و کمی زمان می‌برد تا وارد پروسه‌های خاص آن شود.
 
وی ادامه داد: طولانی شدن سرفه‌ها در کرونا می‌تواند عاملی برای ایجاد آلرژی در افرادی باشد که هیچ سابقه ابتلا در گذشته نداشته‌اند و بیماری کرونا یکی از عوامل تشدید یا شروع‌کننده بیماری‌های تنفسی یا آلرژی است.
 
زمانی با اشاره به اینکه علائم فردی که قبلا کرونا داشته و بعد از بهبودی دچار آلرژی می‌شود با فردی که از ابتدا به آلرژی مبتلا است تفاوتی ندارد یادآور یادیادآور شد: اما فردی که آلرژی دارد و به کرونا مبتلا می‌شود شاهد بروز علائم طولانی‌تر خواهد بود، به همین دلیل است که همانند واکسن آنفولانزا بیماران تنفسی جزء اولویت‌های اول برای دریافت واکسن کرونا هستند و توصیه می‌شود این افراد قبل از ابتلا به کووید بهتر است واکسن بزنند.
 
این متخصص آسم و آلرژی با بیان اینکه آلرژی‌ها بسته به محل زندگی افراد و وجود آلرژن‌های متفاوت شدت ابتلا به آلرژی در متفاوت است گفت: اگر انسان در منطقه با آب و هوای خشک و سرد یا در آب و هوای بسیار مرطوب با رطوبت بالای80 تا 90 درصد زندگی کند بیشتر در معرض آلرژی‌های تنفسی است، همچنین زندگی در مراکز شهرهای صنعتی که دود و آلاینده‌های بسیاری وجود دارد یا محل کار افراد مثل کارخانجات ماشین‌سازی یا باغ‌داری و با آلرژن‌های باغی مواجه است بیشتر در معرض ابتلا به آلرژی هستند.
 
وی افزود: سیگار کشیدن، هم خود فرد و هم اطرافیان را در معرض قرار داده و می‌تواند تشدیدکننده علائم باشد، اما در این بین نباید از استفاده از شوینده‌هایی که گاز ایجاد می‌کنند توسط خانمم‌های خانه‌دار غافل شد، چراکه این شوینده‌ها می‌تواند حساسیت‌ها و بیماری‌های تنفسی ایجاد کند.
 
زمانی خاطرنشان کرد: حیواناتی چون سگ و گربه و پرندگان نیز تولیدکننده آلرژن‌ها و آلرژی‌زا باشند و در برخی موارد حتی بعد از دو سال هم آلرژن آن‌ها باقی بماند.
 
وی پرهای موجود در بالش، پرز فرش و پتوها را آلرژی‌زا عنوان و یادآور شد: این علائم در قالیبافان دیده می‌شود و اگر اثبات شود که بافت فرش تشدیدکننده بیماری است باید از بافت آن اجتناب شود، چراکه استفاده از ماسک هم در بسیاری از موارد کمک‌کننده نیست.
 
انتهای پیام/1026ج
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۲۰ شهريور ۱۴۰۰

ساعت:

۱۰:۰۶:۳۲

11 Sep 2021