۱
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۰
کد مطلب : ۴۸۵۲۷
کارشناس مسائل سياسي :

۱۷ شهریور واقعیتی است که چهره جنایتکارانه رژیم را افشا کرد

محمد رضا عسگری ارمندی گفت: ۱۷ شهریور واقعیت بزرگی است که در ابتدا چهره جنایتاکارانه رژیم را افشا کرد، زیرا تا قبل از آن رژیم پهلوی با در دست داشتن رسانه و.. تلاش می کرد در ظاهر چهره دموکراتیکی از خود نشان دهد اما با کشتار هولناکی که بعدها به جمعه سیاه معروف شد، حقیقت فاسد و ضد مردمی خود را نه تنها بر ملت ایران بلکه بر کل دنیا نشان داد.
۱۷ شهریور واقعیتی است که چهره جنایتکارانه رژیم را افشا کرد
به گزارش جهانبین نیوز؛  امروز ۱۷ شهریور یادآور جنایتی هولناک توسط رژیم پهلوی بر علیه مردمی است که به جرم تظاهرات مسالمت آمیز به خاک و خون کشیده شدند، در همین راستا  محمد رضا عسکری ارمندی کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با این رسانه گفت: اتفاقات ۱۷ شهریور عجیب و هولناک است زیرا در یکطرف مردمی با دستان خالی ایستاده بودند که فقط حق و حقوق خود را فریاد میزدند اما طرف دیگر نظامیان پهلوی با سلاح هایی که به بهانه تامین امنیت و دفاع از کشور خریداری کرده بودند سینه جوانان کشور را هدف قرار دادندکه نتیجه آن جنایت بر علیه بشریت بود.
 
وی افزود: ۱۷ شهریور واقعیت بزرگی است که در ابتدا چهره جنایتاکارانه رژیم را افشا کرد، زیرا تا قبل از آن رژیم پهلوی با در دست داشتن رسانه و.. تلاش می کرد در ظاهر چهره دموکراتیکی از خود نشان دهد اما با کشتار هولناکی که بعدها به جمعه سیاه معروف شد، حقیقت فاسد و ضد مردمی خود را نه تنها بر ملت ایران بلکه بر کل دنیا نشان داد.
 
عسکری ارمندی اظهار داشت: برای پیروزی انقلاب از دهه ۴۰ مبارزات زیادی صورت گرفت، در این مسیر ۱۰_۱۵ ساله افراد زیای  بودند که بخاطر این سرزمین به دست عوامل پهلوی به شهادت رسیدند اما اتفاقات مربوط به ۱۷ شهریور که میدان ژاله (شهدا) را، غرق در خون کرد مسیر انقلاب را نیز تغییر داد.
 
این کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: اگر چه این روز تاریخی سیاه و هولناک بود اما موجب اتحاد و یکپارچگی ملت ایران شد، در واقع  پس از این حادثه مردم ایران برای سرنگونی رژیم پهلوی متحد شدند که حاصل آن را در بهمن ۵۷ دیدیم.
 
عسکری ارمندی تاکید داشت: متاسفانه خیلی از وقایع منجر به انقلاب اسلامی برای نسل جوان کمرنگ شده است، در حالی که این ها مسائل تاریخی مهمی هستند که نباید به فراموشی سپرده شوند، در واقع اگر نسل جوان می خواهند انقلاب را بشناسند باید از تاریخ و آنچه منجر به انقلاب اسلامی شد آگاهی کاملی داشته باشند.
 
وی در پایان خاطرنشان کرد: افراد زیادی برای پیروزی انقلاب اسلامی به شهادت رسیدند و امروز که انقلاب در اوج اقتدار است وظیفه همه ماست که از آن ها یاد کنیم، تاریخ را مرور کنیم و بدانیم که چگونه بسیاری از جوانان بخاطر وطن به شهادت رسیدند تا استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی شکل بگیرد که نتیجه آن قطع شدن دست بیگانگان از کشور بود، امروز وظیفه جوانان است که تاریخ را مطالعه کنند، ده ها جمعه سیاه در کارنامه پهلوی وجود دارد که باید مورد تحلیل و بررسی قرار بگیرد تا واقعیت آن رژیم فاسد بر نسل جوان مشخص شود.

انتهای پیام/۶۳۰ل
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

چهارشنبه ۱۷ شهريور ۱۴۰۰

ساعت:

۱۷:۵۴:۳۶

8 Sep 2021