۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۸
کد مطلب : ۴۸۵۲۶
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد:

میانگین سنی بیماران بستری کرونایی در چهارمحال و بختیاری 49 سال است

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: میانگین سنی بیماران بستری به دلیل کرونا در چهارمحال و بختیاری 49 سال است که تفاوت چندانی با میانگین کشور نداریم، همچنین میانگین فوتی‌های ناشی از کرونا در این استان نیز 68 سال است.
میانگین سنی بیماران بستری کرونایی در چهارمحال و بختیاری 49 سال است
به گزارش جهانبین نیوز؛ فریدون رحمانی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد در ستاد استانی مقابله با بیماری کرونا در این استان؛ اظهار کرد: طبق گزارشی که از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی منتشر شد، در مقایسه شاخص بستری محتمل، مشکوک و قطعی کووید-19 در 10 هزار نفر بستری در 5 ماهه ابتدای سال 1400 این استان اولین استان به لحاظ بستری بیماران کرونایی عنوان شده است.

وی با اشاره به اینکه در بیماران مبتلا به کرونا همراه با بیماری زمینه‌ای نیز چهارمحال و بختیاری جزء هشت استان برتر بود، افزود: در بیماران کرونایی که با کاهش سطح هوشیاری به مراکز درمانی و بیمارستان‌های این استان مراجعه کردند نیز از میانگین کشوری وضعیت بدتری داشتیم.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد ادامه داد: در شاخص درصد کشندگی بیماران کرونایی در موارد بستری در ردیف پنج استان آخر کشور قرار گرفتیم، درواقع علی‌رغم اینکه با حجم زیادی از بیماران، اغلب با بیماری زمینه‌ای و سطح هوشیاری پایین مواجه بودیم اما تنها 5 درصد از این بیماران جان خود را از دست دادند و 95 درصد از بیماری نجات پیدا کردند.

رحمانی عنوان کرد: چهارمحال و بختیاری در شاخص بیماران با دیسترس تنفسی چهارمین استان کشور، در شاخص درصد کشندگی بیماری در مراجعان از میانگین کشوری پایین‌تر، در شاخص اقامت بیماران بستری در مراکز درمانی جزء استان‌های اول، در شاخص درصد اشغال بخش ویژه استان دوم کشور و در شاخص بیماران بدحال نیازمند به دستگاه تنفسی نیز از میانگین کشور بالاتر بویدم.

وی خاطرنشان کرد: میانگین سنی بیماران بستری به دلیل کرونا در چهارمحال و بختیاری 49 سال است که تفاوت چندانی با میانگین کشور نداریم، همچنین میانگین فوتی‌های ناشی از کرونا در این استان نیز 68 سال است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد اضافه کرد: در چهارمحال و بختیاری بیمارستان‌های غیردانشگاهی وجود ندارد و کسب این شاخص‌ها آن هم در شرایطی که ورودی بیماران به مراکز درمانی استان بیشتر از میانگین کشور بوده است موفقیت بزرگی است که با حداقل امکانات و تلاش کادر درمان به آن دست پیدا کردیم.

واکسینه 40 گروه پُر خطر در چهارمحال و بختیاری

همچنین سید راشد جزایری رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری نیز در این ستاد اظهار کرد:  واکسیناسیون در این استان هم‌زمان با کشور جهش خوبی پیدا کرد و با توجه به تمهیدات اندیشیده شده روند مناسبی دارد.

وی افزود: در شهرستان کوهرنگ عشایر بالای 18 سال واکسینه می‌شوند.

رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری ادامه داد: امروز 80 هزار دُز واکسن سینوفارم، کووایران برکت و آسترازینکا تحویل این استان می‌شود.

جزایری عنوان کرد: 40 گروه پُر خطر بر اساس دستور کشوری و ستاد ملی مقابله با کرونا در چهارمحال و بختیاری واکسینه شدند.

انتهای پیام/1031ج

 
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

چهارشنبه ۱۷ شهريور ۱۴۰۰

ساعت:

۱۵:۲۸:۰۸

8 Sep 2021