۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۳
کد مطلب : ۴۸۵۲۵
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد خبر داد

عبور از قله موج پنجم کرونا/ بیش از 70 درصد ابتلا در چهارمحال و بختیاری در مجالس و تجمعات است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: با قطعیت می‌توانیم بگوییم قله موج پنجم کرونا را پشت سر گذاشتیم اما این به‌هیچ‌وجه به معنای عبور از خطر و عادی انگاری بیماری از سوی مردم نیست، هنوز تعداد بیمارانی که همچون بمب‌های سیار هستند در جامعه زیاد است.
عبور از قله موج پنجم کرونا/ بیش از 70 درصد ابتلا در چهارمحال و بختیاری در مجالس و تجمعات است
به گزارش جهانبین نیوز؛ مجید شیرانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد در ستاد استانی مقابله با بیماری کرونا در این استان؛ اظهار کرد: کل نمونه‌های کرونایی گرفته شده در این استان 201 هزار مورد، یک هزار و 348 نفر جان خود را در اثر کرونا از دست دادند و جواب تست 72 هزار و 541 نفر نیز مثبت اعلام شد.

وی افزود: حدود سه هفته است که در آمار مراجعه‌کنندگان سرپایی به مراکز درمانی چهارمحال و بختیاری به ثبات رسیدم و این آمار نزولی شده است، با قطعیت می‌توانیم بگوییم قله موج پنجم کرونا را پشت سر گذاشتیم اما این به‌هیچ‌وجه به معنای عبور از خطر و عادی انگاری بیماری از سوی مردم نیست، هنوز تعداد بیمارانی که همچون بمب‌های سیار هستند در جامعه زیاد است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد ادامه داد: روزانه چیزی حدود 1200 تا 1300 تست کرونا از بیماران مشکوک در آزمایشگاه‌های استان انجام می‌شود.

شیرانی عنوان کرد: در پیک پنج کرونا و با هجوم بیماران به مراکز درمانی قطعاً ظرفیت پذیرش و خدمات‌دهی به آن‌ها در هیچ کجای کشور وجود نداشت اما ابتکار بستری موقت بیماران کرونایی و استفاده از ظرفیت دانشجویان ترم‌های بالاتر پزشکی و پرستاری در این بخش‌ها توانست یک راه نجات باشد.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر شهرستان شهرکرد بیشترین بروز بیماری کرونا را دارد و بعدازآن شهرستان‌های فارسان، بروجن و... قرار دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد اضافه کرد: چهارمحال و بختیاری در یک سال اول شیوع کرونا جز استان‌های با کمترین درگیری بود اما بعدازآن دچار مشکل شدیم، در این استان تنش جدی یا کم‌کاری نبود تنها مشکلی که با آن مواجه بودیم مجالس و تجمعات با تعداد زیاد جمعت بود، بیش از 70 درصد ابتلا در این استان به‌واسطه حضور افراد در تجمعات مختلف است که البته در کنترل این‌گونه رویدادها که بیشترین ضربه را از آن‌ها خوردیم هیچ قدم مثبتی نه از سوی مردم و نه از سوی مسؤولان برداشته نشد.

شیرانی با اشاره به اینکه بیشترین شاخص گرفتاری به کرونا در چهارمحال و بختیاری مربوط به فضاهای سربسته است، بیان کرد: نقطه‌ضعف و پاشنه آشیل انتقال بیماری در این استان مجالس و مراسمات هستند.

انتهای پیام/1031ج
 
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

چهارشنبه ۱۷ شهريور ۱۴۰۰

ساعت:

۱۴:۳۳:۲۱

8 Sep 2021