۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۰
کد مطلب : ۴۸۵۲۴
مدیر کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری:

معلمان سواد آموزی ایثارگران خاموش اند/ در سایه سواد آموزی اتفاقات خوبی رقم می خورد

فرحناز قائد امینی گفت: امید است در سایه سواد آموزی اتفاقات خوبی رقم بخورد همان طور که در زمینه ایجاد شغل برای سواد آموزان کارهای خوبی در استان شکل گرفته است.
معلمان سواد آموزی ایثارگران خاموش اند/ در سایه سواد آموزی اتفاقات خوبی رقم می خورد
فرحناز قائد امینی مدیر کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری در گفتگو با خبرنگار جهانبین نیوز؛ اظهار کرد:  امید است ماموریت همکاران ما در حوزه سواد آموزی تغییر پیدا کند،  بتوانند پیشرفت و توسعه جهانی  را رقم بزنند ودر حیطه و حوزه های دیگر خدمت به مردم را انجام دهند.

وی  تصریح کرد: در سال های اخیر، این استان به واسطه تلاش سواد آموزان اتفاقات خوبی افتاده  اما هنوز باید گام هایی برداشته شود تا بتوانیم به هدف برسیم.

قائد امینی با اشاره به اینکه همه جوامع بین المللی خواستار این هستند که بی سوادی در جامعه ریشه کن شود بیان داشت: دین اسلام از همان ابتدای امر، در مسیر و پایان آن، به خواندن، نوشتن و فکرکردن بسیار تاکید داشته است.

وی با تاکید بر اینکه وظیفه همه ما این است که بی سوادی را ریشه کن کنیم گفت: هفتم دی ماه 1358 بود که نهضت سواد اموزی شکل گرفت و اولین اهدافی که محقق شد این بود که افراد بی سواد را با سواد کنیم، اوایل انقلاب مفهوم با سوادی بر این بود که کسی که بتواند ، بخواند، بنویسد و حساب کند فرد با سوادی محسوب می شود اما همان طور که جامعه پیشرفت  کرد قطع به یقین معنی با سوادی هم تغییر پیدا کرده و الان رویکرد جوامع نسبت به باسوادی چیز دیگری است.

قائد امینی یادآور شد: اتفاق هایی که از سال 58 تا 65 افتاد این بود که  یازده میلیون به جمعیت با سواد های ما افزوده شد و میانگین با سوادی ما که ان موقع در کشور 47 درصد بود الان به 96 درصد رسیده است و همه برنامه ریزی هایی که صورت گرفته بر این است که همه استان ها سوادآموزی را به صد درصد برسانند تا بتوان آن روز را جشن بگیرند.

وی با اذعان بر اینکه امروز معنی و مفهوم سواد آموزی تغییر کرده و اولین چیزی که ما بتوانیم در حوزه سواد اموزی به آن اشاره کنیم ارتباط و تعامل اجتماعی است گفت: حرکت ما روبه جلو است همان طور که خواندن، نوشتن و حساب کردن تبدیل به خواندن فهمیدن و درک کردن شد ، سواد کامپیوتری را به ان اضافه کردیم  و کسی که بتواند سواد کامپیوتری را به آن اضافه کند به زبان بین المللی اشنا باشد قطعا" فرد با سوادی است.

قائد امینی اضافه کرد: یکی از اهداف مهم سواد اموزی این است که سواد اموزان ما قدرت درک  بالایی داشته باشند و استنباط آن ها  نسبت به مسائل روز و جاری به قدری بالا رود که در سایه این درک صحیح بتواند تعامل و ارتباط صحیحی را داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه موفقیت امروز دنیا در این است که بتوانیم تعاملی را داشته باشیم  گفت: تعامل از جوامع کوچک شروع می شود تا تعامل با دنیا، آن جامعه ای می تواند مسیر توسعه را خوب بپیماید که بتواند تعامل خوب و سازنده ودرک صحیحی از موارد موجود را داشته باشد.

قائد امینی خاطر نشان کرد: سواد اموزی برای بهبود شرایط با محوریت انسانیت، کاهش فاصله دیجیتال است و هرچقدر این درک صحیح بالا رود قطعا راه ها و مسیرهای رشد و پیشرفت بهتر طی می شود.

وی اذعان داشت: مراکز محلی در کنار سواد آموزی در این راستا گام برداشته و یک سری ایتم های اخلاقی، فرهنگی و اجتماعی را اموزش می دهد .

قائد امینی در پایان با تاکید بر اینکه امید است در سایه سواد اموزی اتفاقات خوبی رقم بخورد گفت: در زمینه ایجاد شغل برای سواد اموزان کارهای خوبی در استان شکل گرفته است.

انتهای پیام/1020ج
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

چهارشنبه ۱۷ شهريور ۱۴۰۰

ساعت:

۱۸:۱۰:۳۶

8 Sep 2021