۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۲۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۰
کد مطلب : ۴۸۵۲۲
عضو هیات علمی دانشگاه شهرکرد:

مبارزه با تروریسم؛ ادعائی زیبا و دروغی بزرگ برای فریب و انحراف

عزیزالله مولوی گفت:مبارزه با تروریسم تنها ادعائی زیبا و البته دروغی بزرگ برای فریب و ایجاد انحراف در افکار عمومی توده هاست.
مبارزه با تروریسم؛ ادعائی زیبا و  دروغی بزرگ برای فریب و انحراف
عزیزالله مولوی کارشناس سیاسی عضو هیات علمی دانشگاه شهرکرد در مصاحبه با خبرنگار جهانبین نیوز؛ ضمن تسلیت ایام و لیالی ماه محرم و صفر به ساحت حضرت بقیة الله (عج) ، در خصوص نگاه نظام سلطه بر تروریسم جهانی عنوان کرد: بعنوان یه انسان و مسلمان دغدغه مند و پیروی حوادث ملی و منطقه ای باید مراقبت از تکرار ماجرای موسی و گوساله سامری در امت پیامبر (ص) باشیم،امروز رسانه ها موظفند بانگ ساحرانه گاو سامری را شناسائی کنند و با معرفت و بصیرت بخشی پرده از سحر آن بردارند.

وی افزود: اگر چه این موضوع دارای ابعاد متنوع و متعددی است اما نگاه اصلی نظام سلطه به تروریسم نگاه ابزار انکارانه است، یعنی بوسیله تروریسم اهداف اقتصادی و نظامی و سیاسیشان را در منطقه دنبال می کنند،اگر خاطرتان باشد دونالد ترامپ رئیس‌جمهور سابق آمریکا درمیتینگ های تبلیغات انتخاباتی در هر دو دوره  تجمع در جمع حامیانش در ایالتهای مختلف بارها  اذعان کرد که رئیس‌جمهور سابق این کشور یعنی اوباما داعش را ساخته است.

 مولوی افزود: او اوماباما را به همراه هیلاری کلینتون وزیر خارجه سابق و رقیب دموکراتش را موسس داعش خوانده بود و دریکی از سخنرانی آن زمان  در میان حامیان خودش گفت داعش دارد به رئیس‌جمهور اوباما احترام و ارج می‌نهد، او موسس داعش است و به داعش کمک مالی می کند.

وی عنوان کرد: این از حقایق مسلم و ثابت شده تاریخی است که مقامات واشنگتن این گروه خشن تروریستی را 10 سال پیش برای نابودی مردم و دو کشور سوریه و عراق ایجاد، تجهیز و سازماندهی کردند، حالا بگذریم که این  گروه تروریستی توسط جبهه مقاومت اسلامی به فرماندهی سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی (رضوان الله تعال علیه ) شکست خورد و به زباله دان تاریخ رفت ولی به هر حال  ایالات متحده آمریکا عامل اصلی و محرک واقعی جنگ و تروریسم درخاورمیانه بوده است.

مبارزه با تروریسم  تنها ادعائی زیبا و البته دروغی بزرگ برای فریب و ایجاد انحراف در افکار عمومی توده هاست

عضو هیات علمی دانشگاه شهرکرد تصریح کرد:مبارزه با تروریسم  تنها ادعائی زیبا و البته دروغی بزرگ برای فریب و ایجاد انحراف در افکار عمومی توده هاست، امروزه  افغانستان بخاطر شرایط استراتژیک آن به عنوان دولت حائل میان روسیه واقیانوس هندوراه ترانزیت کالا ازجنوب آسیابه آسیای مرکزی واروپا که ازدیرباز در نظریات ژئوپلتیک اهمیت ویژهای داشته و همواره مورد توجه قدرتهای زمان بوده است.

وی افزود:با طرح دکترین های سیاسی نظیر مبارزه با تروریسم و مبارزه با موارد مخدر و حقوق بشر و این چیزها  مورد تسخیر قرار گرفته ، حضورپررنگ آمریکا در خاک افغانستان طی پانزده سال اخیر که سرانجام به تسلط کامل طالبان در افغانستان در امروز منجر شده  فقط با توجه به شاخصه های مادی ژئوپلتیک افغانستان، قابل توجیه است.

مولوی بیان کرد: هژمونی ترک خورده آمریکا سیاست های تروریستی  خود را در این منطقه با معیار قرار دادن منافع میان مدت و بلند مدت خود و صهیونیزم تنظیم کرده، چرا که همانگونه که عرض کردم با تکیه برجنبه های نوین ژئوپلتیک اهمیت افغانستان برای نظام سطله به خوبی مشخص  است.

وی ابراز کرد:این بود که  بعد از حادثه یازده سپتامبر این بهترین فرصت برای ایالات متحده بود تا با حضور خویش در این منطقه استراتژیک،منافع دراز مدت خویش را پیگیری و با طرح ادعای واهی مبارزه ریشه ای با تروریسم و کشت و قاچاق موادمخدر در جهت اجرای طرح خاورمیانه بزرگ ودموکراتیزه کردن منطقه، رویای حکومت جهانی لیبرال دموکراسی را به حقیقت نزدیکتر کند.

انتهای پیام/1030 ج
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۲۰ شهريور ۱۴۰۰

ساعت:

۱۲:۱۸:۲۵

11 Sep 2021