۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۷
کد مطلب : ۴۸۵۱۹
رییس سازمان جهاد کشاورزی استان چهار محال و بختیاری:

سالانه 50 هزار تن انگور در چهارمحال و بختیاری تولید می شود

عطاالله ابراهیمی گفت: در حال حاضر ۴۲۰۰ هکتار سطح زیر کشت اراضی انگور  به صوررت آبی و حدود ۲۰۰ هکتار اراضی تحت کشت انگور به صورت دیم را در چهارمحال و بختیاری داریم که میزان متوسط تولید سالانه انگور در این استان چیزی حدود ۵۰ هزار تن است که عموما بصورت تازه خوری مورد مصرف قرار میگیرد.
سالانه 50 هزار تن انگور در چهارمحال و بختیاری تولید می شود
به گزارش جهانبین نیوز؛ عطاالله ابراهیمی  رییس سازمان جهاد کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: در حال حاضر ۴۲۰۰ هکتار سطح زیر کشت اراضی انگور  به صوررت آبی و حدود ۲۰۰ هکتار اراضی تحت کشت انگور به صورت دیم را در استان داریم که میزان متوسط تولید سالیه انگور ما چیزی حدود ۵۰ هزار تن است که عموما بصورت تازه خوری مورد مصرف قرار میگیرد.

وی افزود :یکی از مشکلاتی که در ارتباط با باغات انگور استان ما وجود دارد این است که معمولا ارقامی که در اینجا وجود دارد رقم عسگری و قالب است، میزان آن تا ۹۵ درصد از انگور استان را تشکیل می دهد ، معمولا در شهریور ماه می رسد که زمان مناسبی نیست و زمان منطبق با مصرف را ندارد.

ابراهیمی عنوان کرد: یکی از برنامه های ما اصلاح و‌ احیای این باغات است ، علاوه بر بحث تغییر رقم را که در دستور کار داریم تا به شکل اقتصادی تر باشد و زود رس تر باشد ، بحث افراشته کردن و اجرای طرح فراز انگور را نیز در دست اقدام داریم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان چهار محال و بختیاری تصریح کرد:از  ۵۰ هزار تن انگور که تولید محصول انگور استان است چیزی حدود ۵ هزار تن معادل ۱۰ درصد آن فراوری می شود.

وی ابراز کرد : قصد داریم تا با توسعه صنایع جانبی کشاورزی این بحث فراوری را توسعه دهیم و ارزش افزوده انگور استانمان را که یکی از مزیت های استان است را با توسعه باغاتی که در اراضی شیب دار بوده و‌ گونه انگور می‌تواند ارقام اقتصادی و‌ مناسب برای بحث حفاظت خاک هم باشد را در دستور کار قرار دهیم و امیدواریم این برنامه بتواند تحولی در بخش تولید انگور و فراوری آن ایجاد کند.

انتهای پیام /1030 ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

چهارشنبه ۱۷ شهريور ۱۴۰۰

ساعت:

۱۳:۰۷:۴۴

8 Sep 2021