۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۱۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۳
کد مطلب : ۴۸۵۱۲
فوق تخصص آسم و آلرژی مطرح کرد

زندگی پاستوریزه، استرس و ژنتیک سه عامل مهم در ابتلا به آلرژی/ سبک زندگی اصلاح نشود، در آینده آلرژی بیشتر می‌شود

فوق تخصص آسم و آلرژی گفت: سبک زندگی و تک فرزندی، استرس و عامل وراثت سه فاکتور تشدیدکننده در بروز آلرژی هستند که اگر نسبت به آن بی‌توجهی شود در آینده آلرژی افزایش خواهد یافت.
زندگی پاستوریزه، استرس و ژنتیک سه عامل مهم در ابتلا به آلرژی/ سبک زندگی اصلاح نشود، در آینده آلرژی بیشتر می‌شود
محمدعلی زمانی فوق تخصص آسم و آلرژی در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: آلرژن‌ها پروتئین‌هایی هستند با اندازه‌های مشخص که باید هفت تا ۱۰ میکرون باشند که بتوانند بعد از ورود به بدن سیستم ایمنی را تحریک کنند.

وی با اشاره به اینکه در شرایط معمول بسیاری از افراد آلرژی ندارند اما در خانواده‌هایی که زمینه آلرژی وجود دارد، بر اثر ورود آلرژن از طریق بینی یا دستگاه گوارش علائم متفاوتی را نشان خواهند داد تصریح کرد: در ورود اولیه آلرژن به بدن حساسیت ساده دیده می‌شود و در مرحله دوم علائم آلرژی ظاهر می‌شود.

زمانی بیان داشت: سیستم ایمنی افراد در یک شرایط خاصی تکامل می‌یابد، در گذشته زندگی ساده‌تر، تکنولوژی کم‌تر و جمعیت خانوارها بیشتر بود، تعامل بچه‌ها در پکیج خانواده سبب می‌شد میکروب‌ها، ویروس‌ها ‌و آلرژن‌ها به تدریج سبب تکامل سیستم ایمنی شود، به همین دلیل در گذشته آلرژی کم‌تر بود.

این متخصص اضافه کرد: اگر روند زندگی پاستوریزه به همین شکل ادامه یابد و تعامل سیستم ایمنی با آنتی‌ژن‌ها کاهش یابد و مصرف بی‌رویه آنتی بیوتیک‌ها میکرب‌های مفید بدن را از بین ببرد در آینده شاهد افزایش آلرژی در بین افراد خواهیم بود.

وی استرس را یکی از عوامل تشدیدکننده آلرژی دانست و عنوان داشت: استفاده کم‌تر از پروبیوتیک‌ها، زایمان به روش‌ سزارین و تبدیل تک‌فرزندی به دو یا سه فرزند می‌تواند در کاهش آلرژی موثر باشد.

زمانی افزود: وقتی تعداد فرزندان افزایش یابد میکروب‌ها و پاتوژن‌های مختلفی بین بچه‌ها تبادل می‌شود به این ترتیب سیستم ایمنی کودکان تکامل می‌یابد.

وی علت کم بودن آلرژی در گذشته را جمعیت بالای در خانواده‌ها، دامداری در خانه و استفاده از لبنیات بدون افزودنی عنوان و خاطرنشان کرد: در این بین نباید از جنبه ژنتیک غافل شد چراکه عوامل ژنتیکی در انتقال آلرژی تاثیر بسزایی دارد.

انتهای پیام/۱۰۲۶ج
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

سه شنبه ۱۶ شهريور ۱۴۰۰

ساعت:

۱۳:۰۳:۵۵

7 Sep 2021