۰
plusresetminus
مجید سرتیپی، اپیدمیولوژیست درباره شایعاتی که این روزها علیه واکسن کرونا نقل می شود، به #عصرهامون گفت: این که واکسن ها موثر هستند، در سطح دنیا ثابت شده است، به صورت میانگین همه واکسن ها بالای ۸۰ درصد اثر بخشی دارند، به این معنی است که اگر واکسن بزنید احتمال ۸۰ درصد و بیشتر به کرونا مبتلا نمی شوید.
واکسیناسیون؛ پایان یک بیماری جهانگیر/ تمام واکسن های کرونا بالای ۸۰ درصد اثر بخشی دارند
به گزارش جهانبین نیوز ؛ مجید سرتیپی، اپیدمیولوژیست درباره شایعاتی که این روزها علیه واکسن کرونا نقل می شود، به #عصرهامون گفت: این که واکسن ها موثر هستند، در سطح دنیا ثابت شده است، به صورت میانگین همه واکسن ها بالای ۸۰ درصد اثر بخشی دارند، به این معنی است که اگر واکسن بزنید احتمال ۸۰ درصد و بیشتر به کرونا مبتلا نمی شوید.
 
وقتی کسی واکسن دریافت می کند، به احتمال بالای ۹۵ درصد و همانطور که برخی عنوان می کنند حتی به احتمال بالای ۹۹ درصد به بیماری شدید که منجر به بستری یا فوت شود، گرفتار نمی شود.
 
متاسفانه مشکلی که با آن مواجه هستیم این است که جریان های ضد واکسن از جریان هایی که تزریق واکسن را تبلیغ می کنند، خیلی فعال تر هستند.
 
درست است که موج را پشت سر گذاشتیم، اما پاییز را پیش رو داریم، اگر مردم واکسن نزنند و به ایمنی گروهی که می تواند کمک کند، پاندمی را پایان دهیم نرسیم، همچنان موج های بعدی را خواهیم داشت.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۱۵ شهريور ۱۴۰۰

ساعت:

۲۰:۰۲:۰۸

6 Sep 2021