۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۱۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۶
کد مطلب : ۴۸۴۹۰

ضرورت توسعه  و اصلاح شبکه‌های آب شهری شهرکرد

سرپرست شهرداری شهرکرد گفت: درراستای کاهش مشکلات افت فشار آب در شهرکرد اجرای تبصره 3 و ایجاد تسهیلات برای توسعه طرح‌های فاضلاب و بازسازی شبکه‌های آب شهری ضروری است.
ضرورت توسعه  و اصلاح شبکه‌های آب شهری شهرکرد
به گزارش جهانبین نیوز؛ بهادر عبدالغنی سرپرست شهرداری شهرکرد در جلسه بررسی تبصره 3 قانون ایجاد تسهیلات برای توسعه طرح‌های فاضلاب و بازسازی شبکه‌های آب شهری اظهارداشت: جداسازی پساب و استفاده از آن در توسعه فضای سبز شهری باید به‌ عنوان یکی از مهم‌ترین نیازهای توسعه شهرها مورد توجه مسئولان مرتبط باشد.
 
وی با اشاره به مشکلات شهرداری با شرکت آب و فاضلاب استان بیان کرد: شرکت آب و فاضلاب باید برنامه زمانبندی جهت حفاری‌ها در سطح شهر را به شهرداری اعلام تا هماهنگی و برنامه‌ریزی‌های لازم در این خصوص انجام شود.
 
سرپرست شهرداری شهرکرد بیان کرد: در راستای رفع مشکلات و پرداخت مطالبات بین طرفین نیز باید جلسه مشترکی برگزار تا به یک وحدت رویه جهت ارائه خدمات به شهروندان برسیم.
 
مشکلات شبکه آبرسانی ناحیه غرب رفع شود
 
محمدرضا بیاتی رئیس شورای اسلامی شهرکرد در این جلسه خاطرنشان کرد: در راستای اجرای طرح پساب، شهرداری و شرکت آب و فاضلاب باید تعامل و همکاری بیشتری داشته باشند تا بتوان جهت نگهداری و توسعه فضای سبز گام‌های بهتری برداشت.
 
وی با اشاره به وضعیت موجود آب در ناحیه غرب گفت: در ناحیه غرب املاح آب مشکلاتی را ایجاد کرده است اما با این وجود مردم همکاری کرده و تاکنون اعتراضی نسبت به این موضوع نداشته‌اند، می‌طلبد در راستای رفع مشکلات آب این ناحیه اقدامات لازم انجام شود.
 
رئیس شورای اسلامی شهرکرد خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌شود امشب در صحن علنی شورا تبصره 3 جهت قانون ایجاد تسهیلات برای توسعه طرح‌های فاضلاب و بازسازی شبکه‌های آب شهری مصوب تا شرکت آب و فاضلاب نسبت به اجرای طرح اقدام نماید.
 
مصطفی حیدری عضو شورای اسلامی شهرکرد در ادامه جلسه تصریح کرد: با توجه به اعتبارات شرکت آب و فاضلاب امکان تعویض لوله‌های فرسوده وجود ندارد اما امیدوار هستیم با تصویب تبصره 3 بتوان بخشی از بکه فاضلاب شهری را اصلاح و از افت فشار آب جلوگیری شود.
 
ماشاء‌الله ایزدی عضو شورای اسلامی شهرکرد نیز در ادامه جلسه با بیان اینکه آب یک موضوع مهم و محوری در زندگی مردم است، خاطرنشان کرد: تدابیری که درخصوص آب اندیشیده شود سبب ایجاد نشاط و شادابی در زندگی مردم می‌شود، بنابراین باید از حداقل امکانات برای ایجاد نشاط مردم استفاده کرد.
 
وی افزود: مردم شهرکرد از فضای سبز مناسب محروم هستند بنابراین نیاز است در راستای اجرای طرح پساب اقدامات لازم صورت پذیرد.
 
یوسف صادقی عضو شورای اسلامی شهرکرد نیز در ادامه بیان کرد: واقعیت این است که فاکتورهای زیست محیطی در شهر روز به روز دچار مخاطره می‌شود و نیازهای مردم که آب مهم‌ترین آن می‌باشد دچار مشکل شده است.
 
صادقی ادامه داد: اعتبارات تبصره 3 اگر در جای خود هزینه شود می‌تواند در راستای اصلاح و بازسازی شبکه فاضلاب کارگشا باشد و اتفاقات خوشایندی را در شهر رقم بزند.
 
در 20 سال گذشته هیچ دشتی در شهرکرد بیلان مثبت نداشته است
 
احمدرضا محمدی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان چهارمحال و بختیاری در ادامه جلسه بیان کرد: مجموعه شرکت آب و فاضلاب استان خود را جدا از شهرداری نمی‌داند و در راستای خدمات دهی بهتر به شهروندان همواره در تلاش است.
 
وی با بیان اینکه میزان بارندگی در استان 38 درصد کاهش یافته است، گفت: بعد از کرمانشاه، چهارمحال و بختیاری دومین استان از لحاظ کاهش بارندگی است.
 
محمدی خاطرنشان کرد: در دشت شهرکرد 37 حلقه چاه آب وجود دارد که نیمی از آن‌ها آب شهرکرد را تأمین می‌کند و طی 20 سال گذشته هیچ دشتی در شهرکرد بیلان مثبت نداشته است و این یک زنگ خطر است چراکه منابع آبی چاه‌ها بی‌پایان نیستند و در دشت شهرکرد جایی برای حفر چاه وجود ندارد.
 
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: تلاشمان بر این است که در زمان‌های پیک مصرف از جمله عید نوروز و تابستان بتوانیم بحران آب را رفع و آب به‌صورت عادلانه در تمام نقاط استان توزیع شود اما در ایام نوروز مصرف آب حداقل 2 برابر می‌شود که می‌طلبد شهروندان در این خصوص همکاری و اصل صرفه‌جویی را رعایت کنند.
 
انتهای پیام/۱۰۲۰ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۱۴ شهريور ۱۴۰۰

ساعت:

۱۴:۳۶:۴۳

5 Sep 2021