۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۱۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۳
کد مطلب : ۴۸۴۸۸
دکترای مواد غذایی و کارشناس ارشد تغذیه تأکید کرد

لزوم مصرف همه انواع میوه در سبد غذایی/ تمرکز بر میوه یا سبزی خاصی صحیح نیست

دکترای مواد غذایی و کارشناس ارشد تغذیه گفت: نباید صرفاً بر استفاده از میوه خاصی تمرکز کنیم، باید همه میوه‌ها به‌ویژه با رنگ‌های مختلف دریافت شود چراکه میوه‌ها می‌توانند سیستم ایمنی فرد را تقویت کنند.
لزوم مصرف همه انواع میوه در سبد غذایی/ تمرکز بر میوه یا سبزی خاصی صحیح نیست
مجید هاشمی دکترای مواد غذایی و کارشناس ارشد تغذیه در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: نباید صرفاً بر استفاده از میوه خاصی تمرکز کنیم، باید همه میوه‌ها به‌ویژه با رنگ‌های مختلف دریافت شود چراکه میوه‌ها می‌توانند سیستم ایمنی فرد را تقویت کنند.

وی افزود: بیماری کرونا یک بیماری چندوجهی است، اگر فردی تاکنون به کرونا مبتلا نشده حتماً از سیستم ایمنی قویی برخوردار بوده است و باید همچنان به تقویت بدن خود بپردازد تا مبتلا نشود.

دکترای مواد غذایی و کارشناس ارشد تغذیه ادامه داد: مصرف میوه و آب‌میوه‌های تازه و نه صنعتی، بسیار برای تقویت سیستم ایمنی بدن مفید است.

هاشمی عنوان کرد: میوه‌ها به‌ویژه میوه‌های با تناژ رنگ قرمز البته به‌جز هندوانه که می‌تواند تحریک‌کننده باشد، بسیار در تقویت سیستم ایمنی مؤثر است و افرادی که درگیر بیماری کرونا هستند اگر آب‌میوه‌های تازه را مصرف کنند هم مایعات موردنیاز بدنشان تأمین می‌شود و هم ویتامین‌ها و آنتی‌اکسیدان‌هایی که در میوه‌ها وجود دارد کمک می‌کند تا التهاب ریه آن‌ها کاهش پیدا کند.

وی خاطرنشان کرد: برخی از مردم تمرکز خود را روی مصرف هویج گذاشته‌اند اما باید این را بگویم که هویج میوه نیست، ولی آب هویج می‌تواند برخی ویتامین‌های موردنیاز بدن را که در ایمنی نقش دارند تأمین کند، اما به این معنا نیست که فقط آب هویج این کار را می‌کند.

دکترای مواد غذایی و کارشناس ارشد تغذیه اضافه کرد: فردی که دستگاه گوارشی سالمی دارد می‌تواند آب مرکبات نیز مصرف کند که سرشار از ویتامین‌های موردنیاز بدن و همچنین تأمین‌کننده دیگر ویتامین‌ها هستند.

هاشمی بیان کرد: همه آبمیوه‌ها را اگر به‌صورت طبیعی تهیه کنیم می‌توانند کمک‌ زیادی به افراد مبتلا به کرونا و دیگر بیماران بکنند.

انتهای پیام/1026ج
 
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۱۴ شهريور ۱۴۰۰

ساعت:

۱۱:۴۳:۴۳

5 Sep 2021