۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۱۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۵
کد مطلب : ۴۸۴۸۲
کار آفرین موفق استان چهارمحال و بختیاری؛

آموزش صنایع دستی به اهالی 100 روستا در چهارمحال و بختیاری / اشتغال زایی هزار نفر در بخش نمدبافی

عارف رئیسی گفت: بیش از 60 درصد صنایع دستی استان چهارمحال و بختیاری با استفاده از پشم دامی بوده که بخشی از آن را نمد بافی تشکیل می دهد،در این طرح بیش از 1000 نفر اشتغال خانگی،100 نفر به صورت مستقیم و 200 نفر به صورت غیر مستقیم ایجاد اشتغال برآورد شده است که بخشی از آن در حال حاضر راه اندازی نشده است.
آموزش صنایع دستی به اهالی 100 روستا در چهارمحال و بختیاری / اشتغال زایی هزار نفر در بخش نمدبافی
عارف رئیسی کار آفرین برتر و موفق استان چهارمحال و بختیاری در گفتگو با خبرنگار جهانبین نیور؛ در خصوص ایجاد طرح کار آفرینی شرکت آسام در روستای بهرانم آباد گفت و بیان کرد: این طرح یک قسمتی از طرح بزرگ تولید دستبافت های داری، شامل گلیم،گبه،فرش می باشد که از جمع آوری تا شستشو، ریسندگی،بافت و رنگ همه در روستا انجام خواهد گرفت که ازین جهت می توان این طرح را کامل و جامع خواند.

وی افزود: بیش از 60 درصد صنایع دستی استان چهارمحال و بختیاری با استفاده از پشم دامی بوده که بخشی از آن را نمد بافی تشکیل می دهد،در این طرح بیش از 1000 نفر اشتغال خانگی،100 نفر به صورت مستقیم و 200 نفر به صورت غیر مستقیم ایجاد اشتغال برآورد شده است که بخشی از آن در حال حاضر راه اندازی نشده است.

رئیسی عنوان کرد: در  این استان با دیدگاه های مثبتی مواجه شدم و صندوق کارآفرینی امید نیز کمک های خوبی را در راستای تسهیلات انجام دادند،بخشی از سرمایه گذاری ها روی طرح توسط خودمان انجام شد و بخش دیگری را در استان توسط تسهیلات صندوق کمک شد.

وی اظهار کرد: بخشی از طرح ما آموزش در روستاها بود که از سال 97 نزدیک به 100 روستا را آموزش دادیم که 30 روستا دارای زمینه بود که به تعاونی تبدیل شدن و مدیران تعاونی هارا به صورت تخصصی آموزش های لازم را دیدند.

وی عنوان کرد: ما به کمک همین تعاونی ها تولیدات خودمون در بازار عرضه می کنیم ، در راستای توسعه طرح نیز برای به دنبال ارتقا بخش ریسندگی و تجهیزات ریسندگی بوده که با راه اندازی این مورد باعث می شود کار به صورت دائمی ادامه داشته باشد. 

کارآفرین برتر استان در پایان با اشاره به راه اندازی سامانه اینترنتی برای آموزش و فروش این طرح گفت:در حال راه اندازی سامانه ای در راستای آموزش و توسعه بیشتر طرح هستیم و توسط این سامانه به فروش ، آموزش و توسعه طرح پرداخته ایم.

انتهای پیام/1030 ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۱۳ شهريور ۱۴۰۰

ساعت:

۱۳:۴۵:۳۰

4 Sep 2021