۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۱۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۲
کد مطلب : ۴۸۴۷۶
رئیس مرکز بهداشت شهرستان شهرکرد:

واکسن زده‌ها هم در معرض ابتلا به کرونا هستند/کاهش مرگ و میرها هدف اصلی از واکسیناسیون

رئیس مرکز بهداشت شهرستان شهرکرد گفت: تضمینی وجود ندارد که افرادی که واکسن دریافت کردند کرونا نگیرند و ازهمین‌رو تأکید بر رعایت پروتکل‌ها از سوی افرادی که واکسن دریافت کردند، است.
واکسن زده‌ها هم در معرض ابتلا به کرونا هستند/کاهش مرگ و میرها هدف اصلی از واکسیناسیون
سید راشد جزایری رئیس مرکز بهداشت شهرستان شهرکرد در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: در وضعیت مبتلایان به کرونا در بحث بیماران سرپایی در چهارمحال و بختیاری به یک حالت ثابت رسیدیم.
 
وی با تأکید بر اینکه همچنان کرونا هست و لازم است مردم رعایت کنند تصریح کرد: تاکنون در موارد سرپایی ۲۰ درصد و در موارد بستری ۱۰ درصد کاهش داریم اما با یک رفتار غلط اجتماعی یا عدم رعایت پروتکل‌ها وضعیت می‌توانند شکننده باشد.
 
 
چهارمحال و بختیاری همچنان در وضعیت بحران است
 
جزایری با اشاره به اینکه چهارمحال و بختیاری همچنان در وضعیت قرمز و بحران به سر می‌برد یادآور شد: تعداد شهرهایی که در کشور از وضعیت بحران خارج شدند خیلی کم است، ازآنجایی‌که این استان بافاصله سه تا چهار هفته وارد خیز پنجم شده است، بنابراین طبیعی است که این استان دیرتر از سایر استان‌ها به اوج پیک و سپس وضعیت نارنجی یا زرد برسد.
 
رئیس مرکز بهداشت شهرستان شهرکرد ادامه داد: خیز پنجم کرونا هم ازنظر زمان و هم ازنظر طول موج بسیار طولانی شده است و این خطر وجود دارد که این خیز حالت سینوسی پیدا کرده و دوباره برگشت داشته باشد، بنابراین رعایت همه پروتکل‌ها به‌صورت همه‌جانبه به‌عنوان استراتژیک اول اهمیت بالایی دارد.
 
جزایری استفاده همیشگی از ماسک را نکته اساسی در رعایت پروتکل‌ها دانست و عنوان داشت: در این بین نباید از رعایت فاصله فیزیکی غافل شد چراکه این موضوع در کاهش سرایت بیماری نقش بسزایی دارد.
 
وی اضافه کرد: تسریع در انجام واکسیناسیون به‌عنوان راهکار دوم در مقابله با کرونا باید از سوی مردم در نظر گرفته شود، با ورود واکسن به کشور باید کادر درمان و افراد بالای ۶۰ سال به پوشش ۸۵ درصد برسند که بحمدالله استقبال خوبی در استان از این موضوع شده است و حدود ۴۵ گروه پرخطر واکسینه شده‌اند و هدف ما این است که گروه‌های سنی ۱۳۵۰ به پایین را در لیست واکسیناسیون قرار دهیم چراکه زمانی که پوشش واکسیناسیون به ۷۰ درصد برسد وضعیت کمی بهبود خواهد یافت.
 
بازگشایی کامل مدارس منوط به واکسیناسیون دانش آموزان
 
رئیس مرکز بهداشت شهرستان شهرکرد با اشاره به اینکه تزریق فاز دوم واکسن به معلمان از پنجم شهریورماه آغاز شده است تأکید کرد: در خصوص بازگشایی مدارس چند راهکار وجود دارد که به دنبال انتخاب بهترین آن هستیم، در حال حاضر معلمان، کادر مدارس و کادر سرویس مدارس واکسینه خواهند شد و در حال حاضر کمیته و شورا به دنبال راه‌حلی است برای تائید واکسنی است تا دانش‌آموزان هفت تا ۱۳ ساله بتوانند واکسن دریافت کنند.
 
وی بیان داشت: امید است با واکسیناسیون دانش‌آموزان مدارس به‌صورت حضوری بازگشایی شود، اما استراتژی فعلی این است که مدارس به‌صورت حضوری، نیمه‌حضوری و با استفاده از فضای مجازی برگزار شود.
 
جزایری خاطرنشان کرد: در خیز پنجم کرونا مشخص شد افرادی که واکسینه شدند، کمتر مبتلا و در صورت ابتلا کم‌تر نیاز به بستری داشتند و طبق آمار به‌دست‌آمده تعداد مرگ و میرها در گروه سنی ۶۰ سال به بالا به‌شدت کاهش یافت، که اثر واکسیناسیون را نشان می‌دهد.
 
رئیس مرکز بهداشت شهرستان شهرکرد بیان داشت: تضمینی وجود ندارد که افرادی که واکسن دریافت کردند کرونا نگیرند و ازهمین‌رو تأکید بر رعایت پروتکل‌ها از سوی افرادی که واکسن دریافت کردند است، به جوانان و نوجوانان توصیه می‌شود از حضور در تجمعات و دور هم‌نشینی‌ها خودداری کرده و اگر در جامعه حضور می‌یابند از ماسک استفاده کنند و توجه شود که هدف از تزریق واکسن کاهش مرگ و میر است.
 
وی گفت: با توجه به اینکه کرونای هندی گروه سنی ۲۵ تا ۵۰ سال را درگیر می‌کند آمار ابتلاها در این سن بالاتر است، ضمن اینکه دانش‌آموزان و نوجوانان هم کامل مصون نخواهند بود.
 
رئیس مرکز بهداشت شهرستان شهرکرد با بیان اینکه استان درحا‌ل‌حاضر در شرایط بحرانی به سر می‌برد بدان معنا که در حالت قرمز تیره هستیم خاطرنشان کرد: در این شرایط بر اساس دستورالعمل‌های ستاد ملی و استانی برگزاری مراسم‌ها ممنوع شده است، اما اگر به شرایط قرمز یا نارنجی برسیم بر اساس طرح مدیریت هوشمند حضور در آرامستان‌ها با ظرفیت ۵۰ نفر و به مدت یک ساعت برگزاری مراسمات را جایز دانسته است.
 
انتهای پیام/۱۰۲۶ج
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۱۳ شهريور ۱۴۰۰

ساعت:

۱۰:۰۳:۴۴

4 Sep 2021