۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۱۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۴
کد مطلب : ۴۸۴۶۶
کارشناس پلیس فتا چهارمحال و بختیاری:

هکرها منتظر یک اشتباه کوچک از کاربران در فضای مجازی هستند/ آگاهی افراد راه را بر هک اطلاعات شخصی می‌بندد

کارشناس پلیس فتا چهارمحال و بختیاری با اشاره به اشتباهات رایجی که داده‌ها را در معرض هک شدن قرار می‌دهند گفت: خطر هک شدن داده همواره وجود دارد.
هکرها منتظر یک اشتباه کوچک از کاربران در فضای مجازی هستند/ آگاهی افراد راه را بر هک اطلاعات شخصی می‌بندد
‌سرگرد حاتمی کارشناس پلیس فتا چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ با اشاره به اشتباهات رایجی که داده‌ها را در معرض هک شدن قرار می‌دهند اظهار کرد: خطر هک شدن داده همواره وجود دارد و اگر سری به اخبار امنیت سایبری روز بزنیم خواهیم دید هر روز سازمان‌ها، شرکت‌ها، اشخاص و افراد بسیاری به روش‌های مختلفی در معرض هک و قربانی هکرها شده‌اند.

وی تصریح کرد: هرچه داده بیشتری در اینترنت بارگذاری شود، به تبع مراقبت بیشتری هم برای تامین امنیت آن نیاز است، ما باید مراقب باشیم که با اشتباهات خود دست هکرها را باز بگذاریم.

حاتمی عدم استفاده مجدد از یک رمز عبور واحد را یکی از راه‌های پیشگیری از هک داده‌ها عنوان و اضافه کرد: درحالی که استفاده از یک رمز عبور برای حساب کاربری خیال فرد را راحت می‌کند اما برای هکرها هک این رمز بسیار راحت است.

وی ادامه داد: هکرها با یک کرک ساده پسورد کاربران را به راحتی به دست آورده و برای حساب‌های مشترک دیگر به کار می‌برند، بنابراین کاربرها اگر حساب‌های آنلاین متفاوتی دارند باید رمزهای غیرواحد و قوی برای آن‌ها درنظر بگیرند.

کارشناس پلیس فتا چهارمحال و بختیاری یادآور شد: اگر کاربری مشکل به یادسپاری رمز را دارد می‌تواند از نرم‌افزارهایی که برای مدیریت رمز ارائه شده است استفاده کند.

حاتمی فعال کردن گزینه احراز هویت دوعاملی را راهکار دیگر برای پیشگیری از هک حساب‌های کاربری دانست و عنوان داشت: فعال کردن این گزینه می‌توان از دسترسی هکرها به حساب جلوگیری کند و با فعال کردن گزینه احراز هویت دو مرحله‌ای علاوه‌براینکه رمز و پسورد ‌کاربر به دست می‌آید کد دیگری نیز برای فرد از طریق پیامک یا اپلیکیشن ارسال می‌شود که باعث کوتاهی دسترسی هکر به حساب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه گاها اتفاق می‌افتد که لینک یا فایل ناشناسی برای فرد ارسال می‌شود، افزود:  دقت شود که هرگز بر روی این محتواها کلیک نشود، یکی از مواردی که همچنان یکی از روش‌های موفق برای تهدیدات سایبری محسوب می‌شود، تهدید از طریق فیشینگ است.

حاتمی خاطرنشان کرد: در این روش هکر از طریق فیشینگ کابر را فریب می‌دهد و از وی می‌خواهد لینکی ارسال شده را باز کند و به این ترتیب با نصب بدافزار روی سیستم فرد به داده‌های سیستم یا گوشی فرد دسترسی پیدا می‌کند.

وی نصب آنتی ویروس و برنامه‌های ضدبدافزار را بسیار مهم‌ عنوان و بیان داشت: آنتی ویروس و ضدبدافزار به روزشده از ورود ویروس‌ها و بدافزارها به سیستم جلوگیری می‌کند و ما را از این خطرات آگاه می‌کند.

انتهای پیام/۱۰۲۶ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۱۳ شهريور ۱۴۰۰

ساعت:

۰۸:۳۹:۱۷

4 Sep 2021