۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۷
کد مطلب : ۴۸۴۵۲
روانشناس خانواده مطرح کرد

بی‌مسئولیتی، دستاورد استفاده نادرست از فضای مجازی

روانشناس خانواده گفت: استفاده بی‌رویه و نادرست از عوامل آسیب‌زا ازجمله فضای مجازی می‌تواند تأثیرات سوئی در مسئولیت‌پذیری داشته باشد، از همین رو رفتن به سمت خوش‌گذرانی و وقت‌گذرانی در فضای مجازی انسان را به سمت بی‌خیالی سوق می‌دهد.
بی‌مسئولیتی، دستاورد استفاده نادرست از فضای مجازی
رضا پور روانشناس خانواده در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: به لحاظ شخصیتی و تربیتی یک سری شاخصه‌های مهمی وجود دارد که می‌تواند شکل‌دهنده صفات خوب در انسان باشد.
 
وی افزود: یکی از این صفات بارز که اگر والدین بتوانند در فرزندان خود آن را تقویت کنند می‌تواند در آینده ابزار خوبی  برای موفقیتش باشد، صفت مسئولیت‌پذیری است.
 
رضاپور با اشاره به اینکه صفت مسئولیت‌پذیری می‌تواند باعث شود اخلاق، تعهد، پایبندی به اصول و حدود خانواده تقویت شده و حتی امکان موفقیت بیشتر را برای فرزندان در آینده پیش‌بینی کند تأکید کرد: وقتی صفتی تا این اندازه مهم و تأثیرگذار در ویژگی‌های شخصیتی یک فرد است باید از سوی خانواده‌ها ویژه دیده شود.
 
این روانشناس ادامه داد: مسئولیت‌پذیری یکی از اجزای مهم خانواده است بدان معنا که در خانواده، مرد، زن و بچه‌ها نسبت به یکدیگر مسئولیت دارند، که قابل اغماض نبوده و باید از سوی اعضای آن‌ها انجام شود.
 
وی یادآور شد: الزام عمل به مسئولیت در خانواده‌ها می‌تواند به تقویت روابط بین‌فردی و عملکرد جمعی شود و احساس ارزشمندی را در اعضای خانواده بالا برده و به‌طورکلی این ویژگی بسیار تعیین‌کننده در شکل‌دهی ویژگی‌های کودک و نوجوان دارد.
 
رضاپور ادامه داد: استفاده بی‌رویه و نادرست از عوامل آسیب‌زا ازجمله فضای مجازی می‌تواند تأثیرات سوئی در مسئولیت‌پذیری داشته باشد، از همین رو رفتن به سمت خوش‌گذرانی و وقت‌گذرانی در فضای مجازی انسان را به سمت بی‌خیالی سوق می‌دهد.
 
این روانشناس خانواده با بیان اینکه این بی‌خیالی سبب می‌شود دقت‌نظر و توجه لازم را نسبت به وظایف خود از دست بدهد تأکید کرد: بنابراین اگر پدر خانواده به‌جای انجام مسئولیت‌های خود دائماً در فضای مجازی سیر کند، به‌ معنای حقیقی کلمه دچار بی‌مسئولیتی و بی‌خیالی شده است.
 
وی خاطرنشان کرد: مسئولیت‌پذیری را می‌توان با الگوی خوبی برای فرزندان بودن و پذیرش وظایف و انجام درست آن ایجاد و عملکرد عمومی خانواده را به سمت مثبت پیش بریم.
 
انتهای پیام/1026ج
 
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

سه شنبه ۹ شهريور ۱۴۰۰

ساعت:

۱۱:۵۸:۲۶

31 Aug 2021