۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۱
کد مطلب : ۴۸۴۵۱
کارشناس مسائل سیاسی:

مذاکرات وین دیگر به توافقی مثل برجام ختم نمی‌شود/تأکید دولت سیزدهم بر ارتباط قوی با همسایگان

کارشناس مسائل سیاسی گفت: پیش‌بینی من این است که دیگر با غرب به توافقی مثل برجام نخواهیم رسید چراکه قرار دولت سیزدهم این است که منافع ملی ایرانیان تأمین شود.
مذاکرات وین دیگر به توافقی مثل برجام ختم نمی‌شود/تأکید دولت سیزدهم بر ارتباط قوی با همسایگان
سعید محمدی کارشناس مسائل سیاسی در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: پیش‌بینی من این است که دیگر با غرب به توافقی مثل برجام نخواهیم رسید چراکه قرار دولت سیزدهم این است که منافع ملی ایرانیان تأمین شود.

وی افزود: با توجه به موضع متعادلی که رئیس‌جمهور جدید دارد، ایران در آینده به مذاکرات وین باز خواهد گشت و ممکن است گشایش‌هایی ایجاد شود، این تمایل هم از سوی ایران و هم از سوی غرب وجود دارد که مذاکرات وین ادامه پیدا کند، اما اینکه به نتیجه برسد یا خیر مشخص نیست.

کارشناس مسائل سیاسی ادامه داد: اما ازآنجاکه ممکن است برخی موارد مطرح شده از سوی طرفین پذیرفته نشود مذاکرات طولانی خواهد بود.

محمدی عنوان کرد: دولت سیزدهم اعلام کرد که خط و مشی این دولت بر اساس منافع ملی استوار است و اگر قرار است مذاکره‌ای انجام شود باید به نفع مردم ایران باشد.

وی خاطرنشان کرد: دولت سیزدهم در بحث سیاست خارجی گام به گام پیش خواهد رفت، در مسائل کشور بر مبنای اولویت‌ها اقدام می‌کند و برای حل مسائل مربوط به سلامت که به‌نوعی با سیاست خارجی گره خورده است مثل بحث سلامت آن هم در شرایط شیوع بیماری کرونا که نیازمند واردات واکسن از برخی کشورها است، قطعاً به سراغ راهبرد بخش به بخش می‌رود.

کارشناس مسائل سیاسی اضافه کرد: به نظر می‌رسد دولت سیزدهم دیگر به برخی مفاد ناعادلانه که در برجام بود تن نخواهد داد.

محمدی بیان کرد: از دیگر مواردی که در سیاست خارجی در دولت سیزدهم برجسته است توجه و ارتباط با همسایگان ایران به‌ویژه کشورهایی مثل ترکیه، عربستان و... است، وزیر امور خارجه فعلی ازآنجاکه در کسوت معاونت عربی-آفریقایی وزارت امور خارجه مذاکرات بسیاری با کشورهای عربی داشته سعی خواهد کرد مسائل و مشکلات به‌ویژه به لحاظ اقتصادی را با همسایگان حل کند.

وی تأکید کرد: اگر ارتباط گسترده‌ای با همسایگان داشته باشیم شاید بتوان بخشی از تنش‌هایی که بعضاً به‌واسطه تحریم‌های کشورهای غربی برای ایران ایجاد می‌شود کاسته شود و این یکی از سیاست‌های اصلی دولت سیزدهم به شمار می‌رود.

کارشناس مسائل سیاسی یادآور شد: در برنامه‌ای که دولت سیزدهم ارائه داده است نگاه به شرق به‌ویژه کشورهای عربی در دستور کار قرار دارد.

انتهای پیام/1031ج
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

سه شنبه ۹ شهريور ۱۴۰۰

ساعت:

۱۱:۰۷:۵۴

31 Aug 2021